Ana Sayfa » , , , , , , , , » پروفایل حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک Yazısını okuyorsunuz.

پروفایل حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۸, ۱۳۹۰ - 0 comments
برای اولین بار تحقیقی علمی در مورد سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در ترکیه صورت گرفته است، یعضی از نتایج این تحقیق آکادمیک را با هم مرور می کنیم.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک که آخرین حمله تروریستی اش را چند روز پیش انجام داد و منجربه کشته شدن 13 سرباز ترکیه شد (ترجمه این خبر در وبلاگ شهر اورمیه منتشر شده) اولین عملیات تروریستی اش را در سال 1984 انجام داد. از حمله تروریستی اروح تمامً 27 سال گذشته است. حالا این حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک چه کسی و چه سازمانی می باشد؟ برای اولین بار به این سوال به صورت تحقیق آکادمیکی جواب داده شده است. این تحقیق در سال 2009 از طرف ژنرال ارتش ترکیه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته در کتابی که همین ژنرال به رشته تحریر در آورده است نیز به آن اشاره شده است.
روزنامه وطن ترکیه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده است و طبیعتاً قسمتی از آن ها را منتشر ساخته است.
متوسط سن رفتن به کمپ ها و کوه 15 سال
از مهمترین نتایج تحقیق می توان به این مورد اشاره کرد که ارتباط زیادی با کودکان و نوجوانان دارد. بیشترین تعدادی که به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (pkk) ملحق شده اند سنی 15 تا 17 ساله داشته اند. در مورد کودکانی که به پلیس سنگ می اندازند نیز مبحثی گنجانده شده است. در تحقیق آمده است که اگر کودکی 15 ساله برادر و یا خواهر خود را از دست داده است باید حداقل 2 سال مورد پروپاگاندای حزب کارگران کردستان قرار بگیرد تا ائدولوژی انتقام و نفرت در او زاده و شکل گیرد. این پروپاگاندا از سن 13 سالگی شروع می شود. کودکان 13-15 ساله ی که به پلیس سنگ می اندازند از اولین موارد ملح شوندگان به کاردهای حزب کارگران کردستان می باشند. اگر ارتباط بین این کودکان و پ.ک.ک قطع شود مهمترین منبع انسانی حزب کارگران کوردستان از بین می رود.
شهرهای بزرگ  به مانند شعب سربازی عمل می کنند.
با توجه به نتایج این تحقیق علمی کادر حزب کارگران کردستان را طیفی 61% از ترکیه و 39% از خارج از مرزهای ترکیه تشکیل می دهند. در کشور ترکیه شهر استانبول با 20% جزء اولین تطمیع کنندگان کاردهای حزب کارگران کردستان می باشد. روزنامه نگار روزنامه وطن این مورد را چنین شرح می دهد: حزب کارگران کوردستان شهرهای بزرگ را به مانند شعب سربازی اجباری استفاده می کند. به مانند مثال اشخاصی که از شهر ازمیر ترکیه به کادر حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) ملحق می شوند رقمی بسیار ناچیز و در حدود 6% می باشد.
واقعیت شهر حکاری ترکیه
شهر دیاربکر ترکیه با ملحق شدن 17 درصدی رتبه های بعدی می باشد. شهر ماردین 12% و شهر حکاری 9% تامین کننده کادر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشد. در مورد حکاری می توان گفت که در سال 2009 که جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر داشته است ملحق شده گان ه پ.ک.ک رقمی بالغ بر 9% را تشکیل می دهند. در دیرگ سو شهر دیاربکر ترکیه که در همان دوران جمعیتی بالغ بر 1 میلون 500 هزار نفر داشته است 17% کادر حزب کارگران کردستان را تشکیل داده است. با توجه به نتایج تحقیق می توان گفت که از نظر جغرافیایی شهر حکاری به صورت ایزوله شده می باشد. به سبب جغرافیای بسته حکاری این نتایج کسب شده است. یکی از دیگر سببهای این موضوضع نیز انتگراسیون حکاری با ایران، عراق می باشد.
زنان 9.5 سال عمر می کنند.
به طور میانگین شخصی که به کادر حزب کارگران کردستان در کوه ملحق می شود 7 سال عمر می کند. برای زنان این مدت 9.5 سال و برای مردان 6.9 سال می باشد. متوسط سن مرگ در حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) حدود 26.3 سال می باشد. علت مرگ هم درگیریها و سختی زندگی در کوه می باشد.
زنان از شهر مادرین ملحق می شوند.
بیشترین تعداد ملحق شوندگان زن حزب کارگران کوردستان از شهرهای مادرین و حکاری ترکیه می باشد. شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی یکی از عوامل عمده ملحق شدن زنان این منطقه می باشد.
به طور میانگین 11% از کادر حزب کارگران کردستان را زنان تشکیل می دهند و از هر 5 نفر یک نفر خارجی می باشد. به طور متوسط 25% کادر حزب کارگان کوردستان(Kurdistan Workers' Party) خارجی می باشد که 47% تابعیت ایران، 39% تابعیت سوریه، 10% تابعیت عراق و 3% تابعیت اروپا را دارند.
برای این تحقیق آکادمیک که 2 سال به طول انجامیده است 461 عضو حزب کارگران کردستان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند. در آن دوره جمعیت کادر حزب کارگران کوردستان حدود 5 هزار نفر بوده است که حدود 8 مدل برای این جمعیت با توجه به مطالب منتشر شده بیان شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3gzs32j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya