Ana Sayfa » , , , , , , , » برگزاری اولین سمپوزیوم بین المللی کوراوغلو در شهر بولوی تورکیه Yazısını okuyorsunuz.

برگزاری اولین سمپوزیوم بین المللی کوراوغلو در شهر بولوی تورکیه

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, آبان ۰۳, ۱۳۸۸ - 0 comments


اولین سمپوزیوم بین المللی کور اوغلو در روزهای هفده و هجدهم ماه اکتبر در دانشگاه " آبانت عزت بایسال" شهر بولوی تورکیه برگزار گردید. در این سمپوزیوم دانشمندان و محققین بسیاری از کشورهای تورک از جمله تورکیه، آزربایجان، تورکمنستان، اوزبکستان، جمهوری تورک قبرس شمالی و نیز نمایندگانی ازجوامع تورک شرکت جستند. در اولین روز برگزاری این سمپوزیوم که در سه سالن متفاوت بر گزار می گردید، مقالات تحقیقی جالب بسیاری قرائت شد.
پروفسور دکتر فریدون جلیل اوف از آزربایجان با ارائه مقاله ای به بررسی روند تبد یل کور اوغلو به هئرکول در افسانه های یونان پرداخت.
وی همچنین نظریه خود در خصوص اینکه منطقه موجود بین دو دریاچه وان و اورمیه خاستگاه و محل زندگی تورکان بوده و مهاجرت تورکان اول بار از این منطقه به آسیای میانه صورت گرفته و موج دوم مهاجرت از آسیای میانه به مناطق اطراف، بعدها تحقق یافته است، را مطرح ساخت که با نظرات موافق و مخالف روبرو گردید. لازم به ذکر است که کور اوغلو قهرمان داستانهای 17 قوم و تیره تورک و نیز 8 قوم غیر تورک می باشد که این نیز نشانگر تاثیر گذاری و تاثیر پذیری ملل از یکدیگر است. 
در دومین روز این سمپوزیوم نیز پس از قرائت مقالات مفید علمی، حاضرین جهت گردش روانه یکی از مناطق زیبای اطراف شهر تاریخی بولو شدند. امیدواریم بر گزاری چنین نشستهایی سبب تقویت هر چه بیشتر روابط تورکان جهان گردیده و کور اوغلوی عصر جهت تحقق بخشی به آمال و آرزوهای زلال تورکان و مبارزه با کوردلان وارد عرصه مجادله و نبرد گردد.az-ocaq.blogfa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya