Ana Sayfa » , , , , , , , » مجادله ترکان در سوریه Yazısını okuyorsunuz.

مجادله ترکان در سوریه

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, مرداد ۲۷, ۱۳۹۱ - 0 comments
فایاط سلیمان یکی از تثمیل کنندگان ترکان سوریه ای در مصاحبه ای که با خبرگزاری رسمی آناطولی ترکیه داشت از کشتار 2 هزار 500 ترک سوریه ای طی جنگ داخلی 17 ماهه سوریه خبر داد.
سلیمان تنها خواسته ترکان سوریه ای را آزادی و دمکراسی خوانده و برای تحقق این دو موضوع سقوط بشار اسد و رژیم بعث را جزء مهمترین سدهای این دو آرمان معرفی می کند.
در روزهای اولیه اعتراض در سوریه بسیاری از ترکان سوریه ای به سبب شرکت در اعتراضات و تجمعات مختلف توسط مامورین بشار اسد و نیروهای الامخبارات دستگیر شده و به زندان روانه شدند. بسیاری از ترکان سوریه ای که به زندان افتاده بودند پس از بحرانی تر شد اوضاع و عف عمومی بشار اسد از زندانهای رژیم بعث خارج شدند ولی بسیاری از آزاد شدگان دارای جراحات متعدد بدنی که آثار شکنجه ای بسیار غیرانسانی بود مواجه بودند. 
تا به امروز بر اساس امار ارگانهای حقوق بشری بیش از 2500 ترک سوریه ای کشته شدند، بسیاری از کشته شدگان کودکان، زنان و افراد کهن سال بوده اند که در بین درگیری ها کشته شده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/9ydsxbb
تشکیل تیپ جدید نظامی ترک در سوریه
ترکان سوریه ای 3 مین تیپ نظامی خود را برای مبارزه با نیروهای بشار اسد تشکیل داده و برای سرنگونی بشار اسد سوگند یاد کردند.
نام تیپ نظامی ترکان سوریه ای "ساحل کوه" می باشد، قبل از این نیز دو تیپ نظامی ترک سوریه ای اعلام موجودیت کرده بود.
سوگند سومین تیپ نظامی ترک سوریه ای در شبکه های اجتماعی به مانند یوتیوب و فیسبوک ینز منتشر شده است. آنها در ویدئوی منتشر شده آنها همراهی خود را با ارتش آزاد سوریه اعلام کرده و خواستار سرنگونی بشار اسد و رژیم وی می باشند.
ویدئوی سوگند سومین تیپ نظامی ترکان سوریه:
http://tinyurl.com/cw82ht5
منبع خبر مذکور:
http://tinyurl.com/cvmo349

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya