Ana Sayfa » , , , , , , , , » تروریج تروریسم یا ندانم کاری؟ Yazısını okuyorsunuz.

تروریج تروریسم یا ندانم کاری؟

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, تیر ۰۶, ۱۳۸۹ - 0 comments
مسائل سیاسی اتفاق افتاده در عراق که سبب ظهور کردستان عراق شد اگر به طور موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد، که چه کشوری بیشترین منافع را از این ماجرا برده و در آینده نیز خواهد برد؟ به غیر از ناامن کردن منطقه و مامن تروریست شدن شمال عراق، ترویج انواع تجارت غیر قانونی (مواد مخدر، کالا، انسان، اسلحه و ...) و ... موقعیت منطقه مذکور را در رابطه با مسائل ذکر شده با خطر جدی روبرو ساخت. گرچه که کردها بیشترین نفع را از حمله آمریکا به عراق با خوش خدمتی خود به سردمداران قبلی و فعلی خویش به نفع خود مصادره کردند.
بی شک بعد از ماجرای وان مینتس معروف رجب طیب اردوغان و روی کار آمدن دولت اسلام گرا در ترکیه آرایش سیاسی منطقه و ظهور دول اسلام محور زنگ خطری جدی برای دول غرب و اسرائیل بود. چون ترکیه تا قبل از سال 2002 متفق فرزند ناخلف غرب، اسرائیل بود و با نگاهی به وضعیت تجارت و طراز تجاری هر دو کشور که رقمی نزدیک به 10.000 دلار! به خوبی می توان به روابط حسنه بین دولت ترکیه و اسرائیل پی برد. ولی بعد از ماجرای وان مینتس که باعث خدشه دار شدن روابط بین ترکیه و اسرائیل و احساس خطراسرائیل شد ماجرا رویه جدید به خود گرفت. 
همانطور که شاید بدانید ترکیه بیش از 25 سال هست که با گروهها تروریست کردی همچون پ.ک.ک(حزب کارگران کردستان) که یک گروه نظامی هست که بر پایه مانیفست تشکیل کردستان بزرگ و طلب خاکهای نداشته از کشورهای ترکیه، ایران، سوریه، عراق بنا نهاده شده است مبارزه می کند. تا کنون بیش از 30.000 نظامی و غیر نظامی(750 کودک) توسط این سازمان تروریستترور شده اند و تا سال 2002 مبارزه با این سازمان مخوف تروریستی به نقطه مطلوبی رسیده بود که این ترورهای این سازمان روند رو به نزولی داشت ولی بعد از ماجرای وان مینیتس یک دفعه سازمان تروریست پ.ک.ک جان دوباره ای گرفت و ترورهای این سازمان تروریستی رو به فزونی گذاشت. به طوریکه بعد از ماجرای وان مینیتس بیش از 180 نفر نظامی و غیر نظامی(از جمله چندین کودک) با عملیات تروریستی این سازمان کشته شدند و هم اکنون نیز هر روزه خبر از عملیات تروریستی جدید و ترورهای جدید به گوش می رسد. جمعیت 10 میلیون نفری یهودی در کل دنیا که فقط 5 میلیون نفر در آمریکا ساکن اند از لحاظ لابی گری، دارای و ... در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند به طوریکه بسیاری از سیاستهای دولت آمریکا نیز باید منافع این 10 میلیون نفر یهودی را در جهان باشد و بی شک منافع یهودیان و تامین انرژی آمریکا جزء اولین سیاست تمام روئسای جمهور قبلی و فعلی آمریکا می باشد. به خوبی می دانیم که اسرائیل به قولی دولت شری می باشد و متفق شدن با این دولت همانطور که منافعی دارد رودر رو قرار گرفتن با این دولت نیز جوانب زیادی را برای دول مذکور خواهد داشت. بعد از ماجرای وان مینیتس که عملیات تروریستی سازمان پ.ک.ک رو به فزونی یافت به خوبی رد پای اسرائیل و چندین کشور ترک ستیز در این ماجرا مشاهده می شد ولی با ماجراجویی کشتی مارماریس و مسائل بوجود آمده اسرائیل جواب دندان شکنی به سیاسون حال ترکیه داد که در خطوطی که قدم می گذارند اگاه باشند. اسرائیل 9 نفر ترک را کشت و ترکیه نتوانست هیچ جوابی را بدهد به جز چند مورد کوچک لغو تجارت. حال برگرذیم به سوالی که در اول بحث پرسیده بودم کدام کشور بیشترین نفع را از بوجود آمدن کردستان در عراق می برد؟ بی شک اسرائیل بیشترین منافع را از بوجود آمدن کردستان عراق برده و در آینده نیز خواهد برد. ماجرا بسیار ساده؟ هست اسرائیل از این فرزند ناخلف خود برای زهر چشم گرفتن و مشکل سازی برای  ترکیه و دشمن اصلی خود یعنی ایران می برد. شمال عراق که مامن بسیاری از کارهای غیر قانونی و تروریسم شده چه برای ترکیه و چه برای ایران که در داخل مرزهای خود ائتنیک کرد را دارند بسیار خطرناک خواهد بود. بسیاری از اطلاعات حاکی از آن هست که کمپ ها و مامن سازمانهای تروریست کردی همچون پ.ک.ک و پژاک در شمال عراق می باشد و این گروهها بعد از انجام عملیات تروریستی در داخل ترکیه و ایران به شمال عراق می گیرزند و کشورهای مذکور نیز فقط نظاره گر ماجرا خواهند بود. اسرائیل از بوجود آمدن کردستان عراق به عنوان کلید برنده بر علیه ترکیه و ایران استفاده می کند و این کشورها را درگیر مسائل ائتنیک کرد ، تررویسم، انواع قاچاق و ... می کند تا فرصت اندیشیدن به دیگر مسائل را نداشته باشند!         
با توضیحات بالا که برای بازگو کردن یعضی از مسائل سیاسی منطقه بود بازگردیم به مطلب مربوط به لوگوها. همانطور که در عکس مشاهده می کنید یکی مربوط به لوگوی کانال کردستان ایران و دیگر پرچم مربوط به کردستان خیالی هست. مئسله را کمی شرح می دهم. لوگوهای شبکه استانی ترک آزربایجانی بیشتر بدون مفهوم، طرح های اسلامی شیعه، تبلیغ فرهنگ فارس و فارسی و ... می باشد ولی لوگوی کانال تلویزیونی کردستان ایران با کلمه کرد و رنگ زرد به مانند رنگ پرچم کردستان خیاری بزرگ تهیه شده است؟ آیا این کار سهواً شده؟ یا باز هم دستها شونیزم فارس در پشت پرده می باشد؟ آیا این لوگو ترویج تروریسم کرد نمی باشد؟  چرا در لوگوی استانهای ترک نشین کلمه ترک مشاهده نمی شود؟ آیا باز هم کردها بازیچه برای امیال باستانگران فارس برای سرکوب ملت ترک شده اند؟ جواب به این سوالات را انسانهای آزاد اندیش به خوبی می توانند بدهند.
اومود اورمولو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya