Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » دستگیری جاسوسان ایرانی با پاسپورتهای ترکیه ای در لیبی Yazısını okuyorsunuz.

دستگیری جاسوسان ایرانی با پاسپورتهای ترکیه ای در لیبی

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, آذر ۱۵, ۱۳۹۱ - 0 comments
بنا بر منابع خبری روزنامه سراسری حریت چاپ ترکیه 6 جاسوس ایرانی در لیبی با پاسپورتهای ترکیه ای دستگیر شده اند. هدف جاسوسان ایران از استفاده پاسپورتهای ترکیه ای انجام عملیاتهای تروریستی و هدف قرار دادن ترکیه مشخص گردیده است.
بنا بر اطلاعات منتشر شده مهمترین علت دستگیری جاسوسان ایران استفاده از نام زنانه ترکی در پاسپورتها بیان شده است. 6 جاسوس دستگیر شده دارای تابیعت ایران بوده و نکته قابل تاملی که سبب دستگیری این جاسوسان گشته استفاده از 2 پاسپورتی میباشد که نام زن در زبان ترکی را به یدک می کشند.
پس از ایجاد شبهه توسط پلیس لیبی اقدام به دستگیری باند مذکور نموده است که در اولین ساعات سفیر ایران در لیبی برای ادای توضیحات فرا خوانده شده است. سفیر ایران در لیبی تابعیت 6 شهروند ایرانی را در لیبی قبول کرده و سفیر ترکیه نیز که از موضوع خبردار شده به دستگاه اطلاعاتی ترکیه در داخل اطلاعاتی در مورد این حادثه را درخواست کرده است.
دستگاه دیپلماسی ترکیه با برقراری ارتباط با زیرمجموعه لیبیائی خود متوجه اصل قضیه گشته است. قضیه بدین صورت می باشد که 6 جاسوس ایرانی 1 ماه پیش وارد لیبی شده و بنا به ارگانهای اطلاعاتی لیبی چندین تماس و ارتباط با گروههای مختلفی را داشته اند. که با کنترل پاسپورت جاسوسان ایران اصل قضیه تاحدودی مشخص گردیده است.
نیروهای امنیتی نظامی طرابلوس دیروز 6 جاسوس  ایرانی را طی عملیات مخفی بازداشت کرده اند. دیگر نکته قابل توجه علارغم قدیمی بودن پاسپورتها تصاویر مربوط به هر کدام بسیار جدید میباشند که این مورد نیز از چشم تیزبین اداره امنیت لیبی و ترکیه به دور نمانده است. اسامی ترکیه استفاده شده در پاسپورتهای این جاسوسان ایرانی عبارت است از:
سکینه گورمیش، عبدالله ایشیق، محمد چیفتچی، سانیه گوندوز، علی چوبانلی و خالد اوزده میر
مسئولین ترکیه ای و لیبی پس از دستگیری این جاسوسان ایران گروه مشترکی را تشکیل داده و اقدام به جمع آوری شواهد و اطلاعات جانبی نموده اند. 
یادآور شویم در تاریخ 14 سپتامیر محل سفیر آمریکا در لیبی طی عملیاتی تروریستی به استفاده از راکت مورد اصابت واقع شده و 3 نفر از کارکنان سفارت آمریکا کشته شده بودند.
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/bts4u7g

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya