Ana Sayfa » , , , , , , , , » مراسم شب عروج مولانا به پایان رسید Yazısını okuyorsunuz.

مراسم شب عروج مولانا به پایان رسید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, آذر ۲۶, ۱۳۸۸ - 0 comments










تی آرتی : مراسم هفتصد و سی و ششمین سالگرد درگذشت مولانا که از آن با نامهای شب وصلت، شب عرس، شب عروس یا شب عروج نیز یاد می شود طی مراسم باشکوهی در قونیه به پایان رسید.
در این مراسم رجب طیب اردوغان نخست وزیر تورکیه، دنیز بایکال رهبر حزب جمهوری خلق، حارث سیلاجیچ عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، جودت ییلماز وزیر مشاور دولت، ارطغرل گونای وزیر فرهنگ و گردشگری، نیمت چوبوکچو وزیر آموزش ملی و جمع زیادی از عاشقان مولانا حضور داشتند.
در مراسم فوق، ارطغرل گونای وزیر فرهنگ و گردشگری تورکیه به ایراد سخنرانی پرداخت و احمد اوزحان رهبر جمعیت موسیقی تورک وابسته به اداره کل هنرهای زیبای استانبول از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و گردشگری یک کنسرت موسیقی صوفیان را اجرا کرد.
بعد از اجرای قطعات توسط احمد اوزحان، عمر طغرل اینانچر مدیر جمعیت موسیقی تاریخی تورک استانبول نیز به قرائت قطعاتی از اشعار مثنوی پرداخت و سپس مراسم با اجرای رقص سماع درویشان به پایان رسید.
مراسم شب عرس یا شب عروس همه ساله از یک هفته قبل از روز درگذشت مولانا آغاز و در شب درگذشت این شاعر و عارف نامدار به پایان می رسد.
از ویژگیهای بارز مراسم امسال حضور محمدرضا شجریان استاد بزرگ موسیقی سنتی ایران بود که باعث شور و شوق توریستها بخصوص گردشگران و عاشقان ایرانی مولانا شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya