Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » تائید خبر نشت سیانور به منابع آبی آزربایجان Yazısını okuyorsunuz.

تائید خبر نشت سیانور به منابع آبی آزربایجان

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, آذر ۱۴, ۱۳۹۱ - 0 comments
مدیران منابع آب استانهای آزربایجان شرقی و آزربایجان غربی بلاخره پس از چند روز تکذیب خبر نشت ماده سمی سیانوربه منابع آبی آزربایجان امروز با گفتگوئی که با رسانه های دولتی داشته اند خبر نشت سیانور از طریق پسماندهای کارخانه طلاسازی تیکان تپه (نام جعلی تکاب) را به منابع آبی زیرزمینی تائید کرده اند.
سایت دولتی اروم نیوز وابسته به ارگان نظامیان اورمیه خبر نشت سیانور به منابع آبی آزربایجان را با توجه به منابع موثق تائید کرده است.
بنا به منابع این سایت بیشترین نشت سیانور در سد شهید کاظمی به ی کندی (نام جعلی بوکان) و سد رودخانه جیغاتی (نام جعلی سیمینه رود) مشاهده گردیده است.
ماده سمی سیانور از طریق پساب های تولید طلا در سایت آزمایشگاهی زره شوران تیکان تپه منتشر گردیده است. بنا به گزارشات محلی رودخانه "قورودره"، روستای یارعزیز و رودخانه شیرمرد در مجاورت این کارخانه واقع شده اند.
رودخانه ساروق در 15 کیلومتری شهر تیکان تپه واقع شده و انتهای این رودخانه به منابع آبی شهرستان سایین قالا (نام جعلی شاهین دژ) ختم می گردد که از شهر سایین قالا نیز وارد مسیر ورود به جیغاتی و سد شهید کاظمی می گردد. رودخانه جیغاتی از جمله مهمترین منابع تامین آب دریاچه خشکانده شده اورمیه می باشد.
بنا به آمار دولتی نشت مواد سمی خطرناک طی سالهای گذشته به صورت چندین دفعه تکرار گردیده است و به موجب نشت این مواد سمی در هر دفعه جان میلیونها آبزی و جاندار به یغما رفته است. 
بنا بر منابعی که سایت خبری urmiyenews.com روزانه حدود 400 کیلوگرم ماده سمی سیانور برای مصرف طلاسازی در کارخانه شهر تیکان تپه مورد استفاده واقع می گرددد. 
علارغم تائید خبر نشت سیانور به منابع آبی آزربایجان ارگانهای ذیربط دولتی و محیط زیستی تاکنون کوچکترین رفلکسی در رابطه با موضوع نشان نداده اند و نکته قابل تامل مدیای مرکزگرای فارس زبان داخلی و خارجی نیز به مانند همیشه اخبار آزربایجان و مناطق ترکنشین را سانور و بایکوت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya