Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » مستند "ساری گلین- سیرما ساچلی گلین" در برلین Yazısını okuyorsunuz.

مستند "ساری گلین- سیرما ساچلی گلین" در برلین

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, فروردین ۰۷, ۱۳۹۲ - 0 comments
بر اساس اخبار منتشر شده در شهر برلین مستندی با عنوان "ساری گلین- سیرما ساچلی گلین" که در برگیرنده موسیقی جاز و مقامی در آزربایجان می باشد در مجتمع سینمائی Astor Film Lounge به معرض دید عموم گذاشته شده است.
مستند با حمایت گروه مشترک دوستی آزربایجان – آلمان شکل گرفته و در مراسم افتتاحیه نیز سفیر آزربایجان شمالی در آلمان حضور داشته است.
هدف از مستند "ساری گلین- سیرما ساچلی گلین" سنتز موسیقی کلاسیک مقامی آزربایجان با موسیقی مدرن جاز بیان شده است.
مستند طی همکاری Das Apartment TV و وزیر توریسم و فرهنگ آزربایجان شمالی تهیه و منتشر شده است. در مستند در مورد موسیقی کلاسیک مقامی آزربایجان از ابعاد مختلف به بیننده اطلاعات تاریخی عرضه شده و سعی در تلفیق موسیقی کلاسیک آزربایجان با موسیقی مدرن جاز می گردد. در این راستا نیز از هر دو نوع موسیقی نام آوران آزربایجان به ایفا پرداخته اند.
در قسمت تاریخی مستند "ساری گلین- سیرما ساچلی گلین" نیز بخشی با عنوان مسئله قره باغ نیز گنجانده شده که در این بخش به موضوع قره باغ و نحوه اشغال و قتل عام ترک و مسلمانان در آنجا پرداخته می شود.
ترانه "ساری گلین" ریشه در فرهنگ ترکان عراق، ایران، ترکیه، آزربایجان شمالی دارد گرچه که ورژن های متعدد این ترانه فولکوریک ترکی در بسیاری از فرهنگ های همسایه نیز رخنه کرده و این به علت نزدیکی فرهنگ ها و مناطق جغرافیائی امری عادی می باشد. آنچکه ساری گلین را به عنوان ترانه ای منتصب به خلق ترک بارز می سازد ریشه در میتولوژی، فرهنگ، آواها، ترکیب موسیقیائی، نوع شعر، نام اثر، تاریخ اثر و .... می باشد که هر کدام موضوعی بسیار گسترده می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya