Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » حماسه آفرینی خلق ترک در اورمیه و طنین انداز شدن شعارهای ملی+ ویدئو Yazısını okuyorsunuz.

حماسه آفرینی خلق ترک در اورمیه و طنین انداز شدن شعارهای ملی+ ویدئو

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, بهمن ۱۶, ۱۳۹۰ - 2comments
آزربایجان جنوبی، اورمیه: از سری مسابقات لیگ برتر ایران در هفته بیستم تیم كاله آمل در یك بازی سنگین به سختی از سد تیم شهرداری اورمیه گذشت.
 به گزارش ایرنا، این دیدار با حضور بیش از هفت هزار تماشاگر ملی ترک اورمیه ای در سالن شش هزار نفری غدیر اورمیه برگزار شد
در این دیدار تیم كاله آمل در ست های اول، دوم و پنجم با نتیجه 25 بر 21 و 25 بر 20 و 15 بر 9 بر میزبان خود غلبه كرد.
شهرداری اورمیه در ست های سوم و چهارم با انجام یك بازی تهاجمی با نتایج 25 - 17 و 27 - 25 بر حریف خود پیروز شد.
نماینده آزربایجان غربی با قبول این شكست با ایجاد فاصله 8 امتیازی با كاله آمل امیدهای خود را برای رسیدن به رده سوم جدول كم رنگتر كرد.
شهرداری اورمیه در حال حاضر با 38 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و تیم كاله نیز با این پیروزی 45 امتیازی شد و جایگاه خود را در رده سوم مستحكم تر كرد.
بر اساس دعوتی که چند سایت ملی در رابطه با حضور ملی خلق ترک در مسابقه فوق خواستار شده بودند مردم ترک نیز با حضور حماسی بیش از 7 هزار نفر در سالن غدیر شهر اورمیه و طنین انداز کردن شعارهای ملی به درخواست فعالین ترک پاسخ مثبت داده و همدلی و یکپارچگی خود را به رخ دیگران کشیدند.
در مسابقه علارغم حضور بیشمار نیروهای یگان ویژه چه در داخل ورزشگاه و چه در سطح شهر اورمیه شعارهای بی شمار ملی ترک در مسابقه داده شده، از شعارهای ملی داده شد در ورزشگاه اورمیه می توان موارد زیر را شمرد:
تبریز باکی آنکارا، بیز هارا فارسلار هارا
تبریز، باکو، آنکارا، ما کجا فارسها کجا
یا یا یا شا شا شا آزربایجان چوخ یاشا
زنده باد آزربایجان
یاشاسین اورمیه
زنده باد اورمیه
اورمیه نی ائل ایسته ر، شرفلی میلت ایسته ر
اورمیه را ایل دوست می دارد، خلق با شرف اورمیه را دوست می دارد
آزربایجان وار اولسون، ایسته می یه ن کور اولسون
زنده باد آزربایجان، کور شود بدخواه آزربایجان
شعر اورمیه، اورمیه سن قهرمانسان آزربایجانیما سن ایفتیخارسان
اورمیه تو قهرمان آزربایجان می باشی
و ...
روند بیداری ملی و کسب شعور ترک در خلقمان روز به روز بیشتر می شود و این جای بسی خوشحالی می باشد که خلق ترک به مانند تاریخ پرعضمت خود با چنین حضورها و اعمال دمکراتیک و انسان دوستانه خواسته های ملی خود را بر زبان می آورد. هر هفته ترکان آزربایجان جنوبی در بازیهای تراختور و شهردای اورمیه تمرین همدلی و یکپارچگی می کنند. حرکت های ورزشی که میعادگاه خواسته های ملی شوند به نظرم در دنیا زیاد تکرار نمیشود و خلق ترک براستی در این مورد نیز اولین خلقی می باشد که خواسته های ملی را با ورزش درهم آمیخته و به دنیا عرضه می کند. 
ویدئوئی از حواشی بازی و شعارهای ملی را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

۲ نظر:

sabz گفت...

من بعنوان یک ترک زبان با شعار زیر مشکل دارم:
تبریز باکی آنکارا، بیز هارا فارسلار هارا
تبریز، باکو، آنکارا، ما کجا فارسها کجا

این شعار را عده ای جدایی طلب که از فاشیستهای ترکیه با نام گرگهای خاکستری و کشور آذربایجان حمایت می شوند، گرفته اند. در ایران هیچ زبان و قومی به دیگری برتری ندارد و همه برابرند.
ما ایرانی یکپارچه می خواهیم. هموطنان آذربایجانی که گویی نااگاهانه این شعار را می دهند، باید به عمق فاجعه ای که در کمین نشسته است نیز توجه داشته باشند. تنها آذربایجان نیست که با حکومت مرکزی مشکل دارد. کردها، عربها، بلوچ و لر و فارس همه با این رژیم مشکل دارند. پس ما نمی توانیم شعار هایی بر علیه فارسها بدهیم. این شعار اشتباه است و اکثر کسانی که این شعار را می دهند، افراد جوان و کم تجربه ای هستند که نمی دانند این شعار از کجا حمایت می شود. باید بیاد داشت که رهبر جمهوری اسلامی ایران فارس نیست، بلکه اصل و نسب آذربایجانی دارد. ما همه ایرانی هستیم و باید به ایرانی یکپارچه فکر کنیم. این رژیم رفتنی است و ما باید به کمک هم در ایرانی متحد سرزمینمان را برای آیندگان بسازیم. یک آینده خوب در ایرانی متحد خواهد بود. همانطور که کشورهای اروپایی با اتحادیه اروپا بدنبال آینده ای روشن برای فرزندان خود هستند.

Umud Urmulu گفت...

مشکل شما چون نظر شخصی شماست محترم هست
شعار تبریز، باکی آنکارا، بیز هارا فارسلار هارا جزء شعارهای ملی خلق ترک می باشد و هر روز نیز این خواسته شدت و حدت بیشتری می یابد، اگر به بازی های تراختور، والیبال شهر اورمیه و ... نگاهی بیاندازید روند صعودی این شعار ملی را به چشمه خواهید دید.
احتمالاً شما در سیاره دیگری تشریف دارید و از برتری زبان بیگانه، استعماری و اجباری فارسی طی 88 ساله گذشته بر زبانهای ترکی، عربی، و زبانهای دیگر ملل غیر فارسی اطلاعائی ندارید...
همه ملل غیر فارس طی 888 ساله گذشته فارسی و فارسی دیده، شنیده و خوانده شده اند، من ترک، عرب و ... در کجای این منطقه جغرافیائی تعریف شده ام؟ زبانم ترکی ؛ هویتم، تاریخم، هنرم و ..همگی دزیده و با نام پرس و پارسیا به دنیا عرضه شده است.
ولی خلق ترک تنها خاظره شدن این مطنقه را می خواهد و بود و نبود این منطقه ذره ای ارزشی بار ملت ترک ندارد.
اتفاقاً این شعار ملی تماماً از روی آگاهی و کسب شعور ترکی می باشد.
رهبر جمهوری اسلامی ترک هم نیست(نیمه ترک، نیمه فارس اند ، ولی از نظر ایدئولوژی در خدمت سیستم فارس بوده اتند به مانند کسروی، عارف غزوینی و ...).
هدف خلق ترک کسب حقوق ملی خود هست، بقیه موارد بی ربط ارتباطی با خلق ترک ندارد

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya