Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » اهمیت روز افزون چندزبانگی در آلمان، کتمان تنوع زبانی و ائتنیکی در ایران Yazısını okuyorsunuz.

اهمیت روز افزون چندزبانگی در آلمان، کتمان تنوع زبانی و ائتنیکی در ایران

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, خرداد ۱۱, ۱۳۹۳ - 0 comments
اومود اورمولو
بسیاری از موسسات و ارگانهای موجود در آلمان برای جذب جوانان جویای کاری که دارای هویت ائتنیکی ترک و زبان ترکی‌اند شرط تسلط کامل به دو زبان آلمانی و ترکی را خواستار‌اند.
یکی از عمده‌ترین ارگانها در آلمان که خواستار تسلط کامل جوانان ترک به دو زبان می باشد اداره پلیس هست، پلیس آلمان به جوانان ترکی که طی 10 سال گذشته در آلمان زندگی نموده و اقامت داشته باشند به شرط تسلط کامل به دو زبان آلمانی و ترکی کار تامین می کند. 
هدف پلیس آلمان از جذب جوانان ترک دوزبانه تسهیل افزایش خدمات به شهروندان ترک آلمانی بیان گردیده، خواست تسلط کامل به 2 زبان آلمانی و ترکی به علت عدم ارتباط کامل و ارائه خدمات شهروندی به ترکان آلمانی از سوی ارگانها و موسسات دولتی صورت پذیرفت. 
بر اساس گفته‌های ریچارد لئوز که مشاور استخدام اداره پلیس روتلینگن(Reutlingen) می باشد بسیاری از کودکان خانواده‌های ترک تنها به سبب عدم آموزش زبان مادری در آموزش زبان آلمانی نیز دچار مشکلات متعددی گردیده‌اند به طوریکه حتی آینده بسیاری از کودکان تنها بدین سبب تیره گردیده است. ریچارد می گوید برای کودکان ترکی که قادر به کاربرد زبان مادریشان نیستند تاسف می خورم، بسیاری از کودکان ترک که قادر به تکلم نصف و نیمه زبان ترکی‌اند در کاربرد زبان آلمانی نیز دقیقا نصف و نیمه عمل می کنند. جوانان به راحتی می توانند 2 زبان را فراگیرند. ریچارد می گوید جوانان ترک به راحتی می توانند تسهیلات لازم را برای شهروندان ترک آلمانی فراهم ساخته و با آنها ارتباط برقرار کنند. 
در حالیکه دولت آلمان برای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان مهاجر خود برنامه‌ریزی جهت استخدام جوانان آشنا به زبان مهاجرین نموده در جغرافیای ایران چندملیتی، چنددینی، چندفرهنگی و چندزبانی سیاست رسمی دولت و ملت حاکم انکار تنوع زبانی و ائتنیکی موجود در این جغرافیا و تداوم سیاست های یکسان سازی زبانی و فرهنگی به وسیله رسمیت انحصاری زبان گروه اقلیت حاکم فارس آنهم به وسیله سیستم اجباری و سراسری آموزشی می باشد. در جغرافیای ایران میلیونها ترک تنها به سبب تمایز ائتنیکی و زبانی با گروه اقلیت حاکم فارس زبان شهروندان دولت محسوب نگردیده و مورد انواع تبعیض‌های سیستماتیک واقع می شوند در حالیکه میلیونها ترک ساکن این جغرافیا نه اقلیت ملی بلکه ملتی بی دولت تحت استعمار داخلی گروه اقلیت حاکم فارس زبان‌اند که خود حداقل هزار سال به طور مستمر دارای پیشینه دولت مداری بوده‌اند و دارای سرزمین و وطن ملی‌اند. در عین حال کشورهای هم‌مرز ایران همچون عراق و افغانستان جنگ زده به سرعت در حال رفع تبعیضات زبانی و ائتنیکی می باشند ما در ایران شاهد تداوم سیاست های گذشته بی کم‌وکاستیم، حتی وعده‌های حسن روحانی در ایام انتخابات و سفرهای انتخاباتی به شهرهای ترک نشنی همچون تبریز، اورمیه، اردبیل و .. مبنی بر تاسیس فرهنگستان زبان و ادب ترکی، احیاء دریاچه اورمیه و آموزش به زبان مادری زود رنگ باخت و به دست فراموشی سپرده شد.       
منبع ترجمه خبر:
 http://tinyurl.com/pkpus2w

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya