Ana Sayfa » , , , , , , , , , » پیشنهاد آتش بس حزب الله به سازمان حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک Yazısını okuyorsunuz.

پیشنهاد آتش بس حزب الله به سازمان حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, دی ۲۶, ۱۳۸۹ - 0 comments
در مقابل سوال درگیری میان حزب الله و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان بوجود خواهد آمد؟ از طرف منسوبین مدیای حزب الله یک جواب سمبولیک منتشر شد.
 با توجه به بنده 102 قانون محاکمه جزای ترکیه و آزادی چندین گروه رادیکال دینی - اعتقادی و مخفی و پنهان شدن اعضای آزاد شده این گروه از طرف مدیای منصوب به گروه حزب الله در ترکیه نسبت به سازمان حزب کارگران کردستان پیشنهاد آتش بس ارائه شد. این مدیا چنین نقل می کند که: در صورت آتش بس و درگیری میان طرفین در چندین مورد  راههای آلترناتیو باز بوده و قابل گفتگو می باشد. در این مطلب منتشر شده از درگیریهای گذشته یاد شده که سبب متضرر شدن هر دو طرف شده است. نیروهای حزب الله در صورتیکه حقی پایمال نشود از رفتن به سمت سلاح خودداری خواهند کرد را ابراز کرده اند و چنین عملی را در برنامه خویش ندارند. در رابطه با سالهای 1990 حزب الله بر علیه عملیاتهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و اعمال صورت گرفته چنین می گویند:
در کوهها نمی توانیم شما را تعقیب کنیم
"چون ما در جایگاه و برهه ای نیستیم که شما را در کوهها تعقیب کنیم در تعقیب و گریزهایی که در مزارع و باغات صورت گرفت یک سری درگیریهایی بوجود آمد. چه کسی چه چیزی را از دست داد و یا چه چیز را بدست آورد متخصصین امر و محققین از همه بهتر می توانند جوابگو باشند. اما در حالت عمومی برای خلق کورد و برای ما بیشتر از مصالحی که داشت هر دو طرف متضرر شدیم و نتیجه این ضرر را هر دو طرف مناقشه می توان دید. به بهره برداری رژیم کمالیست و عناصر آن  از این ماجراها اعتقاد داریم"    
در ژانویه  سال 2000  طی عملیاتی که در بی کوز انجام گرفت حزب الله با حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک - Kurdistan Workers Party - پارتی کار که‌رانی کوردستان ) آتش بس اعلام کرده بود و به صورت ارادی سلاح هایشان را بودند.
برای همکاری آماده ایم
در صورتیکه حزب الله و حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) با هم دارای موارد متعدد مشکل اعتقادی و رویه بودند و به صورت رسمی اتش بسی بین دو طرف نبوده است. در صحبت منتشر شده چنین می خوانیم:
به صورت ساده فقط اعلان آتش بی بین دو طرف قابل برسی و مورد قبول می باشد.تا زمانیکه چاقو بر روی گردن نباشد با شما وارد درگیری مسلحانه نخواهیم شد. آتش بس و بدون درگیری اگر لازم باشد برای منافع خلقهایمان نیز در بعضی موارد می توانیم پای میز مذاکره بنشینیم. 
عملیات بر علیه نیروهای حزب الله در تمام ترکیه
با توجه به ماده 102 محاکمه جزایی ترکیه و آزاد شدن تعدادی از اعضای منتصب به گروه رادیکال و تروریست حزب الله در ترکیه و غیب شدن این افرادی که باید هر روز خود را به پلیس محلی معرفی می کردند باعث شد که پلیس ترکیه عملیات گسترده ای را بر علیه این گروههای رادیکال و تروریست در کل ترکیه شروع کند.
پلیس ترکیه طی این عملیات غافل گیرانه تعداد بسیاری از خانه ها بازرسی و چندین مشکوک به عضو در این گروه رادیکال را دستگیر کرد. پلیس ترکیه اعلام کرد که چندین عضو این گروه رادیکال به ایران فرار کرده اند و پلیس ترکیه پی گیر مناطقی که این گروهها فرار کرده اند میباشد.    
32 نفر بازداشت شدند
در شهرهای آدانا، مرسین، قازی آنتپ و ازمیر طی عملایتی که پلیس ترکیه بر علیه نیروهای تروریست حزب الله انجام داد موفق به بازداشت 32 نفر  شد. با توجه به منابع اطلاعاتی که منتشر شده مدیر امنیتی بخش ترور شهر آدانا اکیپهای پلیس مریس و آدانا محفلهای مرتبط و نزدیک به این حزب تروریستی را بازداشت کرده اند. در طی بازداشتی ها 20 نفر به جرم همکاری و کمک به این حزب تروریستی دستگر شدند. صالح کورکماز مدیر امنیتی شهر آدانا اظهار کرد که عملیات بر علیه اعضای این گروه تروریستی ادامه دارد. در شهر قازی آنتپ نیز 11 عضو این حزب رادیکال بازداشت شد.  
پلیس همه جا را بازرسی کرده و میگردد
وزیر عدالت ترکیه صعدالله ارگین در رابطه با موضوع فرار اعضای حزب تروریست حزب الله چنین اضهار داشت که پلیس ترکیه در حال  جستجو و برسی علت فرار، محل فرار و مخفی شدن این اعضا می باشد . 
مترجم: اومود اورمولو
منبع اصلی: 
 http://tinyurl.com/6dukvee

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya