Ana Sayfa » , , , , , , , , , » صد و هفتاد و دو روستاي آزربايجان غربي‌ شبكه آب شرب ندارند Yazısını okuyorsunuz.

صد و هفتاد و دو روستاي آزربايجان غربي‌ شبكه آب شرب ندارند

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, دی ۱۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آزربايجان ‌غربي گفت : صد و هفتاد و دو روستاي آزربايجان غربي‌ شبكه آب شرب ندارند.
به گزارش گروه خبری تبریزسسی به نقل از خبرگزاری ها اسماعيل عليزاده در شهر اورميه‌ (اورمو) اظهار داشت: صد و هفتاد و دو روستاي آزربايجان غربي نيز با 34 هزار و 380 نفر جمعيت، فاقد شبكه آب آشاميدني هستند و آبرساني به آنها در دستور كار اين شركت قرار دارد.
وي با بيان اينكه شاخص بهره‌مندي از آب آشاميدني سالم و بهداشت در روستاهاي بالاي 20 خانوار آذربايجان‌غربي 80 درصد است، ابراز داشت: ميانگين كشوري بهره‌مندي روستاهاي بالاي 20 خانوار از اب سالم و بهداشتي 75 درصد است.
عليزاده با اشاره بيان اينكه شاخص بهره‌مندي در اين زمينه در سطح استان بيش از پنج درصد از متوسط كشوري بالاتر است، تصريح كرد: بيش از يك ميليون و 125 هزار نفر در روستاهاي بالاي 20 خانوار استان ساكن هستند.
اين مقام مسئول اعلام كرد: بيش از چهار درصد از روستاها و پنج درصد از جمعيت روستايي كشور در آزربايجان‌غربي قرار دارند.
عليزاده با بيان اينكه از 2 هزار و 834 روستاي آزربايجان‌غربي، 2 هزار و 197 شامل روستاهاي بالاي 20 خانوار است، گفت: در اين روستاها بيش از يك ميليون و 90 هزار جمعيت زندگي مي‌كنند.
وي اضافه كرد: در سطح استان 637 روستا با 34 هزار و 339 نفر جمعيت زير 20 خانوار هستند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آزربايجان غربي با بيان اينكه 2 هزار و 25 روستاي بالاي 20 خانوار از تاسيسات آب آشاميدني برخوردار هستند، افزود: از اين تعداد روستا، يك هزار و 439 روستا از نظر تاسيسات در سطح يك و 586 روستا نيز در سطح دو قرار دارند.
عليزاده با اشاره به تعيين سطح براي اين روستاها، اظهار داشت: روستاهايي كه تاسيسات آنها حداكثر به ميزان 30 درصد مستهلك است در گروه روستاهاي سطح يك و روستاهايي كه تاسيسات آنها بيش از 30 درصد مستهلك شده باشد، در سطح دو قرار مي‌گيرند
منبع: http://tinyurl.com/28tqooe

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya