Ana Sayfa » , , , , , , , , , » ابراهیم تاتلیسس خواننده عرب - کرد تبار ترکیه مورد حمله تروریستی قرار گرفت Yazısını okuyorsunuz.

ابراهیم تاتلیسس خواننده عرب - کرد تبار ترکیه مورد حمله تروریستی قرار گرفت

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, اسفند ۲۲, ۱۳۸۹ - 0 comments
ابراهیم تاتلیسس خواننده کورد تبار ترکیه مورد حمله تروریستی قرار گرفت
ابراهیم تاتلیسس (به ترکی ترکیه: İbrahim Tatlıses) خواننده کورد تبار اهل کشور ترکیه دیشب حوالی ساعت 00.00 در منطقه شیشلی شهر استانبول مورد حمله تروریستی واقع شد. این حمله تروریستی توسط سه نفر و از داخل یک ماشین با آتش گشودن به سمت ابراهیم تاتلیسس بوقوع پیوسته است. طی این حمله خواننده کرد تبار دارای جراحات زیادی شده و تاکنون مورد 3 عمله جراحی قرار گرفته است. 
علت این حمله تروریستی چه می باشد؟
ابراهیم تاتلی سس به خاطر سرمایه گذاری در شمال عراق تلاشهای گسترده ای را شروع کرده بود و  در نظر داشت در اربیل عراق سرمایه گذرای کلانی را انجام دهد. هنوز علت این حمله تروریستی و یا اشخاص  گروههایی که این حمله را بر عهده بگیرند مشخص نیست ولی انگشتان دستها به سمت سازمان تررویستی حزب کارگران کوردستان (pkk) مورد هدف قرار گرفته است. شاید به سبب قدمهایی که این خواننده کورد تبار در جهت حل مشکل کوردها در ترکیه انجام داده است و افکاری که در سمت حزب کارگران کردستان نبوده مورد این حمله تروریستی قرار گرفته باشد. مرور زمان این مسئله را روشن خواهد کرد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/4gsbvvj 
ویدئویی در همین رابطه:
http://tinyurl.com/6jkh9v6
رجب طیب اردوغان نخست وزیر کشور ترکیه با پیغامی این حمله تروریستی به ابراهیم تاتلیسس را محکوم کرده و برای این خواننده محبوب کرد ترکیه ای از خداون شفای عاجل خواست. اردوغان از تدابیری که باید در جهت مداوا و دستگیری ضاربین سخن گشوده و گفت که در اسرع وقت تررویستهای این حادثه را یا اجتماع ترکیه خواهد شناساند.
منبع مترجم روزنامه بوگون ترکیه:
http://tinyurl.com/69akkqh
بر طبق منابع و اسناد جدید بدست آمده خواننده کرد مشهور ترکیه ای توسط اسلحه کلاشینکف مورد اضابت قرار گرفته است. 4 تا از مرمی ها به خودروییی که ابراهیم تاتلی سس در آن قرار داشت اصابت کرده است. تروریستها که 2-3 نفر تصبیت شده اند با ماشین از محل حادثه به سرعت دور گشته اند. پلیس ترکیه محل را در عرض چند دقیقه محاصره کرده و شروع به جمع آوری پوکه ها، و بازرسی دوربین های مداربسته و دوربینهای مغازه های شخصی می باشد.
منبع مترجم روزنامه ملییت ترکیه:
http://tinyurl.com/gylf   
آیا سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party ) تاتلیسس را ترور کرده است؟
با توجه به پوکه های موجود که از اسلحه کلاشینکف روسی شلیک شده است و این سلاح که اسلحه سازمانی پ.ک.ک می باشد انگشت های اتهام به سوی این سازمان تروریستی می باشد.
حزب کارگران کردستان در همین چند روز پیش خواننده ناسیونالیست کورد ، شیوان پرور، نویسنده کرد در تبعید که قصد بازگشت به کشور ترکیه را دارد کمال بورکای  را نیز به ترور تهدید کرده بود. پ.ک.ک از اشخاص که بر خلاف میل او رفتار ، منش و گفتمان سیاسی داشته (حتی در جهت حل مسائل کردها) باشد به شدت برخورد می کند. نمونه های بارز در 30 سال گذشته بسیار می باشد. حتی به غیر از یک سازمان تررویستی مثل پ.ک.ک در این 30 ساله یک حزب دیگر اجازه فعالیت از سوی پ.ک.ک را نداشته است و با عنوانی از جمله ترور، تهدید و ... از میدان به در برده شده است. این شبیه سیاست یک مشت آهنین معروف می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/68rcxrs
شبهات جدید در مورد ترور ابراهیم تاتلیسس خواننده (عرب - کرد) تبار ترکیه ای
در تلویزیون بیاز تی وی تمثیل کننده شهر استانبول سعادت یازیجی اوغلو با بیان اینکه تروریستها با یک ماشین رنگی و به قصد مصاحبه و گرفتن عکس به ابراهیم تاتلیسس نزدیک شدند مسائل جدیدی را از این ترور روشن ساخت.
ابراهیم تاتلیسس که در برنامه شوی معروف خود ایبو شو بوده و پس از اتمام این شوی تلویزونی قصد عزیمت به خانه شخصی خویش را داشت در حوالی ساعت 12:00 ایبو شو به اتمام می رسد و تاتلیسس بعد از 10 دقیقه به بیرون سالن می رود. با توجه به گفته های فیلم برداران برنامه 5-6 بار صدای سلاح شنیده شده است. آنها فرض می کنند که مرمی ها به هوا شلیک شده است. بعد از 10-15 دقیقه که اتومبیل شروع به حرکت می کند در راستای جاده اصلی 2-3 نفر فرد مسلح با اسلحه سنگین که اسلحه کلاشینکف باشد مورد ترور واقع می شود.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/693x4vn
وضعیت نهایی که تاکنون از حال ابراهیم تاتلیسس مشخص شده است
تن بی جان تاتلیسس در بیمارستان آجی بادم (بادام تلخ) در استانبول بستری شده است. پزشک متخصص و مسئول ابراهیم تاتلسس چاغلار چهادار اوغلو در مورد آخرین وضعیت تاتلیسس گفت: در مداوای اولیه هدف نحات جان او بود که تاکنو نبا موفقیت به این هدف نائل شده ایم. اکنون ترمیم جرایح موجود می باشد. فردا با مشاهده نتایج آزمایش توموگرافی انجام شده جراحات و صدمات داخلی بیشتر مشخص خواهد شد. اکنون وضعیتش بهتر از امروز می باشد. الان در حالت خواب و بیهوشی می باشد. فردا ساعت 10:00 با عوامل روزنامه ها مسائلی را بیشتر توضیح خواهیم داد. احتمال فلج شدن و کنار گذاشتن همیشگی کار خوانندگی از سوی تاتلیسس دور از ذهن نیست.   
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/49hvs5e
آخرین وضعیت ابراهیم تاتلیس خواننده عرب – کرد  تبار مشهور ترکیه ای
تیم دکتری مداوا کننده ابراهیم تاتلیسس (İbrahim Tatlıses) صبح امروز در ساعت 10:30 به وقت کشور ترکیه طی مصاحبه مطبوعاتی سخنان زیر را در مورد جراحات ابراهیم تاتلیسس این گونه بیان کردند:
پس از آزمایشات و مشاهده نتیجه آزمایشات تابلویی که مشاهده می شود وضعیت سختی می باشد. تداوی که در جهت جلوگیری از خونریزی مغزی مباشد ادامه می یابد. وضعیت از دیروز بهتر می باشد. تا زمانیکه بیمار از تدابیر شدید بیماری خارج نشده برای ما غیر ممکن می باشد تا وضعیت را به یقین تشخیص دهیم.  امدیوارم در ساعتا و روزهای آینده سخنان امید وار کننده ای را با شما اصحاب رسانه به اشتراک بگذاریم.
منبع خبر مترجم:
 http://tinyurl.com/4ene32g
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) پیغامی را برای ابراهیم تاتلیسس فرستاد
طی دیروز که سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان جز یکی از شبهات ترور ابراهیم تاتلیسس بود امروز منابع خبری رسمی پ.ک.ک پیغامی را در این مورد منتشر کردند.
این بیانیه را ک.ج.ک (شاخه داخل شهری حزب کارگران کردستان) منتشر کرده است. در بیانیه ک.ج.ک چنین امده است:
در شهری مثل استانبول بودن دست داشتن و کمک دولت انجام دادن چنین عملیاتی غیر ممکن می باشد.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/4jq8pz8
البته این سخن از این سازمان تروریستی درو از ذهن نبود. چون قبلاً در موارد مشابهی تکرار شده است. به نظر نویسنده این سطور ابراهیم تاتلیسس خواسته یا ناخواسته در چندین باند مافیایی همکاری داشته (چندین بار توسط دولت به محاکمه کشیده شده است) و با ساخت و پاختهایی که شده بنده احتمال می دهم مسئله شخصی و اصفیه حساب کاری بوده باشد. چون سابقه چنین موردی را خود ابراهیم تاتلیسس 3 بار دارد.
آخرین اخبار از خواننده عرب – کرد تبار مشهور کشور ترکیه، ابراهیم تاتلیسس که در یک حمله تروریستی به شدت زخمی شده بود. (25 اسفند)
پزشکان در تازه ترین کنفرانس خبری که برگزار شد از بهبود نسبی و رو به پیشرفت این خواننده خبر داده اند. به طوریکه چند کلمه ای صحبت کرده است. و دست و پای خود را نیز تکان داده است.
طرفداران ابراهیم تاتلیسس در یک اقدامی خود جوش اقدامی به راه اندازی سایتی برای دعا برای این خواننده مشهور کرده اند. در این سایت در مورد علت حادثه بحث می شود. با ثبت نام و نام خانوادگی ،شهر و حرفه خود می توان در این سایت ثبت نام کرد. 
ابراهیم تاتلیسس که از شهر اورفای ترکیه و از پدری عرب و مادری کرد متولد شده است. محبوب اکثر مردم شعر شانلی اورفای ترکیه می باشد. مردم بسیاری با ماشینهای شخصی و اتوبوسها به محل تداوی ابراهیم تاتلیسس در بیمارستان آجی بادم آمده اند.  
منبع خبر مترجم:
چندین روزنامه کشور ترکیه
آخرین اخبار از خواننده عرب – کرد تبار مشهور کشور ترکیه، ابراهیم تاتلیسس که در یک حمله تروریستی به شدت زخمی شده بود. (25 اسفند – ساعت 06:16)
طی اخباری که سایت تی آرتی خبر کشور ترکیه (TRT Haber) دقایقی پیش منتشر کرد، دسته تروریستی که دست راست سازمان تروریستی حزب کارگران با عنوان تاک یا شاهینهای آزاد کردستان (Kurdistan Freedom Falcons) می باشد این عملیات تروریستی را بر عهده گرفته است.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که سال پیش در حادثه تروریستی در مرکز شهر استانبول در میدان تاکسیم بوقوع پیوسته بود شخصی عضو گروه تروریستی شاهینهای آزاد کوردستان اقدام به منفجر کردن خود در مقابل نیروهای پلیس مستقر در میدان شده بود. راقم سطور به شخصه 5 دقیقه قبل از این انفجار در محل مورد نظر بودم.
در صورت منتشر شدن اخبار بعدی می توانید از وبلاگ اخبار اورمیه ادامه خبر ماجرای ترور ابراهیم تاتلیسس را مطالعه کنید.
آخرین اخبار از بازداشت مضنونین ترور ابراهیم تاتلیسس (25 اسفند – ساعت 08:50)
با تلاش نیروهای پلیس ترکیه 3 نفر در رابطه با ترور خواننده عرب – کورد تبار ترکیه ای بازداشت شدند.
 پلیس کشور ترکیه طی عملیاتی به 25 نقطه معلوم عملیات همزمانی را کلید زد و 15 نفر مضنون به ترور و دست داشتن در ترور ابراهیم تاتلیسس بازداشت شدند. شخصی به نام عبدالله اوچماک که سالها قبل نیز طی حمله ای تروریستی و تلافی جویانه به اتوموبیل ابراهیم تاتلیسس تیراندازی کرده بود نیز در بین دستگیرشدگان می باشد. این شخص چندین بار به علت تهدید ابراهیم تاتلیسس به مراجعه قضائی فراخوانده شده بود. در سال 1998 نیز این شخص طی حرکتی انتقام جویانه نسبت به ابراهیم تاتلیسس تیراندازی کرده بود.
منبع تلویزیون ترکیه
شخص ترور کننده خواننده عرب – کورد تبار مشهور ترکیه ای ، ابراهیم تاتلیسس مشخص و دستگیر شد (ساعت 10:50).
طی خبری که چند دقیقه پیش خبرگزاری رسمی روزنامه بوگون کشور ترکیه در خروجی خود منتشر ساخت. شخص ترور کننده ابراهیم تاتلیسس همان فردی بود که چند دقیقه پیش در همین وبلاگ اخبار شهر اورمیه درج گشته است. شخص عامل ترور عبدالله اوچماک می باشد که در گذشته نیز چند باری به سبب مسائل ساخت و پاخت بین او و ابراهیم تاتلیسس اقدام به کشتن و تصفیه حساب شخصی با او کرده بود.
وبلگ اخبار شهر اورمیه در اینجا ماجرای ترور ابراهیم تاتلیسس را خاتمه می دهد چون باور نویسنده این می باشد که ابراهیم تاتلیسس نیز به مانند هزاران هزار انسان کشته شده در زلزله ژاپن بوده و هیچ برتری نسبت به آن کشته ها ندارد بلکه به سبب بساری از مسائل ارجحیت نیز داشته است.
 آخرین عکس های قبل از ترور خواننده عرب – کورد تبار مشهور ترکیه ایی ابراهیم تاتلیسس که توسط دوربینهای امنیتی محل ترور ظبط شده است.
منبع عکس ها:
http://tinyurl.com/48nloxs








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya