Ana Sayfa » , , , , , , , , , » بیانیه مسئول امنیت دیاربکیر به مناسبت روز جهانی زنان به زبانهای ترکی – کردی Yazısını okuyorsunuz.

بیانیه مسئول امنیت دیاربکیر به مناسبت روز جهانی زنان به زبانهای ترکی – کردی

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اسفند ۱۸, ۱۳۹۱ - 0 comments
آقای رجب گووه‌ن مدیر امنیت شهر دیاربکیر ترکیه طی پیغامی که در نشریه محلی شهر دیاربکیر ترکیه منتشر شده به مناسب 8 مارس روز جهانی زنان را به دو زبان ترکی و کردی تبریک گفته است.
وی که به علت عهده داری مسئولیت دولتی در منطقه ای با اکثریت کردنشین واقع شده است در بیشتر مراودات خود با انسانهای رجوع کننده علارغم ترک بودن سعی در استفاده لغات زبان کوردی دارد مابین مردم منطقه از محبوبیت قابل توجهی برخوردار می باشد.
آقای گووه‌ن در پیغام ترکی – کوردی اش 8 مارس روز جهانی زنان را به تمامی زنان تبریک و تهنیت گفته و زنان را ارزشی گرانبها برای انسانیت معرفی کرده است.
در کنار اخبار خوشحال کننده ای این چنینی که نشان از سیر روند دمکراسی با استانداردهای اروپائی در ترکیه و در جهت تحقق حقوق تمامی ائتنیک ها، ادیان، مذاهب و ... فارغ از تمامی تفاوتها در داخل ترکیه می باشد واقعاً می توان به روزی اندیشید که مثلاً ما در ایران شاهد چنین روزی باشیم، آیا اصلاً برتری طلبی فارس زبانان به انواع و شکل های مختلف اجازه تحقق اولیه ترین حقوق ملت ترک و دیگر ملتهای تحت ستم و مستمعره را فراهم خواهد ساخت یا نه به مانند شعار معروف "آزربایجان ایران نیست" که در بازی تراختور آزربایجان برای اولین بار از سوی جوانان ترک به دنیا عرضه شد رفته رفته با کتمان، تحقیر، امنیتی شدن فضا و ... مسئله تنها از راه تجزیه این جغرافیا حل خواهد شد؟ به نظرم جامعه غالب استعمارگر در انتخاب راه حل مسئله بیشترین کمک ها و راهنمائی ها را به ملت ترک و دیگر ملتهای تحت ستم خواهد نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya