Ana Sayfa » , , , , , , , , , » حواشی بازی‌ تراختور و شاهین بوشهر Yazısını okuyorsunuz.

حواشی بازی‌ تراختور و شاهین بوشهر

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, آذر ۲۷, ۱۳۸۸ - 0 comments
















اورمو نیوز: بیست هفتم آذر هشتاد و هشت
در بیستمین هفته از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ، دو تیم تراکتور سازی تبریز و شاهین بوشهر روز جمعه بیست هفتم آذر ماه در هوایی سرد و بارانی با حضور بیش از شصت و پنج هزار نفر در استادیوم یادگار امام شهر تبریز که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید در مقابل هم قرار گرفتند. بازی این هفته تراکتور سازی نیز همچو سایر بازهای خانگی و دور از خانه این تیم دارای حاشیه های بسیار جالبی بود. حضور بیش از شصت و پنج هزار نفر جوان آزربایجانی در هوای سرد و بارانی شهر تبریز که از ساعات ها قبل در اتوبان های منتهی به استادیوم یادگار امام با شعار های هیجانی و ملی گرایانه به حرکت در آمده بودند حاکی از اشتیاق و اداره خاص در بین جوانان دارد.   گروه هایی از هواداران تیم تراکتور سازی تبریز از سایر شهرهای آزربایجان نیز برای حمایت از تیم خود وارد شهر تبریز شده بودند. امروز از اوایل صبح اتومبیل هایی که به رنگ سرخ رنگ آمیزی شده بودند از شهرهای مرند، جلفا، سولدوز( نقده)، قوشاچایی( میاندواب) ، اورمو(اورمیه)، خوی،خلخال، چالدارن و ماکی... وارد شهر تبریز شده و چند ساعت مانده به بازی تراکتور سازی و شاهین بوشهر اتوبان منتهی به استادیوم یادگار امام مملو از اتوبوس ها، اتومبیل ها و موتور سوارانی بود که با پرچم های سرخ تراکتور سازی به سوی استادیوم در حرکت بودند و جوانان با علامت های انگشت نشان گرگ خاکستری( بوزقورد) که سمبل جریان ملی گرای آزربایجانی است به ابراز احساسات می پرداختند.
در این بازی نیز حضور نیروهای لباس شخصی، پلیس ضد شورش و نیروهای انتظامی بسیار چشمگیر بود و در  ورودی های استادیوم تماشاگران به شدت بازرسی بدنی می شدند. تعدادی از پارچه های همراه تماشاگران که به زبان تورکی نوشته شده بود از سوی نیروی انتظامی ضبط گردید ولی گروه خبری اورمو نیوز هیچ گزارشی از بازداشت و دستگیری کسی دریافت نکرد. در داخل استادیوم و در بین تماشاگران نیروی انتظامی پلاکارد های بسیار بزرگی  با نوشته هایی همچو" یا اباعبدالله حسین"، " یا حسین" بر افراشته بود. قبل از آغاز بازی مسئولین تربیت بدنی شهر تبریز تلاش کردند که با استفاده از بلند گوی جایگاه شعار هایی در محکومیت پاره کردن تصاویر آیت الله خمینی سر دهند که با بی توجهی تماشاگران این تلاش مسئولین نیمه کاره ماند.
قبل از اینکه بازی در ساعت 2 بعد از ظهر آغاز شود، شور و هیجان زایدالوصفی در استادیوم حاکم بود هنگام تلاوت قران مجید تمام تماشاگران با حرکتی جالب و در تحسین بر انگیز از صندلی های خود به پا خواسته و در سکوتی کامل، انگشتان دست خود را با نشان گرگ خاکستری( بوزقورد)  تاپایان تلات قران مجید در بالای سر خود نگه داشتند. در سراسر نیم اول بازی و در نیمه دوم بازی تشویق های ملی و سمبل بوزقورد تیم تراکتور سازی را همراهی می کرد. در بین دو نیمه فردی از بلند گویی جایگاه به مداحی  و نوحه سرایی آغاز ماه محرم پرداخت. در بازی این هفته تراکتور سازی شعارهای تماشاگران حال و هوای متفاوت تری به خود گرفته بود،"آذربایجان یوردوموز – تراختور بوزقوردوموز"،"تراختورو ائل ایستییر – شرفلی میللت ایستییر"، " تراختور قهرمان – قربانی داوران" و.... از جمله این شعار ها بود.
پارچه نوشته هایی نیز با عناوین: "گوزل سولدوز دیاریمیز- تراختور ایفتخاریمیز"، " اورمیه اویاخدی- تراختورا دیاخدیتراختور اورمونون قلبی دیر"، " یاشاسین تراختور آزربایجان" و.... به چشم می خورد. از نقاط جالب و بسیار دیدنی مسابقات که تقریبا  به سنت تبدیل شده ، وقتی دوربین های استادیوم که به تلویزیون های بسیار بزرگی در اطراف استادیوم متصل می باشد و بازی ها را به صورت زنده برای تماشاگران داخل استادیوم پخش می کنند بر روی تماشاگران زوم می کنند همه تماشاگران در حرکتی هماهنگ انگشتان خود را به علامت گرگ خاکستری ( بوزقورد) بالا می بردند که تصاویر بسیار بسیار جالبی از تلویزیون های استادیوم پخش می شود.
با پایان بازی جمعیت حاضر در استادیوم در هوای سرد و بارانی و زمین های گل آلود که نشان از بی تدبیری، بی لیاقتی و توجهی مسئولین ورزشی و شهرداری تبریز دارد( حتی در دستشویی های استادیوم نیز بر روی تماشاگران بسته می شود) با پای پیدا که راه کمی نیز نیست به طرف اتوبان حرکت کردند، هنگام خروج تماشاگران از استادیوم جمعیتی قریب به هشتصد نفر با شعار های: " هارای هارای من تورکم"،تورک دیلنده مدرسه اولمالی دیر هر کسه"، آزربایجان وار اولسون دوشمن لاری خوار اولسون" ، " تبریز باکی آنکارا فارس لار هارا بیز هارا" ، " آزربایجان بیزیم دیر افغانستان سیزین دیر" و... به سوی اتوبان راهپیمایی نمودند.
با ورود جمعیت به اتوبان، اتومبیل ها مجبور به توقف شده و ترافیک سنگینی بر اتوبان حکم فرما شد. با تجمع قریب به هزار نفر  در اتوبان شعار ها کمی تند تر و سیاسی تر شده  و مردم شروع به سر دادن شعار " استقلال ، آزادی، جمهوری آزری"  کردند، که در این هنگام پلیس حاضر در محل با  باتوم به سوی  شعار دهندگان حمله ور شدند. به علت ترافیک سنگین و تعداد زیاد جمعیت پلیس قادر به ممانعت از شعار ها نشده و جمعیت با شعار های ملی گرایانه و علامت های بوزقورد به سوی شهر تبریز حرکت کرده و با افزایش و  حضور سنگین پلیس  جمعیت متفرق شدند.
ترمینال شهر تبریز امروز پذیرای حضور بسیار سنگین تماشا گران هوادار تیم تراکتور سازی بود که از شهرهای مختلف به شهر تبریز آمده بودند و باید گفت که در هوای سرد شهر تبریز، تماشاگران برای برگشتن به خانه های خود با مشکلات بسیاری روبرو بودند. حضور جوانان مشتاق اورمیه ای در ترمینال شهر تبریز چنان زیاد بود که گویا آدمی در ترمینال شهر اورمیه دنبال اتوبوس می گردد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya