Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » بر اثر سیل و آب گرفتگی 3 نفر جان خود را در اورمیه از دست داد Yazısını okuyorsunuz.

بر اثر سیل و آب گرفتگی 3 نفر جان خود را در اورمیه از دست داد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, شهریور ۱۸, ۱۳۹۱ - 0 comments
آزربایجان جنوبی، اورمیه: معاون جمعیت امداد و نجات هلال احمر آزربایجان غربی گفت: درپی بارش شدید باران اواخر هفته گذشته در مناطق مختلف استان، سیل و آبگرفتگی ۱۷ روستای آزربایجان غربی را فرا گرفته است.
جابر ثوابی پیش از ظهر شنبه افزود: در این راستا چهار روستای اطراف اورمیه، سه روستای خوی، سه روستای قوشاچای (میاندوآب)، چهار روستای چالدران، یک روستای سایین قالا (شاهین دژ) و دوروستای ماکو دچار سیل و آبگرفتگی شدند.
وی ادامه داد: به محض وقوع سیل دراین روستاها ، تیم های عملیاتی و امداد رسانی به این روستا ها اعزام و به ارائه خدمات پرداختند.
ثوابی با بیان اینکه باکمک و امداد رسانی اعضای جمعیت هلال احمراستان ۵۳ خانوارسیل زده از اقلام زیستی و موادغذایی مناسب بهره مند شدند افزود: متاسفانه دراین حوادث سه نفر در منطقه نازلوی اورمیه جان خود را ازدست دادند.
معاون جمعیت امداد ونجات هلال احمر آزربایجان غربی یادآور شد: درجریان امداد رسانی به حادثه دیدگان، ۲۰۸ نفرامداد رسان، ۸۹ نیروی عملیاتی، ۲۳ دستگاه خود روی عملیاتی و شش دستگاه موتور پمپ و لجن کش به کارگرفته شدند.
به گزارش مهر وی همچنین ارزش ریالی اقلام ریالی و اقلام زیستی و غذایی توزیع شده درمیان سیل زدگان را بالغ بر۱۵۶ میلیون ریال اعلام کرد.
استان آزربایجان غربی جزو مناطق پرخطر از نظر آب و هوایی محسوب می شود و خشکسالی، سرما و یخبندان، سیل و تگرگ و باران های سیل آسا از مهمترین عوامل خسارت زای استان بشمار می روند. 
البته کشته شدن 3 نفر در این سیل گرفتگی در حالی صورت گرفته که به احتمال بسیار زیاد این بارندگی های مصنوعی ناشی از بارورسازی ابرها سبب تغییرات آب و هوائی شدیدی در منطقه گشته است.  دولت ایران برای عوام فریبی هر از چند گاهی بر وری دریاچه اورمیه بارورسازی ابرها را انجام می دهد ولی تاکنون از نتایج این طرح کذائی برای دریاچه اورمیه آمار علمی منتشر نشده است، در حالیکه بنا به آمار دولتی اکنون 70% دریاچه اورمیه نگین آزربایجان خشکانیده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya