Ana Sayfa » , , , , , , , , » سه کشور تورک زبان، پیشگام رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۰ در دنیا خواهند شد Yazısını okuyorsunuz.

سه کشور تورک زبان، پیشگام رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۰ در دنیا خواهند شد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, آذر ۲۶, ۱۳۸۸ - 0 comments










تی آر تی: سازمان "اکونومیست اینتلیجنس یونیت" در انگلستان، تورکمنستان، آزربایجان و ازبکستان را جزء کشورهایی قرار داد که در سال ۲۰۱۰ دارای بیشترین رشد اقتصادی در دنیا خواهند بود.
در فهرست این سازمان اقتصادی، قطر در رده اول کشورهای دارای رشد بالای اقتصادی جهان جای گرفته است. بعد از قطر، کشور تورکمنستان در رده دوم است و آزربایجان سومین کشوری خواهد بود که سریعترین و بالاترین رشد اقتصادی دنیا را تجربه می کند.
بنا به پیش بینی سازمان اکونومیست اینتلیجنس، کشور چین هم از جمله کشورهایی ست که در سال آینده شاهد رشد اقتصادی بسیار بالا خواهد شد. این کشور بعد از کشورهای قطر، تورکمنستان و آزربایجان در ردیف چهارم کشورهای جهان جای گرفته است.
در کنار دو کشور تورک زبان تورکمنستان و آزربایجان یک کشور دیگر تورک زبان هم قرار دارد که در سال آینده به عنوان پنجمین کشور دارای رشد بالای اقتصادی جهان مطرح خواهد شد: ازبکستان
انتظار می رود حجم تولید ناخالص داخلی ازبکستان در سال ۲۰۱۰شاهد یک رشد ۸ و یک دهم درصدی شود.
در این میان نشریه The Banker انگلستان آگروبانک را بهترین بانک ازبکستان در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد.
کشورهای تورک زبان آزربایجان و تورکمنستان دو کشوری هستند که طی سالهای اخیر همواره در فهرست کشورهای دارای بیشترین رشد اقتصادی جهان جای گرفته اند. این دو کشور تازه استقلال یافته طی سالیان اخیر تحولات عظیم اقتصادی را شاهد بوده اند.
آزربایجان به عنوان یک کشور نفتخیز در حال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود است و سرعت رشد بالای اقتصادی این کشور موج سرمایه خارجی را به روانه باکو کرده است.
تورکمنستان هم در حال تبدیل شدن به قطب اقتصادی آسیای مرکزی و منطقه است. چند روز قبل طولانی ترین خط لوله گاز جهان با حضور رؤسای جمهور چین، قزاقستان، ازبکستان و کشور میزبان در تورکمنستان افتتاح شده بود.
از سوی دیگر عشق آباد با کمک تورکیه سرمایه گذاری کلانی را در حوزه توریسم انجام می دهد. این کشور همچنین سرمایه گذاری کلانی در حوزه نفت و گاز انجام می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya