Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » برگزاری کنسرت موسیقی آشیقی در اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

برگزاری کنسرت موسیقی آشیقی در اورمیه

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۲ - 0 comments
بعد از چندین سال، نخستین کنسرت موسیقی فولکلوریک و ملی ترکی طی روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه سال جاری در شهر اورمیه برگزار شد.

در کنسرت آشیقی اورمیه که به مدت  دو روز به طول انجامید، گروه موسیقی فولکلور ساری تئل به سرپرستی آشیق قربان پور ولی علیار و همراهی محمد محمدی، خداداد سبزی، بهزاد جوست، سهند بابایی و سهند پور ولی علیار تعداد 14 عنوان آهنگ موسیقی ـشیقی در مکتب قره داغ را با تکنوازی ساز قوپوز در میان سیل استقبال و تشویق علاقمندان به موسیقی آشیقی اجرا کردند. 
در اولین بخش کنسرت آشیقی اورمیه به مقامهای اورتا شاه ختایی، پاشا کوچدو، شیروان مخممسی ، دورا خانی، به همراه تصنیفهای ماهور و اینجه گولو و تکنوازی قوپوز اجرا شد. همچنین چیلدیر گوزللمه سی ، ایروان چوخوری، شئشنگی، آنا بایاتی سی، ساری تئل، لاچینی و نازلی یار عنوان آهنگهایی هستند که در قسمت دوم این کنسرت با هنرمندی گروه ساری تئل اجرا گردیدند. 
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آزربایجان غربی درباره برگزاری کنسرت موسیقی آشیقی اظهار داشت: برگزاری کنسرت موسیقی آشیقی در آزربایجان غربی جزو نخستین فعالیتها صورت گرفته  در این قالب است که به صورت رسمی اجرا می گردد. 
داریوش علیزاده افزود: شهر اورمیه یکی از اصلی ترین و منحصر به فردترین مراکز موسیقی آشیقی سطح جهان است که با توجه به استقبال گسترده مردم از این نوع موسیقی، در آینده شاهد برگزاری کنسرتهای مشابه در این زمینه خواهیم بود.
علیزاده در ادامه با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در حوزه هنری آزربایجان غربی با هدف حفظ و ترویج موسیقی فولکلور گفت: واحد موسیقی حوزه هنری آزربایجان غربی طی سالیان اخیر با انتشار سه عنوان مجموعه موسیقی آشیقی با عنوان اورمودان گلن سسلر و افتتاح کانون آشیقها همراه با اجرای هفتگی مراسم اجرای موسیقی آشیقی گامی مهم و موثر را در جهت رشد و شکوفایی این هنر در سطح کشور برداشته است. 
آزربایجان غربی سرزمین موسیقی است که در آن موسیقی ملی و فولکلوریک آشیقی جایگاه ویژه ای را در بین مردم ترک دارد و به عنوان اصیل ترین و بومی ترین هنر فولکلور ، بخش عمده ای از آداب و سنن و تفکرات انسانهای این منطقه در آن تجلی یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya