Ana Sayfa » , , , , , , , , » یک خمپاره دیگر سوریه به ترکیه افتاد، ترکیه در آن واحد پاسخ داد Yazısını okuyorsunuz.

یک خمپاره دیگر سوریه به ترکیه افتاد، ترکیه در آن واحد پاسخ داد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مهر ۱۵, ۱۳۹۱ - 0 comments
بر اساس بیانیه رسمی که از سوی استاندار شهر خاتای ترکیه منتشر شده است دیروز یک خمپاره دیگر سوریه ای به منطقه یایلاداغ ترکیه اصابت کرده است که خوشبختانه خسارات مالی به همراه نداشته است، بر اساس گفته های محمد جلا الدین نیروهای مسلح ترکیه که در منطقه به صورت اماده باش بودند در آن واحد اهداف تثبیت شده توسط رادارها را نیز با توپ باران پاسخ داده اند.
اصابت خمپاره سوریه ای به ترکیه دیروز در ساعت 16:00 صورت گرفته است، مردمی که در محل حضور داشتند نیز با شنیدن صدای وحشتناک انفجار خود را به زمین انداختند. 
پس از اولین دقایق اصابت این خمپاره سوریه ای نیروهای نظامی ترکیه در محل حاضر شده و به موضوع رسیدگی کردند.  
به علت نزدیکی بیش از حد مناطق مرزی ترکیه با سوریه و بی مسئولیتی نیروهای نظامی سوریه تاکنون 9 توپ خمپاره به ترکیه اثابت کرده است که در آخرین بار سبب کشته شدن 5 نفر و زخم یشدن 10 نفر شهروند ترکیه ای گشت. بیشتر روزهای مرزی ترکیه در این منطقه تنها 5 متر از سیم خاردارهائی که مرز سوریه را مشخص کرده اند فاصله دارند.
بنا به قوانین بین المللی هر کشوری که به چنین مواقعی قرار گیرد در صورتیکه کشور متخاصم عذر خواهی رسمی نکرده و با بی مسئولیتی از تکرار چنین موضاعتی که سبب خسارت به شهروندان غیرنظامی می گردد شانه خالی کند کشور متضرر شده می تواند از حق دفاع مشروع خویش بهره ببرد و پاسخگوئی ترکیه به این چنین مسائلی که غیرنظامیان را هدف قرار می دهند بر اساس حقوق بین المللی حق مشروع می باشد.
سوریه طی 19 ماه گذشته در جنگ داخلی بسر می برد به طوریکه بر اساس آمار سازمانهای بین المللی به صورت غیررسمی بیش از 22.000 انسان در این جنگ کشته شده است. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/9dutsdb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya