Ana Sayfa » , , , , , , , , » ویکی لیکس و احتمال افشای اسناد محرمانه کمک آمریکا به سازمان تررویستی پ.ک.ک Yazısını okuyorsunuz.

ویکی لیکس و احتمال افشای اسناد محرمانه کمک آمریکا به سازمان تررویستی پ.ک.ک

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, آذر ۰۵, ۱۳۸۹ - 0 comments
سایت معروف ویکی لیکس اسنادی منتشر خواهد کرد که طبق آن اسناد ایالات متحده آمریکا طی این سالها کمکهای فراوانی به سازمان تروریستی پ.ک.ک انجام داده.
طبق اخبار موثق چندین روزنامه شناخته شده در آخر هفته پیش رو سایت معروف ویکی لیکس در تازه ترین افشاگری خود اقدام به نشر چندین سند در مورد همکاری دیپلماتیک، کمک مالی، کمک نظامی، تامین سلاح و ... که توسط مقامات آمریکایی برای تجهیز سازمان تروریستی پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان خواهد کرد. 
بر طبق اخباری که "روزنامه الحیاط" در لندن منتشر کرده بلایی به نام ویکی لیکس این دفعه اقدام به نشر اسناد محرمانه در سالهای 1979 خواهد نمود که طی این اسناد ادعا می شود که مقامات آمریکایی که در ان سالها سازمان تروریستی پ.ک.ک را جز لیست سیاه خود به عنوان سازمان تررویستی قرار داده بودند ولی دارای روابط زیرزمینی در جهت تجهیز این سازمان مخوف برآمده اند. 
بر طبق اسنادی که مرتبط به ژنرال ارتش آمریکا در عراق می باشد تروریستهای سازمان پ.ک.ک مبارزان آزادی خوانده و تلقی شده و تروریستهای پ.ک.ک که در عراق تحت مراقبت ارتش آمریکا بوده اند آزادی اعضای این سازمان را بدون قید و شرط ذکر کرده است. در اسناد منتشر شده به صورت کاملا آشکار مشخص می شود که نظامیان آمریکایی یکی از تامین کنندگان سلاح برای پ.ک.ک بوده و به اعضای مرتبط به این سازمان در عراق برای حملات به خاک ترکیه از طریق اطلاعاتی کمکهای فراوانی می شده است. 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با توجه به احتمال نشر این اسناد فوق محرمانه توسط سایت ویکی لیکس و رسوایی دیپلماتیک حاصل از این تفاهمات با این سازمان تررویستی به خاطر مشکلات پیش رو و سوالات مدیای جهانی الخصوص مدیای ترکیه در خصوص ارتباطات آشکار آمریکا با این گروه باراک اوباما به خاطر احتمال درگیری های دیپلماتیک و روابط با ترکیه از ادمین و صاحب سایت خواسته تا جلوی نشر احتمالی این اسناد محرمانه را بگیرد. در عین حال روابط دیپلماتیک آنکارا – واشینگتن که در ماههای گذشته که به اعتقاد بعضی کارشناسان رو به سردی بوده با انتشار این اسناد توسط سایت ویکی لیکس دور جدیدی به خود می گیرد.
بر طبق گزارش فیلیپ کرولی مخبر روابط مجلس آمریکا احتمال افشای این سند بر روابط آمریکا و چندین کشور از جمله ترکیه مضر خواهد بود فیلیپ کرولی از اشخاصی که نامشان در این اسناد محرمانه ذکر شده تصریح کرده که به روابط دوستانه و دیپلماتیک کشورهای متفق آمریکا ضرر خواهند داشت. او نیز روابط زیرزمنی و پنهان دولت و مقامات آمریکای با این چنین سازمانهایی را سبب بی اعتمادی کشورها و متفین آمریکا بیان گرده است. در ضمن کرولی در رابطه با احتمال نشر این اسناد در سایت ویکی لیکس گفت: امیدوارم چنین اسنادی منتشر نشود ولی ما برای هر احتمالی حاظریم.
سایت ویکی لیکس با افشاء اسناد محرمانه در ماههای جولای و اکتبر که برای بار اولین بار در روزنامه های نیویورک تایمز، گاردین و اشپیگل در مورد جنگ افغانستان و جنگ عراق منتشر ساخت در افکار عمومی جهان سبب بسیاری از سوالات بی پاسخ شد.
برداشت آزاد از چندین مقاله: اومود اورمولو
منابع مورد استفاده:
http://tinyurl.com/26ta27b
http://tinyurl.com/2f4pvmx 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya