Ana Sayfa » , , , , , , , , » داوود اوغلو: اجازه برهم خوردن روابط تورکیه با آزربایجان را نخواهیم داد Yazısını okuyorsunuz.

داوود اوغلو: اجازه برهم خوردن روابط تورکیه با آزربایجان را نخواهیم داد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, دی ۰۵, ۱۳۸۸ - 0 comments











تی آر تی : احمد داوود اوغلو و المار ممدیارف وزرای امور خارجه تورکیه و آزربایجان در یک نشست مشترک مطبوعاتی در آنکارا شرکت کردند.
در این نشست که شامگاه جمعه برگزار شد، احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه تورکیه ضمن اشاره به مستحکم بودن روابط دو کشور دوست و برادر آزربایجان و تورکیه گفت: "ما اجازه ورود فتنه در روابط تورکیه و آزربایجان را نخواهیم داد. احدی نباید به دنبال این امر اشتباه باشد. تورکیه و آزربایجان در هر زمان تمامی مسائل خود را به طور شفاف بیان کرده، به طور مشترک دنبال راهکار بوده و از یک زاویه به آن مسائل نگریسته و خواهند نگریست. به خاطر همین است که اندیشه یک ملت، دو دولت بر روابط ما حاکم است. "
وزیر امور خارجه تورکیه با تأکید بر اینکه در صورت تفاوت دیدگاهها بین دو کشور، تورکیه و آزربایجان توانایی بیان بدون پرده پوشی دیدگاههای خود را دارند اضافه کرد: تورکیه و آزربایجان در این زمینه یک سابقه بسیار قوی دیپلماتیک داشته و در عین حال دارای پیوندهای گسست ناپذیر تاریخی می باشند.
مقام ارشد وزارت خارجه تورکیه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در زمینه اظهارات منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران درباره فعالیتهای هسته ای ایران گفت: "تلاشهای ما در این زمینه برای همگان آشکار است. تورکیه برای رسیدن به هرگونه راه حل دیپلماتیک که مانع بحران شود هر آنچه از دستش برآید انجام خواهد داد."
احمد داوود اوغلو تصریح کرد: در منطقه قفقاز به صلح بسیار نزدیک هستیم و برای از دست ندادن این فرصت، هر کسی باید به وظایفی که بر عهده دارد عمل نماید.
وی تأکید کرد: هدف اصلی ما عادی سازی همه جانبه روابط در قفقاز است. ما آرزوی عادی سازی روابط بین تورکیه و لرمنستان را داریم و در این امر نیز صادق هستیم. ما در عین حال و به موازات این موضوع خواهان عادی سازی روابط آزربایجان و ارمنستان هستیم. عادی سازی رابطه آزربایجان و ارمنستان با خارج کردن مسأله قره باغ از بحران و بن بست کنونی و پایان اشغال قره باغ آزربایجان و صلح نهایی بر این مبنا را خواهانیم. این امر باعث ایجاد صلح روی بستری مقاوم خواهد شد.
وزیر امور خارجه تورکیه با اشاره به اینکه از ماه مه تا کنون چهار بار به آزربایجان سفر کرده است و همتای آزری نیز متقابلا به آنکارا سفر نموده است از برگزاری نشست مشترک اقتصادی دو کشور در باکو خبر داد و افزود: مقدمات این امر فراهم شده است.
گفتنی ست المار ممدیارف وزیر امور خارجه آزربایجان جمعه شب همچنین با رجب طیب اردوغان نخست وزیر تورکیه دیدار و گفتگو کرد.
در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری آزربایجان با نخست وزیر تورکیه، احمد داوود اوغلو و بشیر آتالای وزرای امور خارجه و کشور تورکیه نیز حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya