Ana Sayfa » , , , , , , , , , » شهر اورمیه در آستانه آلودگی دی اكسید كربن قرار دارد Yazısını okuyorsunuz.

شهر اورمیه در آستانه آلودگی دی اكسید كربن قرار دارد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, بهمن ۲۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
آزربایجان جنوبی، اورمیه - مدیركل حفاظت از محیط زیست آزربایجان غربی طی مصاحبه ای که با مدیای دولتی داشته است از وضعیت وخیم آلودگی هوای اورمیه خبر داده است بنا به گفته های حسین عباس نژاد ترافیك سنگین در برخی از ساعات روز اورمیه را در آستانه آلودگی دی اكسید كرین قرار داده است .
در زمان حاضر در ساعات پیك ترافیك میزان دی اكسید كرین در هوای شهر اورمیه به بالاتر از حد استاندارد می رسد.
وی لازمه كاهش آلودگی هوا را كاهش بار ترافیكی شهر دانست و اضافه كرد: ایجاد خطوط ' بی آر تی ' ، توسعه فضای سبز شهری، كاهش حجم استفاده از خودروهای شخصی، ایجاد قطار شهری و فرهنگ‌سازی برای كاهش بار ترافیكی، از جمله راهكارهایی است كه می تواند در كاهش آلودگی هوا اثر گذار باشد.
عباس نژاد، كنترل فنی خودروها، خارج ساختن خودروهای فرسوده و قدیمی از ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد گواهی فنی در سطح شهر از دیگر اقداماتی است كه برای پیشگیری از آلودگی هوای شهر ارومیه ضروری است.
وی واحد های صنعتی و تولیدی را نیز از جمله عوامل آلودگی هوا اعلام كرد و اظهار داشت : برای كنترل آلودگی در این بخش، نصب سیستم‌های پایش و اجرای طرح خود اظهاری واحدهای صنعتی را در دست اقدام داریم.
عباس نزاد اضافه كرد: با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع خواهیم كرد و در این خصوص با هیچ نهاد دولتی یا خصوصی تعارف نداریم.
شهر اورمیه از نظر تعداد وسایل نقلیه سومین شهر ایران می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya