دستگیر شدن 6 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در شهر استانبول ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, اسفند ۰۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
دستگیر شدن 6 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در شهر استانبول ترکیه
طی عملیاتی که پلیس ضد ترور و امنیت ملی ترکیه در شهر استانبول انجام داده اند بر طبق اطلاعات خبرچینها 2 نفر را که عضو سازمان تروریستی پ.ک.ک (Kurdistan Workers Party) بوده اند را زیر نظر داشته و این دو نفر برای آمادگی عملیات با 4 نفر دیگر دیدار کرده و بعد از معلوم شدن عضویت آن 4 نفر در سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) نیروهای ضد ترور ترکیه طی یک عملیات همزمان موفق به دستگیری این تروریستها شدند.
طیف جستجوی این تروریستها یک عدد اسلحه و مقدار زیاد مرمی کشف شده است. طی سال گذشته در همین مواقع از سال در منطقه کاغیت خانه و بی اوغلو شهر استانبول ترکیه 7 عدد از مغازه هالی اصناف محل با مولوتوف مورد حمله قرار گرفته بودند و همزمان نیز 8 اتومبیل محل نیز توسط تروریستهای حزب کارگران کوردستان (pkk) به آتش کشیده شده بودند.  
اعضای دستگیر شده ای نسازمان رادیکال و ترویست به دادسرا ارجاع داده شدند.
منبع خبر مترجم:

سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان قرار آتش بس با دولت ترکیه را خاتمه داد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, اسفند ۰۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان قرار آتش بس با دولت ترکیه را خاتمه داد
سازمان تروریستی رادیکال حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) که در بیانیه قبلی اش قرار آتش بس را تا ماه ژوئن اعلام کرده بود در طی بیانیه ای جدید این آتش بس را امروز به پایان رساند.
قرار آتش کس سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در 13 آگوست سال 2010 گرفته اعلام شده بود. پ.ک.ک علت اعلام به پایان رساندن قرار آتش بس را برای دفاع از خود بیان کرده است.
در بیانیه مسئول به پایان رساندن قرار آتش بس را حزب اقتدار ترکیه ، حزب آ.ک.پ بیان کرده است. 
منبع خبر مترجم:
 یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که: حزب کارگران کوردستان (PKK) یک سازمان تروریستی می باشد که در لیست بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و ... جز لیست سیاه و نیروی رادیکال و تروریست قرار گرفته است. در طول 30 سال گذشته پ.ک.ک حدود 30.000 نظامیو غیر نظامی ترکیه را ترور به به قتل رسانده است که در این لیست 750 کودک نیز قرار می گیرند

مراسم بزرگداشت روز جهاني زبان مادري در دانشگاه آزاد اورميه

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, اسفند ۰۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
روز چهارشنبه مورخه  4/12/89 مراسم گراميداشت روز جهاني زبان مادري در دانشگاه آزاد اورميه از طرف دانشجويان اين دانشگاه برگزار گرديد
لازم به ذكر است كه مراسم روز جهاني زبان مادري به خاطر تعطيلي روز دوشنبه(2 اسفند) با دو روز تاخير در روز چهار شنبه برگزار گرديد.
در اين مراسم  مهماناني همچون بهرام اسدي (نويسنده، شاعر و مدير مسئول نشريات ياز ) نيز حضور داشتند. اين مراسم با سخنراني مهمانان و تعدادي از دانشجويان در مورد زبان مادري و اهميت آن و لزوم تحصيل به زبان مادري، با شكوه هر چه تمام تر برگزار گرديد.
http://tinyurl.com/633c7z3

بازداشت 20 نفر از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در یکی از شهرهای ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, اسفند ۰۹, ۱۳۸۹ - 0 comments

بازداشت 20 نفر از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در یکی از شهرهای ترکیه
طی عملیاتی که پلیس ضد ترور و امنیت ملی ترکیه در یکی از شهرهای ترکیه به نام سرتین کورتالان انجام داده موفق به دستگیری 20 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) شده است. سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) به سبب افزایش نیروهای خود در منطقه در حال جذب جوانان می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6bme97f 
لازم به یادآوری میباشد که سازمان تروریستی و رادیکال حزب کارگران کوردستان در طی 30 ساله گذشته نزدیک به 30.000 انسان و شهروند ترکیه را ترور و قتل عام کرده است که در این لیست بلند بالا 750 کودک نیز جای می گیرند. 

آیا وزیر کشور سوئد را حزب کارگران کوردستان به قتل رساند؟

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, اسفند ۰۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
آیا وزیر کشور سوئد را حزب کارگران کوردستان به قتل رساند؟
در 28 فوریه سال 1986 یکی از وزاری کشور سوئد به نام Olof Palme توسط شخص و یا گروهی به قتل رسید ولی تاکنون قاتل و یا قاتلین این قتل پیدا نشده اند.
یکی از اعضای گذشته JİTEM و اعترافچی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) به نام عبدالقادر آیگون (Abdülkadir Ayga) در مورد این جنایت که 25 سال از آن می گذرد مطالب پرادعائیی را برای آژانس خبری جهان ترکیه بازگویی کرد. قبل ها نیز در اعترافات خود عبدالقادر آیگون انگشت اتهام را به سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان نشانه رفته بود ولی اکنون حتی نام اشخاص قاتل را نیز بر زبان آورد. نام ادعائی آیگون شخصی به نام اکرم با کد رمز هیدیر از اهالی شهر ساکارایی ترکیه می باشد که جز اعضای سازمان پ.ک.ک (Partiya Karkerên Kurdistan) می باشد.
نام شخص بر زبان آورده شده در دادگاهی که در شهر دیاربکر ترکیه به نام فاعل و مجهولین در حال پیگیری هست نیز دیده می شود. آیگون در ادعایش گفت که:
در سال 1994 قاتل وزیر سوئد که عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بود توسط یکی از اعضای سابق پ.ک.ک به نام تایفان با کد رمز هیدیر آلتوغ به خانه من آمده و مسافر شدند. در آن روز در روزنامه ملیت ترکیه یک خبری مطرح شده بود با تیتر اینکه هر شخصی در مورد این جنایت خبری بداند و منتشر کند مقدار زیادی پاداش نقدی خواهد گرفت.
زمانی که تایفان آلتوغ این تیتر خبر را دید به من گفت برادر من باید به کجا سربزنم؟ من در مورد جنایت اخباری دارم. او به من نام شخصی به نام اکرم با کد رمز هیدیر که اهل ساکاریا بود عامل این جنایت معرفی کرد. و گفت که قاتل این شخص بعد از کشتن مقتول به کمپ سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) برگشت و مانند یک قهرمان مورد استقبال اعضای حزب پ.ک.ک قرار گرفت. آیگون بعدها طی تحقیقات خود متوجه شده بود که هیدیر ساکاریا بعد از جنایت به کشور دانمارک رفته و در آن زندگی می کرد. و شخص دیگری به نام مسلم با کد رمز باران در چندین مورد عملیات دیگر با این شخص نقش اصلی را بازی کرده اند.
سخنان متضاد عبدالله اوجالان سرکرده تروریست حزب کارگران کوردستان
آیگون در مورد سخنان عبدالله اوجالان که در مورد ساکاریا مطرح کرده بود را دارای تضادهای بیشماری بیان کرده. او می گوید که گفته های چند سال پیش اوجالان در مورد این قاتل با گفته های اکنون او همخوانی ندارد. این تضاد نشان از موضعی هشت که گفته های بنده به گوش عبدالله اوجالان رسیده است. او بیان کرد که وکیلی به نام محمد بیلگین که در کشور هلند به قتل رسیده و مقتول دیگری به نام محمد تاش که در شهر مالمو سوئد به طرز مرموزی کشته شده اند با موضوع قتل وزیر کشور سوئد در ارتباط تنگاتنگی اند.
منبع خبر مترجم:

بزرگداشت قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی در میدان تقیسم شهر استانبول ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, اسفند ۰۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
بزرگداشت قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی در میدان تقیسم ترکیه
هزاران دانشجوی آزربایجان شمالی به حالت خوابیده و جسد وار یاد و خاطره شهدای قتل عام ترکان خوجالی را در میدان تقیسم شهر استانبول ترکیه برگزار کردند. 
حدود 19 سال پیش در فوریه چنین روزی نیروهای اشغالگر ارمنی که تا دندان مسلح بودند به مردم ترک بی دفاع شهر خوجالی آزربایجان شمالی حمله برده و به صورت وحشیانه ای تمام ساکنین روستا را قتل عام کرده اند. در این قتل علم ارمنی ها حدود 613 انسان ترک و مسلمان شهروند آزربایجان شمالی قتل عام شده است. این مراسم توسط نهادهای دانشجویی آزربایجان شمالی که در ترکیه تحصیل می کنند به وقوع پیوست. دانشجویان ترک به یاد قتل عام شدگان خوجالی همگی به زمین خوابیده و یاد شهدای این قتل عام وحشیانه ارامنه را برگزار کردند. 
طی این مراسم نوران کریم اف طی بیانیه ای این قتل عام و نسل کشی را صفحه ننگ و سیاسیه در تاریخ ارامنه و انسانیت توصیف کرده و برپایی عدالت از سوی نهادهای بین المللی و بازپس گیری شهرها و روستای اشغال شده توسط ارمنی ها را از مجامع بین المللی خواستار شدند. 
طی نسل کشی و قتل عام ترکان خوجالی دستجات مسلح و وحشی ارمنی حتی به زنان، کودکان، افراد پیر و ... نیز رحم نکرده و اکثر شهدا را از اندامهای متفاوتی بریده بودند. بسیاری از محققین و تاریخ نویسان دنیا علت این وحشی گری ارامنه را فقط به علت ترک و مسلمان بودن اشخاص ساکن خوجالی می دانند و این قتل عام را سیاست ائتنیک زدایی می نامند.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که حدود 25% خاکهای آزربایجان شمالی اکنون در اشغال ارامنه می باشد. ارامنه قتل عام و نسل کشی همانند این را در خاکهای آزربایجان جنوبی نیز در سالهای اوایل جنگ جهانی اول که در شهرهای اورمیه،خوی،کهنه شهر،سولدوز،سالماس،و ... و بین مردم به جیلوولوق معروف می باشد به صفحات تاریخ سیاه خود افزوده اند.
منبع مترجم:
نوشته دیگری از همین وبلاگ در رابطه با نسل کشی و قتل عام ترکان خوجالی

حزب کارگران کوردستان و قاچاق انسان به اتحادیه اروپا

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, اسفند ۰۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
حزب کارگران کوردستان و تجارت انسان به اتحادیه اروپا 
طی عملیاتی که در چندین کشور اروپایی به وقوع پیوسته است اطلاعاتی مبنی بر افزایش قاچاق انواع مواد مخدر (هروئین، تریاک، شیشه، کوکائین، حشیش و ..) و تجارت انسان افزایش قابل چشمگیری در سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) داشته و روند فوق العاده صعودی به خود دیده است. 
سازمان تروریستی مخوف حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، ایران فعالیت چشم گیری دارد مهاجرهایی را که از آسیا و خاورمیانه جهت تجارت انسان به کشورهای اروپای و آمریکایی جمع آوری میکند. این مهاجرین غیر قانونی را در قسمت روم قبرس جنوبی نگه داشته و  سپس در دهکده ای به نام لیماسول و لارانکا نگه می داشته است که طی اطلاعات دستگاهاهی امنیتی و اطلاعاتی این مسائل بازگو شده است. این عملیات تجارت انسان توسط شخصی با کد رمز "چه رکه ز" و اسم مخفف  چ.ک صورت می گیرد. شخصی به نام آ.ک طی ماهها از پولهایی که توسط این تجارت غیرقانونی بدست می آمده رانت بازی می کرده است و پولها را به جیب خود می انباشته است که طی اخباری که به کمپ تروریستها در کوه قندیل عراق رسیده تصفیه حسابی بین شخص رانت خوار و سازمان تروریستی پ.ک.ک صورت گرفته است. طی اطلاعاتی که در دست می باشد سازمان جهت تصفیه حساب با شخص آ.ک این شخص را به قتل می رساند. اما برای اینکه افراد درورن سازمان از مسئله بویی نبرند و تجارت انسان به خطر نیافتد مهر خائنی به این شخص می زنند تا بر قتل این شخص سرپوشی گذاشته باشند.
طی عملیاتی که پلیس فرانسه در سال پیش انجام داد موفق به دستگیری 15 نفر از قاچاقچیان تجارت انسان که عضویت سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) را در کارنامه خود داشتند به وقوع پیوست. طی اظهارات و بازجویی ها از این 15 نفر مشخص شد که سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان سالانه از تجارت انسان 15-20 هزار یورو درآمد دارد و بیشتر این مهاجرین غیر قانونی را کوردها از کشورهای ترکیه، ایران، سوریه، عراق که تعددی بین 2000 نفر می باشند هر ساله به دیگر کشورها قاچاق می شوند. بیشترین مقصد این مهاجرین  غیر قانونی آلمان، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، اینگلیس، سوئیس و ...می باشد.
پلیس اتحادیه اروپا (EUROPOL) طی بیانیه و اسناد خود سازمان تررویستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan)  را جز گروه های ترورویسم و قاچاقچی انسان قرار داده است. پلیس اتحادیه اروپا همچنین مشخص کرده که پولهای  حاصل از این تجارت غیر قانونی صرف خرید سلاح برای میلیتانهای حزب کارگران کوردستان می شود که تهدید برای امنیت جهانی و اتحادیه اروپا می تواند باشد.
منبع خبر :

سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به خاطر قتل اشتباهی عذر خواست

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اسفند ۰۶, ۱۳۸۹ - 0 comments
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به خاطر قتل اشتباهی عذر خواست
کنگره دمکراتیک اجتماع (DTK) در رابطه با موضوع قتل  شهردار شهر مالازگیرت ترکیه احسان به رتال مسائل جدیدی را بیان کرد. 6 سال از این قتل می گذرد. سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی بیانیه ای از به اشتباه کشته شدن این شخص توسط میلیتانهای خود خبر داده و آن را شخص کشته شده را شهید دمکراسی نامید. پ.ک.ک در جولای سال 2010 بعد از کشته شدن چندین نفر از جمله اشخاص (Sedat Özevin - Salih Özdemir - Sıtkı Özdemir -Sadi Özdemir ) همین ادعایی را مطرح کرده بود. این ترور و قتل عام ها که از طرف سرکرده تروریست سازمان عبدالله اوجالان پروپاگاندا نامیده شده بود سپس بعد از مدتی با بیانیه های سازمان تررویستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) مبنی بر به اشتباه کشته شدن اشخاص مذکور مسئله آشکار شده بود. حزب کارگران کوردستان که در باره چهار شخص کشته شده یک تحقیقی را شروع کرده بود سرانجام تحقیق چنین شد که اشخاص قتل عام شده را شهید نامیده و بر اشتباه کشته شدنشان از سوی میلیتانهای سازمان تشخیص داده شده و بیان شد. 
امروزه از قتل و ترور احسان به رتال شهردار مالازگیرت ترکیه می گذرد. شاخنه نظامی و میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان، ه.پ.گ (HPG) طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که احسان به رتال که طی سال 2005 طی حادثه ای کشته شده بود طی تحقیقات انجام شده به چنین نتیجه ای رسیدیم:
آن زمان پ.ک.ک (Kurdistan Workers Party) که برای انجام عملیات در منطقه بینگول – چات ترکیه آماده شده بود. میلیتانهای تروریست حزب کارگران کوردستان می خواستند تا در نیمه شب به قرارگاه هجوم برده شود. در ساعت ما بین 21:00 تا 22:00 عملیات باید به وقوع می پیوست. می خواستیم به ماشینها هجوم برده و منفجر کنیم ولی بعداً متوجه شدیم که ماشینهای دارای اشخاص غیرنظامی اند. احسان به رتال نیز در یکی از این ماشینها بوده است. که ما از آن بی اطلاع بودیم و بیشتر یک قضا بوده است. احسان به رتال که یک شخص دمکراتیک و از حامیان آزادی بوده است به اشتباه و قضا جانش را از دست داد. به خاطر این اشتباه میلیتانهایمان از قوم مان و خانواده احسان به رتال عذر خواهی می کنیم.
منبع مترجم:

قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی: 19 سال گذشت بدون اینکه عدالت برقرار شود

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اسفند ۰۶, ۱۳۸۹ - 0 comments
قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی: 19 سال گذشت بدون اینکه دردهایمان التیام بخشد
در سال 1992 نیروهای اشغال گر ارمنی نسل کشی و قتل عامی را بر علیه ترکان شهر خواجلی آزربایجان شمالی به صفحات تاریخ ننگین خیوش اضافه کردند تا تاریخ نسل کشی ترکان در بین ارامنه به روز شود. 
درست 19 سال پیش در 25-26 فوریه سال 1992 نیروهای اشغالگر ارمنی بر علیه ترکان ساکن خوجالی قتل عام، نسل کشی و هویت زدائی را شروع کردند. در این روز تاریخی در آزربایجان شمالی، ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی مراسمی در جهت یاد و بزرگداشت کشته شدگان این قتل عام بر علیه بشریت بپا شده است.
در فاجعه علیه بشریت خوجالی چه گذشت؟
در 19 سال پیش در منطقه قره باغ کوهستانی در روستای خوجالی آزربایجان مردمان عادی و بی سلاح ترک روستا توسط نیروهای ارمنی قتل عام و سربریده شدند.
با توجه به منابع آزربایجان شمالی، منابع بین المللی، و سازمانها یحقوق بشری مثل (Memorial Human Rights Center, Human Rights Watch) این قتل عام توسط نیروی روسی (Rus 366) به وقع پیوسته است. 
بر اساس منابع و اسناد Human Rights Watch بعد از قتل عام قره باغ کوهستانی بزرگترین قتل عام علیه بشریت قتل عام ترکان خوجالی لقب گرفته است. منابع و اسناد آزربایجان شمالی تعدد کشته شده ها را ما بین 400 الی 1000 معرفی می کند. بر اساس ارقام رسمی و دولتی آزربایجان شمالی ارقام کشته شده ها را  به ترتیب 613 نفر بی سلاح و شخص عادی، 106 زن و 83 کودک می باشد.
تپه های خوجالی در منطقه قره باغ اشغالی از اهمیت استراتژیکی برای نیروهای نطامی اشغالگر ارمنستان برخوردار بود. روستای خوجالی بر سلسله جبال و راهها آغدام – شوشا، عسکران – خان کندی قرار داشت. خوجالی به علت اهمیت استراتژیک – جغرافیایی مورد هدف نیروهای نطامی و اشغالگر ارمنی بود. روستای خوجالی در جنوب شرقی به فاصله 10 کیلومتری از روستای خان کندی قرار دارد. در منطقه قره باغ اشغالی تنها فرودگاه موجود روستای خوجالی می باشد.
از نیمه ها  سال 1992 روستای خوجالی زیر هدف و آماج گلوله، توپ ، تانک، بمباران و  ماشینهای سنگین نیروهای اشغالگر ارمنی قرار گرفته است.  اصناف خوجالی در 26 فوریه سال 1992 بر اثر حمله و ویرانگری نیروهای اشغالگر ارمنی تمامً نیست و نابود شده است. در این قتل عام منطقه خوجالی زیر حفاظت نیروهای نظامی آزربایجان شمالی نبود و تمامً به شکل آزاد و بی محافظ بود.
در روستای خوجالی فقط 150 شخص دارای سلاحهای کوچک و دستی بودند. نیروهای نظامی آزربایجان شمالی نتوانستند به مردم ترک خوجالی کمک و یاری برسانند و حتی وضعیت به ترتیبی بود که اجساد قتا عام شدگان تا مدتها در خوجالی بود و آزربایجان شمالی نمی توانست اجساد مردمش را تحویل بگیرد. نیروهای اشغالگر و داشناک ارمنی روستای خوجالی را از سه جهت زیر توپ رگبار خود گرفته بودند. در وحله اول با هلیکوپترها و بمباران هوایی و سپس توسط تانکها و نفربرها همراه با سربازان پیاده شروع به قتا عام ترکان خوجالی کرده بودند.
به این ترتیب نیست و نابود شدن روستای خوجالی و نقشه قتل عام ترکان مسلمان خوجالی به بهترین وجه ممکن به وقوع پیوست.
نیروهای اشغالگر و وحشی ارمنی به کوچک – بزرگ، افراد کم سن و سال و پیرها نیز رحم نکردند.
در 19 سال پیش نیروهای نطامی  داشناک ارمنی به صورت وحشیانه و غیر انسانی پس از بمباران هوایی، زمینی و کشتار افراد بی سلاح و عادی شروع به قتل عام و نسل کشی ترکان کردند  و در این عمل غیر انسانی و وحشیانه خود 316 نفر غیر نظامی را که هیچ جرمی مرتکب نشده بودند و تنها به جرم ترک و مسلمان بودن قتل عام و نیست و نابود شدند. 83 کودک معصوم ، 7 شخص مسن، 106 زن نیز جز قتل عام شدگان این وحشی گیری تاریخی ارمنی بودند.
در اکثر موارد کشته و قتل عام شدگان تحت شدید ترین و غیر انسانی ترین شکنجه ها از جمله تجاوز به کودکان خردسال، بریدن پوست سر،  بریدن گوشها ،  در آوردن چشمها ، بریدن سینه های زنان، بستن پاهای قتل عام شدگان و تجاوز ه به آنها ، توهین به انسانیت و اعتقاد مسلمانان و ...مرتکب شده اند. در این قتل عام و نسل کشی  علیه بشریت 487 زخمی و مجروح موفق به فرار و جان سالم بدر بردن شده بودند. 
در این قتل عام ترکان 1275 نفر به اسیر گرفته شده و 150 نفر مفقود شده است. بر طبق اسناد موجودی که از جسدها در دست می باشد اکثر اجساد قربانیان این نسل کشی سوزانده شده اند. این وحشی گیری نیز در مورد زنان حامله نیز صادق بوده که چندین زن حامله به شکل فجیعی سوزانده و شکمشان دریده شده و کودک را به بیرون آورده بودند. 
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که داشناکهای ارمنی در اوایل جن جهانی اول در آزربایجان جنوبی (آزربایجان ایران) نیز قتل عام و نسل کشی مشابهی در شهرهای اورمیه، سلماس، کهنه شهر، سولدوز، عسگرآباد، قوشچی، گلمانخانه، ماکو، خوی، اوصالو، صائین قالا، نازلو، مرند، ساووجبولاق، چیچکلو و ... به سرانجام رسانیده اند. 
منبع مترجم:
تصاویری از این نسل کشی علیه بشریت 




























تاکتیک جدید تروریستهای حزب کارگران کوردستان

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اسفند ۰۶, ۱۳۸۹ - 0 comments

تاکتیک جدید تروریستهای حزب کارگران کوردستان یا پ.ک.ک
افرادی که به حرکت نمی پیوندند چنین پذیرائی می شوند که اول جانتان را می گیریم و سپس به همراه کیفتان هر دو را آتش می زنیم. در روزهای گذشته طبق خبرهای واصله از سیستمهای امنیتی  - اطلاعاتی شهرهای جنوب شرقی ترکیه (شهرهای با جمعیت کورد نشین) محل تجمع حرکتها و اعتراضات غیر قانونی (بدون مجوز) و آشوب کننده بوده است که اکثر این حرکات تحت رهبری سازمان تررویست حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers Party – پ.ک.ک - پارتی کرێکارانی کوردستان) صورت گرفته است. طی این حرکات کودکان معصوم و از همه جا بی خبر 10-15 ساله به این وسط این بازی بی سرانجام کشیده می شوند. این دفعه ما بین اعتراض کنندگان کودک موارد مشابهی از نارنجکهای دست ساز دیده و کشف شد. متخصصین پیوستن این کودکان خردسال را به این حرکات اعتراضی نوعی بازیچه بودن خردسالان کی هیچ نوع درکی از مسائل و اشخاص پشت پرده این مسائل ندارند را یادآوری کرده و می گویند که شرکت کردن کودکان در این حرکات بیشتر برای کودکان بیشتر یک نوع بازی می باشد. تروریستهای حزب کارگران کوردستان (PKK) با تهدید خانواده کودکان آنها را مجبور به اینکار می کنند وسعی در این دارند که کودکان در جبهه اول و پیش قدم این حرکت باشند. و چرایی این حرکت را می دانیم که برای رو در رویی کودکان خردسال با نیروی امنیتی پلیس ترکیه می باشد.
متخصصین همچنین کودکان خردسال را که امروزه سنی معادل 10-15 سال دارند و در صف مقدم اعتراضات بکار گرفته می شوند را میلیتانها آینده سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) می بینند. بیشتر خانواده هایی که از ترس تروریسم منطقه خود را ترک کرده اند کودکانشان را باید محافظت کنند تا به دام سازمانهای مخفوف تروریستی مثل حزب کارگران کوردستان، حزب حیاز آزاد کوردستان (پژاک) و ... گرفتار نشوند.  
در طی روزهای گذشته که پنج انگشت یک کودک در طی حمل یک بمب نارنجکی دست ساز قطه شد طی مصاحبه که چه کسی این نارنجک را به تو داد. اضهار می کرد که یک شخصی که ماسک روی صورتش داشت . من را تهدید کرد. اسمش احمد بود. 
منبع خبر:
http://tinyurl.com/4f2l2j5

برتري قاطع تیم والیبال اورمیه بر گنبد در ليگ برتر واليبال

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, اسفند ۰۵, ۱۳۸۹ - 0 comments
هفته چهارم از دور برگشت رقابت های والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر چهارشنبه چهارم اسفند پیگیری شد.
در یکی از مهم ترین بازی های این روز که از ساعت ۱۷ در تالار المپیک گنبد آغاز شد، تیم والیبال اورمیه در زمین جواهری این شهر به میدان رفت. به گزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از سولدوز اسپورت ، در این دیدار که در حضور انبوه تماشاگران گنبدی برگزار شد، شاگردان سید عباسی توانستند با نتیجه قاطع سه بر صفر و هر سه ست را با امتیاز یکسان ۲۵ بر ۲۰ به نفع خود به اتمام برسانند.
تیم اورمیه در حالی موفق به شکست تیم جواهری شد که در این مسابقه به دلیل مصدومیت از لیبروی ملی پوش خود، عبدالرضا علیزاده بی بهره بود و به جای وی لیبروی دوم و جوان اورمیه، ایرج میکائیل زاده در ترکیب اصلی قرار گرفت.
ارومی ها با این پیروزی و کسب دو امتیاز بازی، یک پله در جدول رده بندی گروه “ب” ارتقا یافتند. تیم جواهری گنبد نیز با این شکست نتوانست خود را از قعر جدول این گروه جدا کند.
گفتنی است هيئت واليبال اورمیه در بازی بعدی خود میزبان پتروشیمی بندر امام خواهند بود و تیم گنبد نیز در تهران به مصاف پرسپولیس تهران می رود.
http://tinyurl.com/69tjsre

مولانا ترک است، هر شاعری که به فارسی شعر بگوید لزومی ندارد فارس باشد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, اسفند ۰۵, ۱۳۸۹ - 0 comments
حمید بقایی معاون ریس جمهور ایران در جشنواره ی فرهنگی ایران که هفته گذشته در استانبول برگزار شد مولانا را اندیشمند بزرگ ایرانی معرفی کرد ولی اکثر رسانه های ترکیه به جای اندیشمند ایرانی از قول حمید بقایی جمله اندیشمند ترک را درج کرده اند
ایران  ترکیه  را به مصادره کردن مولانایی محکوم میکند میکند که به ادعای ایران تمام شعرهایش فارسی هستند.
 در مقابل این ادعا  محققان و مولانا شناسان ترکیه با بیان اینکه در ترک بودن مولانا هیچ شبهه ای نمی تواند وجود داشته باشد چرا که خود مولانا ۸۰۰ سال پیش  در یکی از رباعیاتش  جمله معروف  به مضموم (( اگرچه من شعرهایم را به فارسی گفته ام ولی اصالت من ترک است)) به کار برده است.
 بدون شک مولانا ترک است
 دکتر نوری شیمشکلر رییس پژوهشکده مولانا شناسی دانشگاه سلجوک با بیان اینکه تمام جرو بحث ها در مورد ترکیه ای یا ایرانی بودن مولانا بی مورد می باشد چرا که اکنون دیگر مولانا برای ایران یا ترکیه نمی باشد بلکه مولانا ارزش و وجهه ای جهانی دارد. در طول صدها سال اینگونه بحث ها به وجود نیامده بود بلکه در ۴۰-۵۰ سال اخیر به وجود امده است. وی دلیل فارسی شعر گفتن مولانا را اینطور بیان میکند که زبان فارسی در ان دوران به عنوان زبان ادبی استفاده میشد ولی مولانا شعرهای ترکی نیز اگرچه تعدادشان کم باشد دارد.
 دکتر نوری شیمشکلر با بیان اینکه باتوجه به گفته ی خود مولانا دریکی از رباعیاتش که در ایران هم به چاپ رسیده درترک بودن وی هیچ شک وشبهه ای وجود ندارد بلکه بحث ما سر این است که مولانا را به عنوان یک چهره ی ملی اعلام نکنیم چرا که دیگر در ۱۵۰-۱۰۰ سال اخیر مولانا تبدیل به چهره ی جهانی شده است و ادعای ایران در موردمولانا به خاطر این است که در سالهای اخیر وی به عنوان یک متفکر در جهان شناخته شده است و ایران می خواهد این افتخار را به کشور خود نسبت دهد و دلیل ادعای خود را شعر های فارسی مولانا اعلام می کند این در حالی است که شاعرهای بزرگ زیادی مانند فضولی و شهریار درایران بوده اند که به زبان ترکی شعر گفته اند که در این صورت هم باید انها را دارای ملیت غیر ایرانی معرفی کنیم .گفتن ملیت یک شاعر از روی زبان  شعرش کار اشتباهی می باشد همانطور که امروزه از زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک علمی در دنیا استفاده میشود در قرن ۱۳ نیز زبان فارسی به عنوان زبان ادبی مشترک در ایران و منطقه استفاده میشد.
وی گفت به جای بحث بر سر ملیت مولانا بهتر است از چگونگی انسانگونه زیستن وی بهره ببریم.
 مولانا را ترک میشناسم
 پروفسور دکتر  کارا اسماعیل اوغلو ((معاون ریس دانشگاه کرک کاله و رییس هییت مدیره انجمن مولانا شناسی ))؛  برای ایرانی نشان دادن مولانا تلاشهای زیادی می کنند و این بحث ها سالهای متمادی است که ادامه دارد درحالی که مردم انادولی از مولانا بهره برده اند .
در کشورهای شرقی چون از اول زادگاه ترکها بوده ممکن است چنین ادعاهای وجودداشته باشد چون  از لحاظ نژادی ترک هستند ولی اطلاعات تاریخی نمی تواند شواهد روشنی از نژادهابه ما بدهد بنابراین این بحث ها را زیاد مهم نمی دانیم ، این ارزش مولانا است که در طول تاریخ هیچ شبهه ای نخواهد داشت و به خاطر این ارزش مولاناست که دیگر ملت ها نیز ارزوی داشتن او را دارند در نهایت شاعر های زیادی مثل مولانا  بوده اند که به فارسی شعر گفته اند . فارسی به عنوان یک زبان خارجی در بین ترکها بوده و اثرهای زیادی هم به فارسی در طول قرنها بوده است اما با وجود اتحاد فرهنگی با انها مولانا را از ترکها می دانیم
 عمولانا ترک است
پروفسور دکتر یاکیت اسماعیل
مدیر گروه فلسفه اسلامی دانشکده فلسفه و دین دانشگاه سلیمان دمیرل:
 در چند مورد از مقاله هایم ترک کاشغری بودن مولانا را نوشته بودم .مولانا ترک است و با خانواده اش هم با گویش هاکانی که یکی از گویش های اسیای مرکزی است صحبت می کند این همان گویش محمود کاشغری و احمد یسوی است.
 همچنین یکی از دلایل مهم ترک بودن مولانا پسرش سلطان ولد می باشد. مولانا پس از اینکه خانواده اش به کارامان امدند به دنیا امده است
 با اینکه در انادولی همه با لهجه انادولی حرف میزدند ولی مولانا در خانه شان به لهجه هاکانی شعر میگفت 
 اصل و ذات من ترک است
تقریبا در همه ی نسخه ها ی خطی مولانا این رباعی امده است که:
 من را به عنوان یک خارجی نشناسید من هم از ایل و تبار شما هستم
 -- در خاک شما دنبال وطن خود هستم
 هر چقدر هم مثل یک دشمن دیده شوم ولی دشمن نیستم
 هر چقدر به زبان فارسی شعر بگویم باز اصل من ترک است
http://tinyurl.com/45lvqrz

برای دستگیری 610 تروریست حزب کارگران کوردستان قرار بازداشت صادر شد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, اسفند ۰۴, ۱۳۸۹ - 0 comments
برای دستگیری 610 تروریست حزب کارگران کوردستان قرار بازداشت صادر شد
یکی از اعضای دستگیر شده سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) در اعترافات خود در 25 سال گذشته به 31 عملیات تروریستی که در آنها شرکت داشته اعتراف کرد و تک تک این عملیاتهای تروریستی را تشریح کرد.
یکی از افرادی که از دست سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و کمپهای این سازمان مخوف موفق به فرار شده و تسلیم نیروهای امنیتی و پلیس ضد ترور ترکیه شده است فردی به نام نادیر.ج می باشد.
این تروریست که از کمپ حزب کارگران کوردستان واقع در شمال عراق به نام کمپ زاپ گریخته است به گفته خود دارای رتبه نظامی بوده است. این تروریست عملیتهای تروریستی خود را در 25 ساله گذشته تشریح کرده و اسامی 610 نفر از دیگر تروریستهایی که در این عملیات ها اشتراک داشته اند را تشریح کرد. در دیگر سو این تروریست تسلیم شده در عملیات تروریستی که ملقب به آک توتون می باشد 150 تروریست دیگر را تشخیص داده و اسامی آنها را منتشر کرد. 
تشخیص از روی اسامی و عکسها
تروریست دستگیر شده  که در لیست آماسیا قرار دارد دراای مشخصات نادیر.ج(40) می باشد. این شخص که در سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان دارای رتبه نطامی بوده به همراه دوست دختر خویش به نام نئوین موفق به فرار از کمپهای شمال عراق شده است. این شخص به علت دسترسی داشتن به اسناد محرمانه سازمان تروریستی پ.ک.ک دارای اهمیت اطلاعاتی می باشد. این دو تروریست در الزیغی ترکیه تسلیم پلیس امنیتی شده و از آنجا به مالتیا دیگر شهر ترکیه آورده شده و در پیش قاضی و حاکم شهر حاضر شده اند. 
قبلاً طی عملیات تروریستی در شهرهای استانبول، وان، مالاتیا، ارزروم، دیاربکر، و ...که صورت گرفته بود این دو تروریست نیز اعترافاتی مبنی بر روشن شدن این عملیات تروریستی بازگو کردند. طی شناسایی 610 تروریست دیگر که توسط این دو تروریست تسلیم شده صورت گرفت، پلیس امنیت ملی و ضد ترور ترکیه طی احکامی شروع به تصبیت این اسامی کرده و با مشخص شدن زندگانی این اشخاص در خارج از ترکیه قرار بین المللی برای دستگیری این تررویستهای حزب کارگران کوردستان صادر شد.
عملیت تروریستی و تروریستهای حزب کارگران کوردستان (PKK)
عملیت تروریستی 22 اکتبر سال 2007
آپه حسنی ملقب به کد کادیر چه لیک
رشیت دوستوم
طی عملیات تروریستی در شهر حکاری ترکیه که منجر به شهید شدن 12 سرباز و زخمی شدن 16 سرباز دیگر شد.
این عملیات تروریستی از طرف نیروهای تعلیم دیده  ه.پ.گ ((hpg صورت گرفته است. دستور این عملیات تروریستی را شخصی اهل سیواس ترکیه به نام علی شیر کوچ گیری با کد رمزی به نام یوجه ل هالیس، تروریست دیگری به نا موشون از منطقه مالازیگیریت، تروریست دیگری به نام آپه حسین با کد کادیری چلیک صورت داده بودند. این عملیات ترویستی توسط اشتراک 187 تروریست به وقوع پیوسته بود.
عملیات تروریستی 21 جولای سال 2008
شاهین جیلو
عملیات تروریستی در منطقه شمدینلی که منجر به شهید شدن 17 سرباز شد.
این عملیات تروریستی توسط نیروهای تعلیم دیده ه.پ.گ (شاخه نظامی ترورها - HPG) صورت گرفته است. دستور عملیات ترور را شخصی به نام شریف گویی با کد علی به نه ک، فضلی با کد احمد شکر، و تروریست دیگری از سوریه به نام زاگرس ساحا صورت گرفته است. این عملیات تررویست توسط 153 تروریست به وقوع پیوست.
عملیات تروریستی 22 اکتبر سال 1988
شخصی که قبلاً عهده دار زندان قدیمی شهر دیاربکر ترکیه بود و در استانبول مورد حمله تررویست قرار گرفت و کشته شد. این عملیات را نیروهای تعلیم دیده حزب کارگران کوردستان صورت دادند. فردی به کد اکرم و تروریست دیگری به نام هیدیر ساریکایا این ترور را انجام دادند. تروریست ساریکایا بعدها از حزب تروریستی کارگران کوردستان جدا شد. چند وقت پیش زندگی کردنش را در شمال عراق شنیدم.
عملیات تروریستی 6 آگوست 2006
عملیات تروریستی که منجر به شهید نطامی لئوئنت چئویک و زخمی شدن یک کودک 5 ساله شد. این عملیات تروریستی توسط فردی که تابعیت سوریه را دارد با نام نمجی  با کد رمز محمد عثمان، آغری با کد رمز ایبراهیم محمد، تروریست دیگری با تابعیت ایران به نام سرحات با کد رمز اسماعیل حسنلو به وقوع پیسوت.
عملیات تروریستی 14 می سال 1997
طی عملیات تروریستی که از کمپ واقع در شمال عراق به نام زاپ صورت گرفت و منجربه سقوط یک هلیکوپتر نیوری هوایی ترکیه شد. عملیات را یکی از اهالی شهر کونیا ترکیه با نام شورش کونیا با کد رمز کیشی صورت داد. این ترویست با منفجر کردن هلیکوپتر نیروی هوایی ترکیه ترفیع رتبه در سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان گرفت. بعدها به علت رابطه با یک زن در سازمان مجبور به فرار از کمپ شد. اکنون در کشور روسیه می باشد.
عملیات تروریست 1 نوامبر 2005
در شهر حکاری ترکیه عملیات ترویستی بر علیه کازنوی سربازی که با مواد منفجره صورت گرفت. در طی این عملیات تروریستی اصناف و کسبه محل متضررز شدند و حزب کارگران کوردستان مسئله را بر گردن دولت ترکیه انداخت. این عملیات تروریستی را فردی به نام صبری با کد رمز علی کیسیکلی یول به همراه تررویست دیگری به نام رشیت دوستون که عضو سازمان تررویست پ.ک.ک بودند صورت دادند.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان  (Kurdistan Workers Party)طی 26 سال مبارزه و تررو با دولت ترکیه بیش از 30.000 انسان را ترور و قتل عم کرده است که 750 کودک در این لیست جای دارند.
مترجم: اومید اورمولو
منبع مترجم: روزنامه بوگون ترکیه

نجات جان مسافران گرفتار در برف و كولاك در آذربايجان غربی

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, اسفند ۰۳, ۱۳۸۹ - 0 comments
با تلاش راهداران شهرستان چالدران و بازگشايی به موقع راه های ارتباطی، مسافران گرفتار در برف و كولاك نجات يافتند.
 به گزارش موج به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و ترابری استان آزربايجان غربی، رئيس اداره راه و ترابری شهرستان چالدران با اعلام اين كه راهداران موفق به نجات مسافران گرفتار در برف و كولاك شدند، بيان داشت: در پی بارش برف سنگين به همراه كولاك، بسياری از جاده های كوهستانی منطقه مسدود شده بود كه در حال حاضر با فعاليت شبانه روزی و بی وقفه راهداران، تردد روان وسايط نقليه در محورها جريان دارد.
جعفر صادقی پور با تاكيد بر رعايت قوانين و مقررات ايمنی از سوی كاربران جاده ها، خاطر نشان كرد: رانندگان بايد همكاری و همياری لازم را با گشت های راهداری داشته باشند تا از بروز سوانح و حوادث ناگوار جلوگيری شود.

عملیات پلیس ضد ترور ترکیه بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان یا پ.ک.ک

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, اسفند ۰۲, ۱۳۸۹ - 0 comments
عملیات پلیس ضد ترور ترکیه بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان یا پ.ک.ک
بر اساس اطلاعات منتشر شده در منطقه آغری ترکیه پلیس امنیت ملی ترکیه و پلیس ضد ترور ترکیه عملیاتی را بر علیه نیروهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party - پارتی کرێکارانی کوردستان ) شروع کرده است.
با توجه به منابع خبری چندین تن از افراد منتصب به عضویت در این سازمان مخفوف تروریستی دستگیر شده اند. در بعضی از خانه های دانشجویی در منطقه آغری بیش از 43 عدد مولوتوف آماده و چندین مورد مواد اولیه انفجاری کشف و ضبط شده است. 8 فرد دستگیر شده به جرم عضویت در سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان  (Partiya Karkerên Kurdistan) به اداره امنیت ملی ترکیه سوق داده شدند تا به موضوع رسیدگی شود.
منبع خبر:

وسایل خانه آتا ترک در شهر دیاربکر ترکیه به سرقت رفت

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, اسفند ۰۱, ۱۳۸۹ - 0 comments
آتا ترک زمانیکه به شهر دیاربکر ترکیه آمده  و در خانه ای که مسکن گزیده بود دیشب توسط دزدی به سرقت رفت.
خانه ی آتا ترک در شهر دیاربکر در محله قازی  ترکیه که از سوی شخصی به وی هدیه شده بود سرقت شده است. سارق اکثر وسائل تاریخی مانده از دوره عثمانی و چندین سند ، مقداری پول، و ... را سرقت کرده است. شخصی که برای نظافت منزل و خانه آتا ترک آمده بود از کمبود اشیاء با خبر شده و قضیه را به پلیس ترکیه خبر داده است. پلیس ترکیه بعد از رسیدن به محل حادثه شروع به انگشت نگاری کرده است و در تعقب دزد اشیاء منزل آتا تورک می باشد. 
منبع خبر:

دستگيري 898 قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان غربی

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, اسفند ۰۱, ۱۳۸۹ - 0 comments
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي از دستگيري 898 نفر طي 40 روز گذشته در بحث مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ كريم اكبري در جمع خبرنگاران، از انهدام 17 باند مواد مخدر طي 40 روز در استان خبر داد و افزود: طي اين مدت 84 نفر قاچاقچي، 510 نفر توزيع كننده و 304 نفر نگه دارنده مواد مخدر دستگير و تحويل مراجع قضايي داده شد.
وي، همچنين از كشف 830 كيلوگرم انواع مواد مخدر طي 40 روز گذشته خبر داد و اظهار كرد: 106 كيلوگرم هروئين، 358 كيلوگر مورفين، 41 كيلوگرم ترياك، 193 كيلوگرم حشيش، 8 كيلوگرم شيشه و 117 كيلوگرم انواع پيش سازهاي مواد مخدر طي اين مدت در آزربايجان غربي كشف و ضبط شده است.
سرهنگ اكبري با بيان اين‌كه طي 1.5 ماه گذشته 2 هزار و 447 عدد قرص روانگردان در آزربايجان غربي كشف شده است، تصريح كرد: گرايش جوانان به مواد مخدر صنعتي عواقب دردناكي را براي جامعه به دنبال خواهد داشت.
وي همچنين با بيان اين‌كه طي 10 ماه نخست سال جاري 68 كيلوگرم مواد مخدر شيشه در استان كشف شده است، گفت: اين رقم در مقايسه با سال گذشته بيانگر افزايش 120 درصدي كشفيات است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي با اشاره به فرهنگ و تنفر عمومي جامعه در مصرف مواد مخدر سنتي، اظهار كرد: بايد براي آگاه سازي عواقب خطرناك مصرف مواد مخدر صنعتي در جامعه، فرهنگ سازي صحيحي انجام شود.
http://tinyurl.com/4ptwzf9

ایران و مبارزه با تروریسم کورد!

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, بهمن ۳۰, ۱۳۸۹ - 0 comments

ایران و مبارزه با تروریسم کورد!
نیروهای امنیتی ایران طی عملیاتی بر علیه گروههای تروریست حزب کارگران کردستان / حزب حیاط آزاد کوردستان موفق به دستگیر کردن 6 تروریست شده اند. 
نیروهای سپاه انقلاب اسلامی در منطقه کلارش طی درگیری که با تروریستهای حزب کارگران کردستان / حزب حیاط آزاد کوردستان داشته اند از به هلاکت رسیدن 3 تروریست خبر داده اند. اسامی و لقب های این تروریستها به چنین ترتیب می باشد:
محمد فاتح دمیر با لقب انگین، ایبراهیم اوزکایا با لقب کارکئر، امره ییلماز با لقب پیرو
طی هقته گذشته نیز بر طبق اخبار نیروی انتظامی ایران در عملیاتی که در روستاهای سقز و سینه! بر علیه تروریستهای حزب کارگران کردستان / حزب حیاط آزاد کوردستان به وقوع پیوسته بود از اعضای وابسته به این گروها که در شاخه تجارت بین المللی مواد مخدر فعالیت دارند شخصی به نام اسدالله رحیمی و 6 نفر دیر دستگیر شده اند.
طی این عملیات و بازرسی منازل این قاچاقچیان تروریست بیش از 250 کیلوگرم مواد مخدر و 500 هزار دلار، سلاح، مهمات، مواد منفجره و بسیاری از اسناد سازمان کشف شد. 
به گفته منابع جمهوری اسلامی طی ماه گذشته فردی به نام حسین خضری که در زندان شهر اورمیه به سر می برد و برای احکام همکاری با حزب کارگران کردستان / حزب حیاط آزاد کوردستان اعدام شد.
طی سال 2010 میلادی در ایران بیش از 9 تن از تروریستهای حزب کارگران کردستان / حزب حیاط آزاد کوردستان اعدام شده اند و 21 نفر در صف اعدام قرار گرفته اند. 
منبع خبر:
http://tinyurl.com/4rwhkaa 
حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party - Partiya Karkerên Kurdistan) طی 30 سال گذشته در ترکیه بی از 30.000 انسان را ترور و قتل عام کرده است که بیش از 750 نفر از این لیست کودکان می باشند. متاسفانه آمار قتل عامها و ترورهای حزب حیاط آزاد کردستان (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) در آذربایجان غربی در دست نیست ولی مطمئناً آمار دهشتناکی خواهد بود.  
در مطالب گذشته وبلاگ اخبار اورمیه به دفعات از نقش این سازمانهای تروریست در تجارت بین المللی مواد مخدر اخبار و مقالات متعددی را به اشتراک گذاشته ام. یادآور می شوم که بنا به آمار پلیس بین الملل بیش از 70% مواد مخدر اروپا از ریر دست همین گروهها تبادل می شود.

ناسیونالیسم افراطی کوردی که مجبور به اروپایی شدن می باشد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, بهمن ۲۸, ۱۳۸۹ - 0 comments

ناسیونالیسم افراطی کوردی که مجبور به اروپایی شدن می باشد
متخصصین تروریسم و اجتماعات تبدیل و داخل شدن گروههای ائتنیک – مذهب، رادیکالیسم و تروریسم در کشورهای فرانسه، اسپانیا و انگلیس وحتی گروههای نازیست آلمان  به سیستم سیاسی کشورها و دوری جستن از رادیکالیسم و تروریسم را اروپایی شدن "Europeanisation" نامگذاری کرده اند. در اواسط سالهای 1990 سرویسهای امنیتی و دیپلماتهای غربی طی تماسها و دیدارهای خود با گروههای رادیکال، تروریسم، ناسیونالیستهای افراطی کورد خواسته بودند که ترور و شدت دوری کنند. اگر به طور صریح بیان کنیم اروپایی شدن این گروهها را خواستار شده بودند.
شرطهای دیروز که دوستانه برای تحریم بود وقتی که به طور عمیق برسی می شود امروزه معنای خود را می یابد. تحریمها قدرت را می یابند. منافع قدرتهای جهانی و غرب با شدت و حدت ناسیونالیستها، افراطیون کورد سلاح دار و تروریسم به طور اخص حزب کارگران کوردستان در یک سو قرار گرفته است. قدرت سلاح یکی از شرطهای بی قید سازمان پ.ک.ک بوده است. ناسیونالیسم کورد از این نگاه در درون اقلیم جای می گیرد. از یک سو تحدید به بازداری و تحریم  کمک، و از دیگر سو عادتاً اگر سلاح را زمین بگذارد لخت (بدون سلاح) به نظر خواهد رسید. 
در گذشته نیز به مسائل منطقه و جهانی ناسیونالیسم افراطی کورد، ارتباط، جای گیری و فعالیت در اقلیم نمونه های فراوانی وجود دارد. اما هر دفعه به علت تبدیل تاکتیکها نتوانسته در درون بازی به طور دائمی جایی بگیرد. و دلیل این مهم هم فعالیت سازمان مارکسیست – لنینیست و تبدیل شدن به ناسیونالیسم افراطی ائتنیک می باشد. در حال تبدیل شدن ناسیونالیسم کورد ، سیاست  و سلاح می باشد. اگر این تغییر تاکتیکی را تنها بر اراده، شعور و انتخاب خود پنداریم راه خطایی را پیموده ایم.  شکی در این نیست که از سرویسهای امنیتی غرب کمک و یاری می گیرد. آن چیزی که سازمان را تنگنا قرار می دهد همطرازی و همپنداری با راههایی می باشد که سازمانها و گروههای رادیکال و تروریسم در غرب پیموده اند. 
موضوع ارتش جمهوری خواه ایرلند (Irish Republican Army – IRA ) که با "Good friday" شروع با فعالیت با سلاح کرده و به طی مراحل اتمام و کنار گذاشته سلاح می باشد. سینن فئین (Sinn Féin) دیدارهای آشتی خود را ادامه می دهد و در پارلمان ایرلند شمالی در حال تمثیل شدن می باشد.   سازمان تروریستی ائتا (ETA) در ماه ژانویه آتش بس مدت دار خود را اعلام کرد. نقطه اشتراک این سازمانها که در وسط اروپا یک سازمان رادیکال مذهبی و دیگری سازمانی بر پایه رادیکالیسم ائتنیکی بنا نهاده شده می باشد را باید بر طبق قدرتهای منطقه ای و جهانی آنالیز کنیم. سازمان رادیکال ارتش جمهوری خواه ایرلند در ایرلند شمالی به تنهایی به سیتسم سیاست داخل شد. طی مدتهای مدیدی ترور و شدت که از سوی منصوبین این سازمان صورت می گرفت و یک نوع حالت بزن – برو بخود گرفته بود از خلق دچار فاصله گشته بود. خلق دید که با مبارزه و شدید نمی تواند خواسته های خود را بدست آورد. ارتش آزادی خواه ایرلند سلح و مهمات خود  را از لیبی و قدرتهای منطقه ای می گرفت ولی لیبی با طرفداری و در معرض قرار گرفتن این مسائل خود را به مسائل مختلف درگیر ساخت. در دیگر سو تمثیل کننده های ایالات متحده آمریکا و انگلیس دیدارهای برای آشتی بین طرفین انجام دادند. در ایالت باسک اسپانیا نیز مسائل زیاد فرقی نمی کرد. باسکی های اسپانیا که حامیان سرسخت ترور بودند احزاب مختلفی را وارد سیستم اسپانیا کردند ولی دولت اسپانیا نیز با هما نسرسختی همه این احزاب رادیکال را بست. سازمان ائتا (ETA) که مشغول تاسیست احزاب جدید و بسته شدن آ نتوسط دولت اسپانیا بود یک دفعه چشم خود را گشود و دید که جایگاه مردمی خود را در بین باسکی ها از دست داده است. از سوسیالیستها گرفته تا ناسیونالیستهایی که شدت و ترور  را رد می کرند شروع به فعالیت کردند. در سال 2009 طی نخست وزیری پاختی لوپز آلوارز ("Patxi" López Álvarez) به اشخاصی که موافق ترور و شدت در منطقه خودمختار باسک بودند گفت که عقلهایتان را در جایش نگه دارند. اعتراضات دمکرایتک فقط برای تابعین اسپانیا آزاد می باشد. در اجتماع باسک اعتراضات میلیتانهای سازمان ائتا را برداشت. در مجادله با ترور فرانسه که همیشه یار و یاور اسپانیا در مبارزه با تروریستم بود وقتی دید که سازمان ائتا دست از اعتراضان خیابانی برداشت شروع به ایفای  رول خود در مسئله کرد. در نهایت راهی به جز آتش بس برای سازمان ائتا باقی نماند. نخست وزیر اسپانیا این تصمیم سازمان تروریستی ائتا را نوعی تسلیم خوانده و دیگر ائتا را تهدیدی برای اجتماع نخواهد خداشت را بر زبان آورد.
به سبب نیروهای داخلی و خارجی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان نیز در سیری همانند ائتا و ارتش جمهوری خواه ایرلند بوده و  تابلوی مشابه آن حرکات را به معرض نمایش گذارده است. پ.ک.ک (Partiya Karkerên Kurdistan - پارتی کرێکارانی کوردستان) نیز همانند دیگر سازمانهای رادیکال و تروریسم در حال سبک سنگین کردن آتش بس می باشد. در یک رفتار سیاسی اما به مدد و یاری سلاح می خواهد داشته های خود را به معرض نمایش قرار دهد. به گفته ناسیونالیسم افراطی کورد این حرکت مشابه حرکتهای ائتا و ارتش جمهوری خواه ایرلند می باشد. دلیل اینکه چطور شده که در بین ما نیز این حرکت وارد این مرحله شود باید در این موضوع جستجو کرد که این سازمان رادیکال و تروریسم طوری قبولانده می شود که اناگر تنها تمثیل کننده قوم کورد می باشد. اما تا اکنون که این سازمان با شدت و ترور مورد قبول طبقه و عده ای از افراد می باشد به عنوان تمثیل کننده قوم کورد شمرده و مشروعیت به آن دهیم احتمالا ً حرکت اشتباهی را انجام داده ایم. حقیقت آن چیزی نیست که انگاشته می شود. یک انسان – یک سازمان که منطق سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بوده یادآور سازمانها تروریستی دوران جنگ سرد می باشد و اگر امروز نیز حرکتی و نیروی و اراده ای  مخالف خود را بیابد با انگهای سرویسهای امنیتی به پیشوازی این چنین حرکتهایی رفته و برای از میدان خارج کردن آنها از هیچ عمل و نیرویی دریغ نمی کند. از آنجاییکه به سبب محرکهای داخلی و خارجی سازمان مجبور به تغییر رویه شده از وضعیت ارگانیک شدن اجتماعی وجود یک نیروی سیاسی بر تحرکات موجود قابل چشم پوشی نیست. در زیر پوشش د.ت.ک (کنگره دمکراتیک خلق ) پ.ک.ک (Kurdistan Workers Party) هنوز بر تاکتیک مشت آهنی تاکید کرده و در یک سیطره به مانند راه حل به نظر می رسد. اما این تاکتیک نیز چهره واقعی خود را نشان خواهد داد و گریزی از این نیست. به خاطر اینکه طی چند ماه آینده انتخابات عمومی برگزار خواهد شد. به مانند همیشه رای های کوردهای ساکن ترکیه به دیگر احزاب پخش خواهد  شد. حتی دیگر احزاب ناسیونالیسم افراطی کورد به طالب رای های کوردهای ساکن ترکیه خواهند شد. به همین سبب حزب کارگران کوردستان در تلاطم و تلاش می باشد. هر چقدر هم گران تمام شود مشکلی نیست نباید حزب و گروهی از کوردها رقیب پ.ک.ک ظاهر شود چون سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان تحمل آن را ندارد. یک نویسنده وتحلیل گر عرب نیز با بیان اینکه کشتی امریکا برای نجات اسرائیل در منطقه خاورمیانه با اتفاقات افتاده در منطقه لمنیت نسبی خود را از دست داده است. ولی تمایل نیروهای گلوبال و جهانی برای دیگر کشتی این پلان که خودمختاری کوردستان می باشد هنوز در دریا بوده و به ساحل نرسیده است. قدرتهای بزرگ نسبت به منافع خود دست به محیا کردن شرایط زده اند. در این راستا سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان نیز مجبور به اروپایی شدن " Europeanisation "  می باشد.
از یک سو تاثیرات منطقه ای و جهانی و از دیگر سو مجبوریتی که سبب شده نیروهای سلاح دار و ناسیونالیسم افراطی سیاسی کورد دست به یک دیدار استراتژیک بزنند. با توجه به اخبار مخابره شده به مراکز و سرویسهای امنیتی موراد کارا ایلان رهبر سازمان تررویستی پ.ک.ک،  سینن فئین (Sinn Féin) و تمثیل کننده ب.د.پ (حزب دست راست پ.ک.ک در مجلس) و یکی از اشخاص صاحب نظر در ایالت باسک در کشور ایتالیا و در شهر ونیز در محفلی دور هم جمع شوند. به گزارش روزنامه گاردین: در این گردهمایی راههای گفتگو با دولت، تاکتیکهای مذاکره و ... به اشتراک گذاشته شود. در این گردهمایی شهردار رادیکال ایالت باسک از راههای نیمه سلاح – نیمه سیاست (paramilitary) صحبت کرده و راههای این تاکتیک مورد بحث قرار خواهد گرفت. این گردهمایی با توجه به شنیده ها حمایت قدرتها و سازمانهای بین المللی را نیز برپایه حق و حقوق تعیین سرنوشت، آشتی دمکراتیک  به سمت خود جذب کرده است.
سینن فئین (Sinn Féin) که نقش مهمی در آشتی ایرلند داشت و مورد حمایت آمریکا و حامی نقش آمریکا در آن مورد بود نیز از نقش این کشور در این مورد را نظر گرفتن بیشتر منطقی جلوه خواهد کرد. تاثیرات یکی از نمایندگان حزب ب.د.پ (حزب دست راست پ.ک.ک در مجلس ترکیه) که در این گردهمایی شرکت می کند از مباحث گذشته و پیش رو دور از ذهن نیست. نیروهایی خارجی غربی و جهانی که در منطقه اجازه عرض اندام به نیروی متقابل را نمی دهند مطمئناً نسبت به این گردهمایی و وضعیت آینده منطقه بدون نقشه و تاثیر نخواهند بود. اما افکار عمومی ترکیه نسبت به نقش گرفتن یک نیروی خارجی در این مسائل هیچ دل خوشی ندارند و خوش بین نیستند. در به حقیقت پیوستن این نوع گردهمایی ها اگر مسئولین برگزاری نظرات خود را القاء نکنند و نتیجه تاثیرات خود را از این گردهمایی ها انتظار نداشته باشند بلکه موضوغ راه حل منطقی خود را بیابد.
گردهمایی ونیز ایتالیا با توجه به اظهارات ک.ج.ک (شاخه داخل شهری پ.ک.ک) در این مورد در راستای هم قرار می گیرد. در این اظهارات در مورد آتش بس حزب تررویستی کارگران کوردستان  و مدت زمان آن این گونه بیان شده که در هفته جاری معلوم خواهد شد  که به چه ترتیب خواهد بود. با توجه به گردهمایی ونیز تاکتیک حزب کارگران کوردستان مشخص خواهد شد. در عین حال در کشور عزیزمان ترکیه به علت مسائل انتخاباتی و آتش بس پ.ک.ک روزهای پر حرکتی در انتظارمان می باشد. نیروهای بین المللی  که از قرار ارتش جمهوری خواه ایرلند و سازمان ائتا اظهار رضایت کرده اند گردهمایی بر پایه نیروی سلاح دار و ناسیونالیسم کورد دور از ذهن نیست. در روزههای پیش رو 15 فوریه و 21 مارت برای حزب کارگران کوردستان از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد. مسئله کورد و مراحل دمکراتیزه شدن  تا چه حد پیشرفت کرده و خواسته ها را برآورده کرده و از نظر سازمان تروریستی پ.ک.ک و تاثیرات آن در امان خواهد بود روزهای آینده مشخص خواهد ساخت.
نویسنده ابراهیم چئویک، متخصص درگیریهای ائتنیکی 
منبع مترجم:
مرکز بین المللی استراتژیک ترکیه 
http://www.turksam.org/tr/a2328.html
 مترجم: اومید اورمولو  

سه تن از تروریستهای حزب کاررگان کوردستان تسلیم پلیس ترکیه شد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, بهمن ۲۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
سه تن از تروریستهای حزب کاررگان کوردستان تسلیم پلیس ترکیه شد
سه نفر از اشخاصی که از دست نظامیان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan - Kurdistan Workers Party) گریخته بودند تسلیم نیروهای امینیت پلیس ترکیه شدند. این ترویستهای تسلیم شده در منطقه شیرناک تسلیم شده اند. این تروریستهای از کمپ های حزب کارگران کردستان که در شمال عراق واقع شده است موفق به فرار شده و از طریق مرز هابور تسلیم شده اند. 
منبع خبر:
http://tinyurl.com/63fnhh7 
    

دست تروریسم کورد در دانشگاه علم و فن اورمیه ــ تصاویر

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, بهمن ۲۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
بر اساس خبرهای رسیده از شهر تاریخی ترک اورمیه ، در دانشگاه غیر انتفاعی علم و فن اورمیه اکثر دانشجوهای ترک از جمله دانشجوهای آزربایجان شرقی را هنگام ثبت مشخصات آنها در بخش قومیت، کرد معرفی کرده و می خواهند اکثر دانشجویان را از کردهای مهاجر جلوه دهند و سعی در کورد نشین نشان دادن شهر اورمیه نمایند .
لازم به یاد آوری است که این قبیل کارها از سوی ریس دانشگاه علم و فن دکتر محمدی صورت می گیرد .
اضافه کنیم که کلیه اسامی نزد گروه خبری تبریز سسی محفوظ است
 در زیر تصاویری از این سند را می توانید مشاهده کنید.
منبع خبر: http://tinyurl.com/45rk7vq




با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya