Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » میادین دواب شهرهای اورمیه و خانا به طور موقت تعطیل شد Yazısını okuyorsunuz.

میادین دواب شهرهای اورمیه و خانا به طور موقت تعطیل شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, آذر ۲۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
میادین دواب شهرهای اورمیه و خانا به طور موقت تعطیل شد
اورمیه - مسوول روابط عمومی دامپزشكی آزربایجان غربی در گفتوی خود با خبرگزاری ایرنا افزوده است: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفكی و برخی بیماری های مسری دام میادین دواب شهرهای اورمیه و خانا (نام جدید: پیرانشهر) به طور موقت تعطیل شد.
دكتر' غلامرضا ملكی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال گزارش هایی مبنی بر شیوع بیماری تب برفكی در چندین استان كشور، برای اعمال كنترل بیشتر و بهتر بین جمعیت دامی منطقه، دامداران و چوبداران تا اطلاع ثانوی از انتقال دام به میادین یاد شده خودداری كنند.
وی اضافه كرد: تب برفكی از بیماری های مهم ویروسی به شدت مسری است كه باعث ضررهای اقتصادی فراوانی به دامداران میشود و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در كنترل این بیماری از روشهای موثر و موفق برای پیشگیری است.
وی از مردم نیز خواست برای كنترل بیماری های یاد شده از خرید گوشت قرمز و شیر كه در واحدهای غیر بهداشتی و غیر صنعتی فراوری می شود خودداری كنند.
تب برفكی ( Foot-and-Mouth Disease) یك بیماری عفونی و گاهی كشنده ویروسی است كه موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم می‌شود.
ویروس عامل بیماری ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد كرده و متعاقب آن تاول ‌هایی در داخل دهان و روی پاهای حیوان ظاهر می‌شود كه ممكن است پاره شده و موجب لنگ زدن حیوان شود.
این بیماری به عنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می‌شود. كنترل بیماری منوط به واكسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه نمودن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم نمودن میلیون‌ها راس دام است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya