Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » حجم آب تبخیر شده دریاچه اورمیه نگران کننده شد Yazısını okuyorsunuz.

حجم آب تبخیر شده دریاچه اورمیه نگران کننده شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, آبان ۱۱, ۱۳۸۹ - 0 comments
وزیر نیرو حجم آب تبخیر شده دریاچه اورمیه به خصوص یکی از سواحل کم عمق آن را "نگران کننده"‌ توصیف و درخواست کرد با تشکیل کارگروهی ویژه این موضوع بررسی همه جانبه شود!.
مجید نامجو امروز یکشنبه در نشست شورای آب وزارت نیرو گفت: تغییر اقلیم موضوع بسیار جدی است و اکنون نیز آثار آن در کشور مشاهده می شود، بر همین اساس هم باید با برنامه‌ریزی و کار مداوم، برنامه مشخصی برای تعیین راهبرد آینده مباحث مقابله با تغییر اقلیم تدوین شود.
وزیر نیرو افزود: متاسفانه حجم آب تبخیر شده از دریاچه اورمیه به خصوص یکی از سواحل کم عمق آن در حد نگران کننده‌ای است و باید در کارگروه مشخصی نسبت به بررسی همه جانبه آن اقدام لازم به عمل آید.
وی تصریح کرد: امسال بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار از سوی ستاد خشک‌سالی به وزارت نیرو ارائه شده است تا بتواند تدابیر مقابله با خشکسالی را اندیشیده و این موضوع را مدیریت کند.
نامجو همچنین حساسیت‌های حوضه زاینده رود و سد 15 خرداد را نیز بسیار بالا عنوان کرد و گفت: مسئولان استان و استانداران باید دقت کافی در تحلیل وضعیت آبی را صورت دهند.
همچنین در این نشست محمد رضا عطارزاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آبی کشور به تشریح میزان بارندگی در حوضه های آبریز و مناطق مختلف پرداخت و گفت: حجم آب ورودی و خروجی برخی سدهای کشور باید به خوبی پایش شود.
وی اظهار داشت: بررسی پسآب‌های کشور یکی از سیاستهای مهم وزارت نیروست که با جدیت بالایی دنبال می شود.
عطارزاده همچنین به تشریح گزارشی در خصوص پروژه مسکن مهر پرداخت و گفت: پروژه‌های آبرسانی مسکن مهر باید با دقت بسیاری تدوین شود چرا که برخی از طراحی‌های انجام شده در این پروژه طرح را دچار مشکل کرده است.
منبع:آفتاب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya