ترکمانان در سوریه از نقشه حذف می‌گردند

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, آذر ۲۹, ۱۳۹۴ - 0 comments
اومود اورمولو
بر اساس گفته‌های دبیر انجمن ترکمانان سوریه بسیاری از شهرها و روستاهای ترکمان‌نشین سوریه به سبب بمباران روسیه در حال حذف شدن از نقشه می باشند.
بنا به گفته‌های احمد وزیر تا قبل از ساقط شدن هواپیمای جنگده روسیه توسط ترکیه تنها روستاها، شهرها، مساجد، خانه‌ها، مدارس و ... مورد هدف روسیه واقع می‌گردید ولی روزهاست که هوایپماهای نظامی روسه پل‌ها، منابع آب، نیروگاه‌های برق و ... را به قصد مورد هدف قرار می دهند. 
وزیر تاکید می‌کند که پس از آغاز حملات هوائی روسیه در سوریه بیشترین حملات در لاذقیه و به طبع آن مناطق ترکمان‌نشین سوریه بوده است. مناطق ترکمان داغی و جبل اکراد طی 2 ماه گذشته شاهد شدیدترین بمباران‌های هواپیماهای روسی بوده‌اند، حتی این حجم و شدت از حملات در 4 سال گذشته جنگ داخلی سوریه نیز مشاهده نشده بود. اکثر مناطق ترکمان‌نشین با بمبهای خوشه‌ای و دیگر سلاح‌ها و موشک‌های بسیار حجیم مورد هدف واقع می‌شوند. 
زیرساخت‌ها نابود می شوند
به سبب بمباران هدف‌دار مناطق ترکمان‌نشین هزاران خانواده ترک مجبور به کوچ اجباری از مناطق آبا و اجدای خود به نقاط صفر مرزی ترکیه- سوریه گشته‌اند. هر روزه بر تعداد خانواده‌هائی که مجبور به ترک خانواده‌های خود می شوند نیز افزوده می‌شود. اگر روزی ترکمانان خواهان برگشت به خانه‌ها و مناطق آبا و اجدای خود شوند به سبب مورد هدف قرار گرفتن زیرساختهای حیاتی این امر بسیار مشکل خواهد بود، به وضوح می توان اذعان نمود که تاکنون 11 روستای ترکمان‌نشین تماما از نقشه حذف شده‌اند.      
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/om8ttqr 
با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya