Ana Sayfa » , , , , , , , , , » ثبت مسجد جامع اورمیه(اورمو) در فهرست میراث جهانی Yazısını okuyorsunuz.

ثبت مسجد جامع اورمیه(اورمو) در فهرست میراث جهانی

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, خرداد ۰۶, ۱۳۸۹ - 0 comments












مهر: مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آزربایجان غربی گفت: مسجد جامع شهر اورمیه(اورمو) برای ثبت در فهرست میراث جهانی معرفی شده است.
محمد علیزاده ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پرونده این اثر تاریخی برای معرفی به سازمان جهانی یونسکو به معاونت حفظ، احیا و ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.
وی ادامه داد: ارزش معنوی و معماری، منحصر بودن و قدمت این اثر در این پرونده ارائه شده است که پس از بررسی در کمیته فنی سازمان برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال می شود.
احداث چهار کمپ گردشگری در آزربایجان غربی 
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از احداث چهار کمپ گردشگری در استان خبر داد و اظهارداشت: این کمپ ها در قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، تپه حسنلوی نقده و محور ارتباطی ماکو به خوی احداث خواهند شد.
علیزاده بیان داشت: این کمپها هر کدام با دو میلیارد ریال اعتبار احداث خواهند شد و شامل نمازخانه، توقف گاه خودرو، سرویسهای بهداشتی و آلاچیق و فضای سبز خواهند بود.
وی افزود: عملیات اجرایی این طرحها بزودی آغاز و تا پایان سالجاری بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.
مسجد جامع اورمیه(اورمو) یکی از مساجد قدیمی آزربایجان غربی است که در مجاورت بازار اورمیه واقع شده و مربوط به نیمه دوم سده هفتم هجری قمری است.
در صورت ثبت این اثر مسجد جامع اورمیه سومین اثری خواهد بود که پس از قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان(سوغورلو) تکاب در فهرست آثار جهانی ثبت می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya