Ana Sayfa » , , , , , , , » حزب کارگران کردستان: از عملیاتی که سبب بهم خوردن رابطه با ایران شود دوری کنید Yazısını okuyorsunuz.

حزب کارگران کردستان: از عملیاتی که سبب بهم خوردن رابطه با ایران شود دوری کنید

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, آبان ۰۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
حزب کارگران کردستان: از عملیاتی که سبب بهم خوردن رابطه با ایران شود دوری کنید
بر اساس اخباری که در روزنامه آکشام ترکیه منتشر شده است اخباری مبنی بر رابطه مابین ایران و حزب کارگران کوردستان (PKK) ادعا شده است. بر اساس این ادعا و جای گرفتن گفتگوهای ما بین تروریست شناخته شده فهمان حسین با کد رمز بهزاد اردال که تابع سوریه می باشد با مسئول برگزاری عملیات های پ.ک.ک در منطقه سخنانی مبنی بر انجان ندادن عملیاتی که سبب بهم خوردن رابطه مابین حزب کارگران کردستان و ایران می باشد درز کرده است. این گفتگوها از طریق شنود مکالمات بی سیم های پ.ک.ک توسط نیروهای امنیتی ترکیه بوده است.
ایران در ماه جولای عملیات وسیعی را بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک(PJAK) در منطقه آغاز کرد. پژاک براد خوانده حزب کارگران کوردستان در ایران می باشد.
به علت عملیات نیروهای سپاه پاسداران ایران کمپ جاسوسان پژاک تخلیه شد. نیروهای ایران پرچم خود را بر فراز این کمپ پژاک افراشته بودند. حزب کارگران کردستان () بعد از این عملیات از توقف فعالیت در خاک های ایران خبر داده بود.
در حین عملیات علاائدین بروجردی یکی از اشخاص مهم نیروهای سیاسی ایران خبر از دستگیری فرد شماره دوم پ.ک.ک به نام مردا و به احتمال زیاد مراد کاراایلان خبر داده بود. ولی بعد از مدتی این ادعای بروجردی توسط کانالهای خبری ایران تکذیب شد. اخبار منتشر شده از گفتوگهای بی سیم مابین فهمان حسین و مسئول عملیات های پ.ک.ک در منطقه دوباره بسیاری از علامت سوال ها را در بین اذهان عمومی ترکیه بدون پاسخ گذاشت.
در گفتگوهای رد و بدل شده مابین فهمان حسین و مسئول عملیات حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در منطقه سخنان زیر رد و بدل شده است:
مواظب باشید ترکیه ما را به بازی نگیرد، ترکیه می خواهد مابین ما و ایران هوا رو به سردی باشد. عملیاتی را انجام ندهید که سبب بهم خورد رابطه ما و ایران شود. نباید جبهه دومی را بر علیه خود بگشاییم. بر اثر عملیات های نظامیان ترکیه در داخل و خارج از ترکیه تلفات سنگینی داده ایم.
منبع خبر مترجم: روزنامه ملیت ترکیه به نقل از روزنامه آکشام
http://tinyurl.com/3lb3e9z

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya