Ana Sayfa » , , , , , , , , , » افزایش موج "نژادپرستی" در یونان Yazısını okuyorsunuz.

افزایش موج "نژادپرستی" در یونان

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, آذر ۲۰, ۱۳۹۱ - 0 comments
افزایش موج "نژادپرستی" در یونان
بنا به گزارش یورونیوز به علت بحران اقتصادی و شروع اعتراضات داخلی در یونان موج جدیدی از نژادپرستی و دیگرستیزی در حال شکل گیری میباشد که سبب ترس دولتمردان یونانی گشته است.
گروهی از سازمانهای غیردولتی که در حوزه پناهندگان غیریونانی در آتن گردهم آمده بودند با برگزاری کنفرانسی به موضوع افزایش حملات نژادپرستانه به خارجی ها و اتباع غیریونانی اشاره داشتند، بنا به آمارهائی آنان روند نژادپرستی و دیگر ستیزی در یونان در سیر صعودی می باشد و پلیس یونان نیز دربسیاری از موارد حساسیت لازم را نسبت به اعمال نژادپرستانه نشان نمی دهد.
در عین کنفرانس آمارها، تصاویر و اطلاعاتی از وضعیت پناهنده گان سیاسی، مهاجرین و ... در یونان به مخاطبین عرضه گشت.
بر اساس سخنان آقای Spiros Rizakis از سازمان غیردولتی ATIMA  موج جدید نژادپرستی و دیگر ستیزی در یونان دقیقاً با بحران اقتصادی کشور ارتباط مستقیمی دارد ولی در عین حال آمار اعمال نژادپرستانه روزانه با سیر صعودی برخوردار می باشد.
پس از برگزاری انتخابات حزبی در ماه ژوئن و افزایش آرای حزب راست گرای افراطی Golden Dawn بحث های مرتبط با آواره گان، مهاجرین، پناهنده گان و ... غیریونانی بر سر زبانها افتاد. پس از افزایش آرای این حزب نژادپرست در آخرین بار در تاریخ 7 سپتامبر چندین نماینده این حزب افراطی در آتن اقدام به کنترل پاسپورتهای چندین غیریونان در بازار نمودند که با مخالفت غیریونانی ها گروههای نژادپرست با حمله به مهاجرین سبب درگیری فیزیکی گشتند. 
همانطور که در خبر مذکور نیز آمده بحرانهای اقتصادی رابطه مستقیمی با رشد نژادپرستی، ناسیونالیسم، دیگر ستیزی دارد و به علت شرایط اقتصادی در ایران دقیقاً رابطه فوق در ملت حاکم نیز در حال ثبت می باشد، افزایش احساسات ناسیونالیستی در ملت حاکم به حدی رسیده که سیستم سیاسی جاری نیز طی هفته های گذشته اخباری مبتنی بر عدم ترویج احساسات ناسیونالیستی را منتشر کرده بود.  
منبع ترجمه خبر: سایت یورونیوز
http://tinyurl.com/bezfp28

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya