Ana Sayfa » , , , , , , , , » بیوگرافی مراد کاراایلان رئیس فعلی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک Yazısını okuyorsunuz.

بیوگرافی مراد کاراایلان رئیس فعلی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, مرداد ۲۳, ۱۳۹۰ - 0 comments
بیوگرافی مراد کاراایلان رئدیس فعلی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک
مراد کاراایلان (Murat Karayılan) در سال 1954 در شهر شانلی اورفای ترکیه متولد شده است. او دارای تحصیلات در رشته ماشین می باشد. مراد کاراایلان در سال 1979 به سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان و یا پ.ک.ک (PKK) ملحق شده است. مراد کاراایلان چندین سال در نزدیک شهر شانلی اورفای ترکیه مستقر بوده و به فعالیت مشغول بود ولی سپس در 12 سپتامبر سال 1980 به کشور سوریه گریخت. او پس از دستگیری عبدالله اوجالان رهبر قبلی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به رهبری پ.ک.ک رسید. او سالها در اروپا جنگ مسلحانه بر علیه دولت ترکیه را در اروپا و بسیاری از کشورها و مجامع دنیا مدافعه کرد و تنها راه حل مسائل اقلیت کرد ساکن ترکیه را از راه سلاح می دانست. به همین سبب از سوی بعضی از سیاسیون و روشنفکران کرد مورد انتقاد قرار می گرفت!  
مراد کارایالان اکنون از کوههای قندیل واقع در شمال عراق رهبری حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) را بر عهده گرفته است. در 14 اکتبر سال 1999 میلادی سازمان خزانه داری ایالات متحده آمریکا مراد کاراایلان را یکی از شخصیت های مهم جهانی در تجارت و ترانزیت مواد مخدر نام برد و هر گونه تجارت مردم و شرکتهای آمریکا را با او تحریم کرد.
بنا به اخبار منتشر شده در مدیای ایران طی عملیات اطلاعاتی صورت گرفته بر شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان یعنی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) که از 13-14 آگوست سال 2011 در کوههای قندیل آغاز شده است نیروهای اطلاعاتی ایران موفق به دستیگری این فرد شده اند. تا کنون مقامات امنیتی ترکیه دستگیری این فرد را نه تائید کرده اند و نه رد.
منابع استفاده شده:
http://tinyurl.com/3juhq2c
http://tinyurl.com/3m5fqt9 

خبرهای مرتبط با دستگیری مراد کاراایلان:
آژانس خبری فیرات وابسه به ارگان رسمی خبرگزاری پ.ک. ک طی خبری که منتشر کرد دستگیر شدن رئیس فعلی حزب کارگران کردستان را تکذیب کرد.
تلویزیون روژ ارگان رسمی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان با نشر خبری مدعی شد تا ساعاتی دیگر مصاحبه ای با مراد کاراایلان انجام خواهد داد و آن را منتشر خواهد ساخت.
خبرهای منتشر شده از سوی مدیای ایران هنوز از هیچ ارگان رسمی ترکیه تائید نشده است. 

آژانس خبری رویترز نیز دقایقی پیش خبر دستیگری مراد کاراایلان را روی خبرگزاری خود منتشر ساخت، در خبر روئیترز آمده است که هنوز مقامات دولتی ترکیه این خبر را تائید نکرده اند ولی چند مقام دولتی ایران خبر دستگیری مراد کاراایلان را تائید کرده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya