Ana Sayfa » , , , , , , » ضرورت مبارزه و ایجاد کمپین برای حفظ دریاچه اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

ضرورت مبارزه و ایجاد کمپین برای حفظ دریاچه اورمیه

Kategori: , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, مهر ۱۹, ۱۳۸۸ - 0 comments














دریاچه اورمیه در برابرسکوت مطلق دهها میلیون تورک آزربایجانی میمیرد. اکنون در آزربایجان فاجعه ای طبیعی و بزرگی  در جریان است اما فاجعه بزرگتر سکوت مردم و بی تفاوتی آنها به محیط زیست و سرزمین شان میباشد
در آزربایجان هنوز مردم به ضرورت حفظ محیط زیست پی نبرده اند و مسائل مربوط به محیط زیست جدی گرفته نمیشوند. مردم باید بدانند که زندگی ما بستگی به محیطی دارد که در آن زندگی میکنیم.  در نتیجه نابودی دریاچه اورمیه  بخش بزرگی از آزربایجان به کویر نمک تبدیل خواهد شد. زمینهای حاصلخیز آزربایجان نابود شده و علاوه بر کوچ مردم شهر و روستاهای آزربایجان، بیکاری و فقر گریبانگیرمردم آزربایجان خواهد شد. 
دریاچه اورمیه با تمامی زخمها و نا ملایمتیها  بمثابه قلب آزربایجان هنوز میتپد و در مرکز آزربایجان جنوبی میدرخشد.  اشغالگران  میخواهند آنرا از حرکت باز داشته و اثری از ساحل، آب و موج در این دیار باقی نماند.  دریاچه اورمیه همچون نگین زیبایی است که آزربایجان بدون آن به وضع فلاکتباری در خواهد آمد. تصور آزربایجان با کویری وسیع  و شوره زاران بی انتها  برای وطن دوستان تورک پذیرفتنی نیست. دوستداران وعاشقان آزربایجان پرچم سرخ مبارزه را علیه سیاستها و اقدامات ضد آزربایجانی دولت سرمایه داری و اسلامی برافراشتند و با آن اعلام جنگ کرده اند.
فرزندان مبارز آزربایجان آگاهند که برای حفظ دریاچه اورمیه راهی جز مبارزه علیه اشغالگران نیست. تنها مبارزات وسیع مردم دشمن را به عقب نشینی موقت وادار ساخته و سدها را ویران خواهد کرد. برای نجات دریاچه از نابودی و رساندن آب به آن هیچ راهی جر شکستن سدها وجود ندارد. 
ملت تورک باید به جنبش دفاع از محیط زیست آزربایجان بپیوند. این جنبش مردم آزربایجان را متحد و جنبش ملی را تقویت خواهد ساخت.
ایجاد کمپین و سازماندهی مبارزات توده ای برای حفظ دریاچه اورمیه وظیفه انسانی و ملی ماست. 
پروسه نابودی دریاچه اورمیه، فاجعه ملی، طبیعی و انسانی  در آزربایجان میباشد. تروکهای چپگرا و سوسیالیستهای آزربایجانی خود را موظف به سازماندهی مبارزه با این فاجعه دانسته  و نجات کامل دریاچه اورمیه و تضمین حیات دائمی آنرا در استقلال کامل آزربایجان از ایران میسر میدانند.

3 / 10/ 2009
www.solgunaz.com




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya