Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » نماینده تالش های ایران خواستار خودمختاری اقلیت تالش آزربایجان شمالی شد، چرا نباید آزربایجان جنوبی مستقل نگردد؟ Yazısını okuyorsunuz.

نماینده تالش های ایران خواستار خودمختاری اقلیت تالش آزربایجان شمالی شد، چرا نباید آزربایجان جنوبی مستقل نگردد؟

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مهر ۱۵, ۱۳۹۱ - 0 comments
علی عبدلی یکی از نمایندگان تالش ها در مجلس ایران نسبت به وضعیت بغرنج تالش های آزربایجان شمالی اظهار انزجار کرده و خواستار برخورداری تالش های آزربایجان شمالی از نوعی خودمختاری گشته است.
علی عبدلی که در کنفرانس اقلیت های محلی در منطقه قفقاز – خزر که در پایتخت ارمنستان در ایروان در جریان بود اضهارات مذکور را بیان داشته است. 
به نظر آقای علی عبدلی اقلیت تالش موجود در آزربایجان شمالی با خطر محو شدن مواجه می باشند. به نظر وی اقلیت تالش موجود در آزربایجان شمالی پس از متلاشی شدن اتحاد جماهیر شوروی خواستار خودمختاری در آزربایجان شمالی بودند که محقق نشد در کنار این رفتار دولت آزربایجان شمالی با تالش ها بسیار برای من آزار دهنده می باشد. 
تالش ها در ایران همواره به عنوان برادر شناخته شده و از موقعیت خوبی برخوردارند ولی در آزربایجان شمالی صدها فعال سیاسی در حبس می باشد. در ایران زیرساختهای حفظ و بسط مدنیت، زبان و فرهنگ تالشی موجود می باشد ولی آزربایجان شمالی به هیچ وجه چنین نیست.  
بر اساس آمار رسمی که در 4 فوریه سال 1999 ارائه شده در آزربایجان شمالی 76.841 نفر تالش وجود داشته اند. 
حال سوال اینجاست تالش ها آزربایجان شمالی با جمعیت 76.841 نفر می توانند خواهان خودمختاری گردند ولی ترکان ساکن ایران با جمعیت 25-35 میلیون نفر نمی توانند خواهان استقلال و تشکیل دولت ملی خود شوند؟.  
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/9odk7vt

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya