Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » دعوت از مردم ترک برای حضور در دیدار تیم والیبال شهرداری اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

دعوت از مردم ترک برای حضور در دیدار تیم والیبال شهرداری اورمیه

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, بهمن ۱۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
آزربایجان جنوبی، اورمیه: از سری رقابتهای لیگ برتر والیبال روز یکشنبه 16 بهمن مسابقه حساسی مابین تیم های شهرداری اورمیه و کاله آمل برگزار خواهد شد.
اورمیه در گذشته به عنوان پایتخت والیبال آزربایجان و ایران شناخته می شده است ولی به علت عدم سرمایه گذاری در بسیاری از زمینه ها از جمله ورزش طی سالهای گذشته استعدادهای بالقوه والیبال شهر اورمیه جذب دیگر شهرهای فارس نشین می شده اند. 
پس از گرفتن سهمیه لیگ برتری توسط یکی از تیم های صنعتی شهر اورمیه والیبال این خطه آزربایجان جان دوباره ای به خود گرفته و هر ساله روند رو به رشدی را سپری کرد، به طوریکه طی 5 سال گذشته تیم های والیبال شهر اورمیه همیشه جزء یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات لیگ برتر ایران می شده اند. این بار نیز تیم شهرداری اورمیه در چنین روند مشابهی قرار گرفته است.
در اکثر بازیهای تیم شهرداری اورمیه سالن غدیر شهر اورمیه میزبانی چندین هزار نفری مردم ترک را میزبانی می کند، در تمامی بازی های انجام شده در شهر اورمیه بلااستثنا شعارها و خواسته های ملی خلق ترک ساکن ایران بر زبان تماشاگران جوان شهر اورمیه جاری می شود که سایت خبری Urmiye News بارها ویدئوهای مرتبط با موضوع در همین سایت منتشر کرده است.
اکثر شعارها و خواسته های جاری بر زبان خلق ترک در مسابقه والیبال شهر اورمیه به مانند برادر بزرگتر خود در زمینه فوتبال یعنی تراختور حول حقوق ملی خلق ترک می باشد.
شعارهائی که قبلاً در مسابقات والیبال اورمیه داده شده است به قرار زیر می باشد:
یاشاسین آزربایجان
یاشاسین اورمیه
اورمیه نی ائل ایسته ر ، شرفلی میلت ایسته ر
آزربایجان یوردوموز، اورمیه بوزقوردوموز
آزربایجان ائلیمیزی، اورمیه سئوگیلیمیز
آزربایجان دیاریمیز، اورمیه ایفتیخاریمیز
آزربایجان وار اولسون، ایسته مه یه ن کور اولسون
تورک قارداش دور سه س وئر، اورمیه یه نفش وئر
و ...
همانطور که در شعار ها و خواسته ها مشاهده می کنید دو خواسته ملی مان حضوری کم رنگ دارند! یکی از این دو خواسته دریاچه اورمیه نگین آزربایجان و دیگری رسمی و سراسری شدن زبان ترکی(تورک دیلینده مدرسه) می باشد.
گروهی از فعالین ملی خلق ترک در راستای حمایت از این دو اصل و خواسته مهم ملی خلق ترک از مردم آزربایجان برای حضور پررنگ در مسابقه والیبال روز یکشنبه شهر اورمیه دعوت کرده اند که با سردادن شعارها و خواسته های زیست محیطی خود در زمینه نجات دریاچه اورمیه صدای ناله های دریاچه اورمیه باشند.
وعده دیدار ملی خلق ترک: روز یکشنبه، 16 بهمن  ورزشگاه غدیر اورمیه، ساعت شروع دیدار والیبال ساعت 17

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya