Ana Sayfa » , , , , , , , , , » سرنوشت نامعلوم ترکان سوریه Yazısını okuyorsunuz.

سرنوشت نامعلوم ترکان سوریه

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - 0 comments
از شروع جنگ داخلی در سوریه و کشتار بی رحمانه مخالفین توسط ارتش سوریه بیش از 70 روستای ترک نشین سوریه خالی از سکنه شده اند.
سامر حافظ رئیس انجمن ترکان سوریه طی گفتگوئی که با روزنامه یئنی شافاق ترکیه داشته است از رنج ها و آینده نامعلوم 3 میلیون ترک سوریه ای خبر داده است. 
طبق سخنان وی میلیونها شهر و منطقه ترک نشین اکنون به علت جنگ داخلی ویرانه شده و خالی از سکنه گشته اند، هزاران کودک خردسال بدون اینکه مفهوم جنگ داخلی را بداند کشته شده و به گفته وی یک تراژدی انسانی در سوریه محقق گشته و خواهد گشت.
بنا به گفته های وی بیشتر ترکان سوریه ای در شهرها و مناطق لاذقیه، حموص، حلب و .. ساکن اند. بنا به آمار وی از 73 روستای ترک نشین سوریه تنها زندگی در 3 روستا ادامه دارد و 70 روستای ترک نشین تماماً خالی از سکنه گشته اند.
بنا به آمار دولت ترکیه 35.000 ترک سوریه ای که توانسته اند از سوریه بگریخته و خود را به مرزهای ترکیه برسانند اکنون در اردگاه های آوره گان سوریه ای در مرزهای ترکیه ساکن اند. حدود 40.000 ترک سوریه ای نیز در چادرهائی که در مناطق جنگلی برپا شده ساکن اند و 6 هزار ترک نیز در خانه های اجاره ای در ترکیه مسکون یافته است.
بشار اسد و نیروهای وابسته به وی به علت وجود گردانهای مسلح ترک از ترکان سوریه بیشتر مانطق ترکنشین سوریه را مورد بمباران قرار داده و بنا به گفته رئیس انجمن ترکان سوریه ای هدف بشار اسد گریز ترکان سوریه به سمت مرزهای ترکیه می باشد. دولت بشار اسد تا قبل از شروع جنگ داخلی حکومت وی از دادن شناسه شهروندی به 5 هزار ترک سوریه ای خودداری کرده و بدین سبب بسیاری از کودکان ترک 18 ساله به علت نبود شناسنامه شهروند سوریه محسوب نمی شدند و از ادامه تحصیل عقب نگه داشته می شدند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cgefcox

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya