Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » جوان اورمیه ای ربات آشغالگیر تصفیه خانه های فاضلاب را ساخت Yazısını okuyorsunuz.

جوان اورمیه ای ربات آشغالگیر تصفیه خانه های فاضلاب را ساخت

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, آذر ۲۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
آزربایجان غربی ، اورمیه - ربات آشغالگیر تصفیه خانه های فاضلاب با قدرت مانور سریع و حساسیت بالا توسط یك مبتكر اورمیه ای ساخته شد.
سازنده این ربات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته است: این ربات با استفاده از قطعات الكترونیكی كه اكثر آنها بومی است برای اولین بار در كشور ساخته شده و نسبت به سامانه های الكترومكانیكی مشابه كه از خارج وارد می شدند مزیت های زیادی دارد.
' رضا عبدالهی ' افزود: با تولید این سامانه كاملا بومی بوده و دیگر نیازی به وارد كردن سامانه های مشابه خارجی نخواهد بود.
وی گفت: ربات یاد شده بر اساس درخواست سازمان آب و فاضلاب آزربایجان غربی ساخته شده است و قرار است كه در ورودی های تصفیه خانه های فاضلاب استان نصب شود.
عبدالهی، كار این ربات در تصفیه خانه های فاضلاب را جداسازی آشغال های دانه درشت اعلام كرد و افزود: ربات ساخته شده با حساسیت بالا و سرعت عمل بیشتر نسبت به سامانه های خارجی این ماموریت را به خوبی انجام می دهد.
عبدالهی اظهار كرد: قیمت سامانه های مشابه خارجی 120 هزار دلار است در حالی كه این ربات با 80 هزار دلار طراحی و ساخته شده در صورت تولید انبوه هزینه های تولید آن كاهش می یابد.
وی اضافه كرد: كار طراحی و ساخت آن 10 ماه طول كشیده و افزون بر 10 هزار نفر ساعت روی آن كار شده است.
عبدالهی ، مصرف كمتر انرژی ، هزینه پایین نگهداری ، كاملا بومی بودن آن را از مزیت های این سامانه نسبت به سامانه های مشابه خارجی اعلام كرد.
وی افزود: ربات آشغالگیر جدید بخاطر خودكار بودن و هوشمندی نیازی به اپراتور ندارد و در مواقع مختلف از قبیل بارندگی متناسب با جریان سیال كار می كند.
عبدالهی گفت: در نمایشگاه اخیر كه به مناسبت هفته پژوهش در تهران تشكیل شده بود مدیر عامل آب و فاضلاب كشور با حضور در غرفه شركت شهرك های صنعتی آزربایجان غربی از این دستاورد ملی استقبال كرد.
سازنده ربات مذكور افزود: استاندار و مدیرعامل شركت آب و فاضلاب آزربایجان غربی از حامیا ن اصلی این رباط بودند.
رضا عبدالهی قبلا بازوی رباتیك آموزشی را طراحی و ساخته است كه هم اكنون در پژوهشسرای دانش آموزان استان از ان استفاده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya