Ana Sayfa » » شهر اورمو (اورمیه) صاحب تیم فوتبال دسته اول در لیگ آزادگان شد Yazısını okuyorsunuz.

شهر اورمو (اورمیه) صاحب تیم فوتبال دسته اول در لیگ آزادگان شد

Kategori: , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۱۶, ۱۳۸۹ - 0 comments
شهر اورمو (اورمیه) صاحب تیم فوتبال دسته اول در لیگ آزادگان شد و جوانان ترک اورمیه شادی خود را از امروز در ورزشگاه غدیر آغاز کردند.
پروسه خرید تیم و معامله در شریطی برگزار شد که جلال زاده بطور غیر مستقیم و با در اختیار گرفتن کامل نبض فضای حاکم در مذاکرات این تیم و تسلط کامل بر دیپلماسی فوتبالی( که صد البته کیاست خاص خود را می طلبد ) این تیم را خریداری نموده و رویای تاریخی جوانان ترک این خطه را واقعیت بخشید .
در گرماگرم معاملات و فضای خاص حاکم بر بازار فوتبال این تیم خریداری شده است . به گزارش سایت خبری آینا نیوز امتیازتیم فوتبال بهکام کرج از تیمهای دسته اول جام آزادگان ایران توسط هیات فوتبال استان آزربایجان غربی خریداری شد و از این پس این تیم در رقابتهای فصل جاری زیر عنوان اورمیه به رقابت خواهد پرداخت.
به گزارش آینانیوز، پیش از ظهر امروز نماینده هیات فوتبال استان قرارداد خریداری سهمیه این تیم را نهایی کرد تا انتظار چندین ماهه فوتبالدوستان استان با چراغ سبز و حمایتهای مالی و معنوی استاندار آزربایجان غربی محقق شود.
پروسه ای که برای خریداری این تیم طی شده به دوسال قبل برمی گردد و از زمانی که هیات فوتبال استان درصدد بود تا یک تیم دسته اولی برای فوتبال، یک تیم لیگ برتر فوتسال یا دسته کم دسته یک فوتسال برای استان خریداری کند و ابتدا این فکر روی خریداری تیم فوتسال دسته اول و با برگزاری بازی تیمهای ملی فوتسال ایران و برزیل در ورزشگاه غدیر کلید خورد و عواید این مسابقه دوستانه صرف خرید تیم ارم کیش قم شد که آنزمان در دسته یک توپ می زد.
این تیم قرار بود تحت عنوان پرسپولیس؟؟ اورمیه در رقابتهای دسته اول به رقابت بپردازد اما با وجود تعریف هیات مدیره و کادر فنی و شروع تمرینات به دلیل بروز یکسری مشکلات با فدراسیون پروژه پرسپولیس اورمیه ناکام ماند و پیشنهاد کمیته فوتسال برای حضور اورمیه در لیگ کم اعتباردو نیز به جایی نرسید.
بعد از این فعل و انفعالات تلاش برای خریداری سهمیه این بار در زمین چمن از سوی عزیز حافظی رئیس هیات ادامه یافت اما مشکلات درونی هیات با هیات اورمیه و از سویی مشکلات خاص اینگونه معاملات که مهمترینش خلاء مالی بود کار را با تاخیر پیش می برد.
با دعوت و حضور علی فتح الله زاده خویی سرپرست باشگاه استقلال که بواسطه رابطه نزدیک با رئیس هیات استان وارد اورمیه شد و قول مساعد وی برای مساعدت همه جانبه در راه تحقق این خواسته، خریداری سهمیه لیگ یکی برای استان وارد فاز جدی تری شد بویژه آنکه استاندار آزربایجان غربی بمثابه یک فوتبال شناس حرفه ای کارها را از دور و نزدیک رصد می کرد.
شهردار اورمیه نیز از حامیان جدی موضوع بود و در جلسات برگزار شده تحت پوشش قرار دادن این تیم را تقبل کرده بود. بازیان برای تامین هزینه دو میلیارد تومانی این تیم برای یک فصل از محل اعتبارات سازمان فرهنگی ورزشی اش پاپیش گذاشت و به نظر می رسید یکی از نامهایی که این تیم می تواند داشته باشد " شهرداری اورمیه " است.
وقتی کار وارد توافقات : " حرکت از شما،حمایت از ما" شد تیم مذاکره کننده هیات فوتبال استان گزینه های مورد نظر را یکی یکی مورد مطالعه قرار دادند تا نهایتا قرعه کار بنام "بهکام کرج" افتاد تیمی که رتبه نهم فصل گذشته جام آزادگان را ازآن خود کرده بود.
کرجی ها برای فروش امتیاز این تیم رقم 900 میلیون تومان را پیشنهاد کرده بودند اما رقم مور نظر هیات استان 600 میلیون بود و کار بر سر توافق رقم پیشنهادی داشت گره میخورد بویژه آنکه دو استان اردبیل و زنجان هم با رقمهایی بالاتر دست به نقد آماده معامله بودند.
قدرت دیپلماسی فوتبالی های اورمیه نهایتا بر خریداران اردبیلی و زنجانی چربید و دو طرف دور میز معامله نشستند.
یک منبع آگاه به آینانیوز گفت که روز قبل از معامله حمایت همه جانبه استاندار پشتوانه تیم مذاکره کننده بوده و جلال زاده موکدا حکم کرده بود که این امتیاز باید برای اورمیه خریداری شود. جلال زاده حتی منابع مالی قرارداد را هم تامین کرده و از فرصت حضور سعیدلو معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ورزش در افتتاحیه لبگ قهرمانی آسیا در اورمیه برای دریافت کمکهای سازمان نیز نهایت بهره را برده بود. گفته می شود 50 درصد رقم معامله از محل کمک سازمان تامین شده و مابقی قرار است از محلی که استاندار می داند و بس به دست آید!
عصر دیروز(سه شنبه 12/5/89) مذاکرات برای انعقاد قرارداد بویژه از نوع مالی اش به نتیجه رسید و مقرر شد صبح فردایش قرارداد امضا شود بویژه آنکه به دلیل حساسیت امر و احتمال سنگ اندازی رقبا از رسانه ای شدن معامله جلوگیری شد.
در خصوص اینکه این تیم تحت چه عنوانی در رقابتهای دسته اول جام آزادگان به رقابت خواهد پرداخت هنوز توافقی صورت نگرفته اما از نامهایی چون چی چست؟، کبودان؟، شهرداری تا نام یکی از سرداران نامی اورمیه اسم مورد نظر دست اندرکاران این تیم است.
اما چالشهایی که هیات فوتبال استان برای دستیابی به این موفقیت با آنها دست به گریبان بود منحصر به عوامل بیرونی و مالی نبود و خبرهایی از برخی مانع تراشی ها از جانب طیفی از فوتبالی های استان و بویژه هیات اورمیه زمزمه محافل بود از جمله اینکه این طیف که در انتخابات اخیر هیات رئیسه سکان را به تیم فعلی داده نه تنها روی خوشی برای اخذ امتیاز تیم دسته اولی برای اورمیه از خود نشان نمی دادند بلکه با برخی نامه نگاریها و سخن پراکنی ها درصدد زیر سوال بردن نفس موضوع بودند که با حمایت قاطع استاندار و سازمان تربیت بدنی این فرصت برایشان فراهم نشد.
حرف و حدیث ها در خصوص این تیم بیش از اصل خبر تاکنون در محافل مطرح بوده و مطمئن ترین اظهار نظری که در این خصوص می شد به دست آورد نظرات عزیز حافظی رئیس هیات فوتبال آذربایجان غربی بود که درست روز به انجام رسیدن این معامله راهی سفر زیارتی شد و بالطبع فرصت مصاحبه نیز از بین رفت.
در روزهای آتی خبرها و گزارشات تکمیلی از آخرین وضعیت فوتبال استان بویژه این تیم دسته اولی را بیشتر خواهد شنید.
منبع: 
http://sulduz-sport.blogfa.com/post-373.aspx

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya