Ana Sayfa » , , , , , , , , , » برای دستگیری 610 تروریست حزب کارگران کوردستان قرار بازداشت صادر شد Yazısını okuyorsunuz.

برای دستگیری 610 تروریست حزب کارگران کوردستان قرار بازداشت صادر شد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, اسفند ۰۴, ۱۳۸۹ - 0 comments
برای دستگیری 610 تروریست حزب کارگران کوردستان قرار بازداشت صادر شد
یکی از اعضای دستگیر شده سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) در اعترافات خود در 25 سال گذشته به 31 عملیات تروریستی که در آنها شرکت داشته اعتراف کرد و تک تک این عملیاتهای تروریستی را تشریح کرد.
یکی از افرادی که از دست سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و کمپهای این سازمان مخوف موفق به فرار شده و تسلیم نیروهای امنیتی و پلیس ضد ترور ترکیه شده است فردی به نام نادیر.ج می باشد.
این تروریست که از کمپ حزب کارگران کوردستان واقع در شمال عراق به نام کمپ زاپ گریخته است به گفته خود دارای رتبه نظامی بوده است. این تروریست عملیتهای تروریستی خود را در 25 ساله گذشته تشریح کرده و اسامی 610 نفر از دیگر تروریستهایی که در این عملیات ها اشتراک داشته اند را تشریح کرد. در دیگر سو این تروریست تسلیم شده در عملیات تروریستی که ملقب به آک توتون می باشد 150 تروریست دیگر را تشخیص داده و اسامی آنها را منتشر کرد. 
تشخیص از روی اسامی و عکسها
تروریست دستگیر شده  که در لیست آماسیا قرار دارد دراای مشخصات نادیر.ج(40) می باشد. این شخص که در سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان دارای رتبه نطامی بوده به همراه دوست دختر خویش به نام نئوین موفق به فرار از کمپهای شمال عراق شده است. این شخص به علت دسترسی داشتن به اسناد محرمانه سازمان تروریستی پ.ک.ک دارای اهمیت اطلاعاتی می باشد. این دو تروریست در الزیغی ترکیه تسلیم پلیس امنیتی شده و از آنجا به مالتیا دیگر شهر ترکیه آورده شده و در پیش قاضی و حاکم شهر حاضر شده اند. 
قبلاً طی عملیات تروریستی در شهرهای استانبول، وان، مالاتیا، ارزروم، دیاربکر، و ...که صورت گرفته بود این دو تروریست نیز اعترافاتی مبنی بر روشن شدن این عملیات تروریستی بازگو کردند. طی شناسایی 610 تروریست دیگر که توسط این دو تروریست تسلیم شده صورت گرفت، پلیس امنیت ملی و ضد ترور ترکیه طی احکامی شروع به تصبیت این اسامی کرده و با مشخص شدن زندگانی این اشخاص در خارج از ترکیه قرار بین المللی برای دستگیری این تررویستهای حزب کارگران کوردستان صادر شد.
عملیت تروریستی و تروریستهای حزب کارگران کوردستان (PKK)
عملیت تروریستی 22 اکتبر سال 2007
آپه حسنی ملقب به کد کادیر چه لیک
رشیت دوستوم
طی عملیات تروریستی در شهر حکاری ترکیه که منجر به شهید شدن 12 سرباز و زخمی شدن 16 سرباز دیگر شد.
این عملیات تروریستی از طرف نیروهای تعلیم دیده  ه.پ.گ ((hpg صورت گرفته است. دستور این عملیات تروریستی را شخصی اهل سیواس ترکیه به نام علی شیر کوچ گیری با کد رمزی به نام یوجه ل هالیس، تروریست دیگری به نا موشون از منطقه مالازیگیریت، تروریست دیگری به نام آپه حسین با کد کادیری چلیک صورت داده بودند. این عملیات ترویستی توسط اشتراک 187 تروریست به وقوع پیوسته بود.
عملیات تروریستی 21 جولای سال 2008
شاهین جیلو
عملیات تروریستی در منطقه شمدینلی که منجر به شهید شدن 17 سرباز شد.
این عملیات تروریستی توسط نیروهای تعلیم دیده ه.پ.گ (شاخه نظامی ترورها - HPG) صورت گرفته است. دستور عملیات ترور را شخصی به نام شریف گویی با کد علی به نه ک، فضلی با کد احمد شکر، و تروریست دیگری از سوریه به نام زاگرس ساحا صورت گرفته است. این عملیات تررویست توسط 153 تروریست به وقوع پیوست.
عملیات تروریستی 22 اکتبر سال 1988
شخصی که قبلاً عهده دار زندان قدیمی شهر دیاربکر ترکیه بود و در استانبول مورد حمله تررویست قرار گرفت و کشته شد. این عملیات را نیروهای تعلیم دیده حزب کارگران کوردستان صورت دادند. فردی به کد اکرم و تروریست دیگری به نام هیدیر ساریکایا این ترور را انجام دادند. تروریست ساریکایا بعدها از حزب تروریستی کارگران کوردستان جدا شد. چند وقت پیش زندگی کردنش را در شمال عراق شنیدم.
عملیات تروریستی 6 آگوست 2006
عملیات تروریستی که منجر به شهید نطامی لئوئنت چئویک و زخمی شدن یک کودک 5 ساله شد. این عملیات تروریستی توسط فردی که تابعیت سوریه را دارد با نام نمجی  با کد رمز محمد عثمان، آغری با کد رمز ایبراهیم محمد، تروریست دیگری با تابعیت ایران به نام سرحات با کد رمز اسماعیل حسنلو به وقوع پیسوت.
عملیات تروریستی 14 می سال 1997
طی عملیات تروریستی که از کمپ واقع در شمال عراق به نام زاپ صورت گرفت و منجربه سقوط یک هلیکوپتر نیوری هوایی ترکیه شد. عملیات را یکی از اهالی شهر کونیا ترکیه با نام شورش کونیا با کد رمز کیشی صورت داد. این ترویست با منفجر کردن هلیکوپتر نیروی هوایی ترکیه ترفیع رتبه در سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان گرفت. بعدها به علت رابطه با یک زن در سازمان مجبور به فرار از کمپ شد. اکنون در کشور روسیه می باشد.
عملیات تروریست 1 نوامبر 2005
در شهر حکاری ترکیه عملیات ترویستی بر علیه کازنوی سربازی که با مواد منفجره صورت گرفت. در طی این عملیات تروریستی اصناف و کسبه محل متضررز شدند و حزب کارگران کوردستان مسئله را بر گردن دولت ترکیه انداخت. این عملیات تروریستی را فردی به نام صبری با کد رمز علی کیسیکلی یول به همراه تررویست دیگری به نام رشیت دوستون که عضو سازمان تررویست پ.ک.ک بودند صورت دادند.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان  (Kurdistan Workers Party)طی 26 سال مبارزه و تررو با دولت ترکیه بیش از 30.000 انسان را ترور و قتل عم کرده است که 750 کودک در این لیست جای دارند.
مترجم: اومید اورمولو
منبع مترجم: روزنامه بوگون ترکیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya