Ana Sayfa » , , , , , , , , , » تعداد گوزن زرد در آزربایجان غربی به 300 راس رسید Yazısını okuyorsunuz.

تعداد گوزن زرد در آزربایجان غربی به 300 راس رسید

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, خرداد ۰۷, ۱۳۸۹ - 0 comments



مدیرکل حفاظت محیط زیست آزربایجان غربی گفت: تعداد گوزن‌های زرد در جزیره اشک پارک‌ ملی بزرگ دریاچه اورمیه به حدود 300 راس رسیده است.
به گزارش خبرنگار مهر در اورمیه، حسن عباس نژاد بعد از ظهر سه شنبه در جلسه هم ‌اندیشی بررسی حیات وحش جزایر پارک ملی دریاچه اورمیه افزود: امسال تعدادی از این گوزن ها به زادگاه اصلی خود منتقل می شوند.
وی در ادامه با تاکید بر حفظ و حراست از گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در پارک ملی دریاچه اورمیه خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 500 راس قوچ و میش  در جزیره کبودان زیست دارند.
عباس نژاد اظهارداشت: با توجه به کم‌ شدن سطح تراز آب و تهدیداتی که در سال‌های اخیر دریاچه اورمیه را فرا گرفته، پرداختن به وضعیت حیات وحش، تنوع زیستی و وجود پارک ملی دریاچه اورمیه به مانند سال‌‌های گذشته از جمله برنامه‌های اصلی مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست آزربایجان غربی است و در این راستا تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.
این مقام مسئول ضمن تشریح وضعیت فعلی حیات وحش و زیستگاه‌های پارک ملی دریاچه اورمیه اضافه کرد: باید در این جلسه راهکارهای مدیریت بحران و گونه‌های شاخص در جزایر مورد بررسی قرار بگیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آزربایجان غربی در ادامه از شناسایی پنج نفر شکارچی متخلف صید در شهرستان سردشت خبرداد و گفت: ماموران گارد اجرایی شهرستان سردشت در جریان گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت این شهرستان موفق به دستگیری پنج متخلف که اقدام به صید ماهی با استفاده از موتور برق کرده بودند شدند. 
عباس نژاد یادآورشد: از متخلفان یک دستگاه موتور برق و تعدادی ماهی کشف و تحویل مقاملات قضایی شد. 
در این جلسه عقد تفاهمنامه‌های همکاری با دانشگاه‌های مرتبط برای انجام رساله‌های دانشجویی شامل کارشناسی ارشد و دکتری در مورد تنوع زیستی دریاچه، بررسی‌های لازم در راستای تعیین ظرفیت برد جزایر و حذف جمعیت‌های مازاد جزایر به صورت راهکارهای علمی و منطقی به تصویب رسید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya