Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » موفقیت تاریخی ملت کاتالان در راه تحقق استقلال خویش Yazısını okuyorsunuz.

موفقیت تاریخی ملت کاتالان در راه تحقق استقلال خویش

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, آذر ۰۶, ۱۳۹۱ - 0 comments
در منطقه کاتالان اسپانیا انتخابات زودهنگام تاریخی محقق گشت و بر اساس نتایج انتخابات حزب همگرائی و اتحاد (Convergence and Union) غالب انتخابات گشت.  
آرتور ماس بلندپایه ترین سیاست مدار کاتالان که طی درخواستی از ملت کاتالان برای برگزاری رفراندومی جهت تحقق حق تعیین سرنوشت از کاتالانی ها خواسته بود با مشارکت وسیعی در انتخابات داشته باشند با پاسخ مثبت کاتالانی ها مواجه شد.
حزب Artur Mas که پیش بینی هائی مبتنی بر بدست آوردن 135 صندلی پارلمان از انتخابات محلی را ارائه می دهد در پارلمان حکومت مرکزی با این سیر به 54 الی 57 صندلی دست خواهد یافت. حزب مذکور اکنون دارای 62 نماینده می باشد، که با بدست آوردن این میزان رای دیگر هیچ حزبی در پارلمان قادر نخواهد بود لایحه قانونی را با عدم مشارکت دیگر احزاب از پارلمان بگذراند.
در انتخابات 2011 حزب چپ گرای جمهوری خواه (ERC) موفق به کسب 10 نماینده گشته بود، در انتاخبات محلی پیش رو در حدود 20 الی 23 نماینده به پارلمان خواهد فرستاد. حزب مذکور بر اساس مجادله ای که برای استقلال ملت کاتالان در پیش گرفته یکی از شناخته شده ترین احزاب کاتالانی می باشد.
بر اساس ارقام غیررسمی حزب سوسیالیست کاتالان (PSC) حدود 16 الی 18، حزب خلق کاتالان (PPC) در حدود 16 الی 18 و حزب سبزها و کمونیست های کاتالان 10 الی 12 نماینده به پارلمان راائه خواهند کرد.
در منطقه کاتالان که حدود 5.5 میلیون واجد شرایط رای دادن حضور دارد از انتخابات سال 1988 به اکنون بیشترین شرکت کننده را امسال درانتخابات تحقق ساخته اند.
تمامی آرای ارائه شده حاکی از پیروزی ملی گرایان کاتالان می باشد که نهایتاً سبب برگزاری رفراندومی برای حق تعیین سرنوشت کاتالانی ها خواهد شد. بسیاری از ملل تحت ستم و محکوم دنیا از جمله ملت ترک و دیگر ملل غیرفارس ساکن این جغرافیا سالهاست مجادله ای برای تحقق حق تعیین سرنوشت خویش در پیش گرفته اند و پیروزی ملت کاتالان نور سوی امیدی را برای ملل محکوم دنیا و منطقه ببار آورده است. کاتالان اکنون نیز به صورت سیستم سیاسی خودمختار مدیریت می گردد ولی در همین ایران وجود ملتی به نام ترک و واقعیت چندملیتی بودن این جغرافیا نه از سوی سیستم سیاس حاکم، نه ملت حاکم و نه اپوزوسیون ملت حاکم مورد قبول واقع می گردد چه رسد به رفراندومی برای تحقق حق تعیین سرنوشت. راه ملت کاتالان می تواند الگوئی مناسب برای ملل محکوم باشد. 
منابع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c66gxsp

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya