Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » دستگیری چندین مامور اطلاعاتی ایران در ترکیه Yazısını okuyorsunuz.

دستگیری چندین مامور اطلاعاتی ایران در ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, شهریور ۰۸, ۱۳۹۱ - 0 comments
بنا به منابع خبری رسمی ترکیه نیروهای امنیتی – اطلاعاتی ترکیه موفق به دستگیری باندی اطلاعاتی متشکل از 1 ایرانی و 8 غیر ایرانی در شهر ایغدیر ترکیه شده اند.
جرمی که برای این باند اطلاعاتی تاکنون از سوی سیستم قضائ ترکیه ابراز شده ایجاد حرکتهای مردمی در غرب و جنوب غربی ترکیه به مانند آنچه که در سوریه می باشد ، فرستادن اطلاعات در مورد مخالفین بشار اسد بیان شده است.
این باند اطلاعاتی پس از کار 1 ساله توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده اند، 1 سال پیش یکی از اعضای این باند با مینی بوسی به پلاک 04 D 3759 اقدام به عکس برداری از چندین منطقه شهر آغری ترکیه نموده است. پس از تعقیب این میین بوس نیروهای امنیتی ترکیه موفق به توقف مینی بوس مذکور در خارج از شهر شده اند، که پس از بازرسی 2 نفر با تابعیت ایران در مینی بوس حضور داشته اند مشخص شده است. هر دوی این تابعین ایران در همان لحظه دستگیر گشته اند. 
نامهای دو نفر دستگیر شده  ایرانی عبارتند از شهرام زرغامی کوهی و محمد رضا اسماعیل پور می باشند که از بسیاری از نقاط استراتژیک ترکیه تصویربرداری کرده اند.
شهرام زرغامی کوهی شغل خود را در حیطه آسانسور سازی معرفی کرده و تصویربرداری از ساختمانهای استرتژیک ترکیه را برای ایده گیری در کار خود معرفی کرده است. پس از بازرسی محل زندگی این اشخاص ینروهای اطلاعاتی ترکیه (MİT) موفق به بدست آوردن سخنان رد و بدل شده مابین این مامورین اطلاعاتی ایران و مراکز داخل ایران گشته اند. در سخنان این دو مامور اطلاعاتی اطلاعاتی رمز گزاری شده استراتژیک ترکیه به ایران منتقل شده حتی این دو ملاقاتهائی نیز با سران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در ترکیه داشته اند که چند و چون این دیدار را با مقامات ایرانی گزارش داده اند. هر دوی این اشخاص به جرم جاسوسی برای ایران دستگیر شده اند. بر اساس مدارک موجود دستگاه قضائی ترکیه نیز دستور پیگیری کشف دیگر اشخاص این باند را صادر کرده است که پس از آن و کار اطلاعاتی فراوان دو ایرانی دیگر که در منطقه بوده و دیدارهای متعددی را با مسئولین سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در منطقه داشته اتد نیز شناسائی و دستگیر گشته اند. هر دوی این اشخاص پس از اوضاع سوریه چندین بار با اعضای بلنددپایه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان دیدار داشته اند. مامورین اطلاعاتی و امنیتی ترکیه دیروز طی عملیاتی به 10 منطقه مشکوک در شهرهای آغری، وان، کوجا ائیل، جزبه وارد شده و چندین عضو دیگر این باند را دستگیر کرده اند. یکی از جاسوسان ایرانی به نام یعقوب آهنخوش موفق به فرار از دست مامورین ترکیه و ورود به ایران کرده است. در خانه این جاسوان چندین اسلحه کلاشینکف، سلاح های اتوماتیک، کلت، اسناد دولتی و سری، تصاویر ساختمانهای استراتژیک ترکیه ، چندین دستگاه تلفن، مقداز زیادی پول و ...کشف و ضبط شده است.
مقامات ایرانی هنوز در این مورد ابراز نظر نکرده اند.
منبع ترجمه خبر: روزنامه رسمی ترکیه، استار
http://tinyurl.com/d3mjhey

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya