Ana Sayfa » , , , , , , , , , » دانش‌آموزان اروپایی زبان‌های خارجی بیشتری می‌آموزند Yazısını okuyorsunuz.

دانش‌آموزان اروپایی زبان‌های خارجی بیشتری می‌آموزند

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۲۰, ۱۳۹۷ - 0 comments
ترجمه: اومود اورمولو
انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی، بسیاری از دانش‌آموزان اروپایی در مدرسه زبان‌های مذکور را فرا می‌گیرند و به همین سبب در قیاس با دانش‌آموزان آمریکایی‌ یک گام در پیش‌اند.
بر اساس نتایج پژوهش مرکز Pew Research Center حدود 92% دانش‌آموزان اروپایی 1 زبان خارجی را در مدرسه فرا می‌گیرند، بر خلاف اروپا این رقم در میان دانش‌آموزان آمریکایی حدود 20% سنجیده شده است.
سیستم آموزشی تفاوت را ایجاد می‌کند
دلیل تفاوت یاد شده در سیستم آموزشی قرار دارد. اغلب دانش‌آموزان اروپایی بایستی قبل از دیپلم حداقل 1 زبان خارجی را در مدرسه فرا گیرند. در آمریکا چنین الزامی وجود ندارد. در 24 کشور از 29 کشور مورد تحقیق حداقل 80% دانش‌آموزان 1 زبان خارجی را فرا می‌گیرند. در لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، مالتا، نروژ، سوئد، رومانی و فرانسه سهم درصد یاد شده 100% می‌باشد.
هلند با 70%، پرتغال 69% و بلژیک با 64% در لیست کشور‌هایی قرار دارند که می‌بایستی دانش‌آموزان حداقل 1 زبان خارجی را بیاموزند. بلژیک با 64% در انتهای لیست کشورهای مورد تحقیق واقع شده است. نتایج تحقیق یاد شده از فراگیری حداقل 1 زبان خارجی در دوره دبیرستان را ثابت می‌کند.
در آمریکا تنها 10 دولت محلی از 50 دولت فدرال وظیفه فراگیری 1 زبان خارجی در دوره دبیرستان و قبل از دیپلم را ملزم نموده‌اند. در بسیاری از مدارس دانش‌آموزان آمریکایی می‌توانند کلاسهای آموزش زبان را با کلاس‌های دیگر تعویض نمایند.
در بریتانیا دانش‌آموزان تشویق می‌شوند که زبان‌های خارجی بیشتری را فرا گیرند تا از معایب Brexit در امان بوده و بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.
منبع ترجمه: بخش آلمانی یورونیوز      
https://tinyurl.com/yal9ct7j
در حالیکه سیستم‌های آموزشی کشورهای توسعه‌یافته به اهمیت آموزش زبان‌ها و تنوع زبانی در سیستم آموزشی پی‌ برده‌اند در ایران ما شاهد سیستم آموزشی ورشکسته‌ای می‌باشیم که رسالتش به‌بار آوردن انسان‌هایی تک‌زبانه، تک‌تیپ و ایدئولوژیک بنیان نهاده شده است. سیستم آموزشی تک‌زبانه‌ای که بر پایه زبان اقلیت حاکم شکل گرفته و امتیازات ویژه‌ای را برای کودکان فارسی‌زبان و مضرات متعددی را برای کودکان غیرفارس به ارمغان آورده است، سیستم آموزشی ایران به همین سبب بازتولید کننده تبعیض موجود در جامعه ایران و تداوم‌بخش آن برای نسل‌های آتی می‌باشد. به همین سبب هست که بسیاری از فعالین ملل غیرفارس از جمله اکتیویست‌های تورک‌ها خواهان رسمیت زبان‌ها و کاربردشان در سیستم آموزشی ایران‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya