Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » ايجاد شهرک صنعتي مرزي مشترک ترکیه و ایران در اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

ايجاد شهرک صنعتي مرزي مشترک ترکیه و ایران در اورمیه

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, اردیبهشت ۰۸, ۱۳۸۹ - 0 comments
سرکنسول ترکيه در اورميه(اورمو) گفت: نبود ارتباط اقتصادي بين ايران و ترکيه براي دو کشور صورت خوشي نداشت.
اردوغان اوداباش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين که ايران و ترکيه دو کشور قدرتمند منطقه هستند که ارتباطي برادرانه و دوستانه در بين آنها برقرار است افزود: اگر ارتباطي تجاري و اقتصادي مناسبي بين آنها برقرار نبود براي دو کشور اصلا خوب نبود.
وي با اشاره به اين که روساي جمهور ايران و ترکيه براي تحکيم روابط دو کشور پروتکل‌هاي همکاري امضاي کردند ، عنوان کرد: دو رئيس جمهور متعهد شده‌اند واردات و صادرات خود را به بيش از 30 ميليارد دلار افزايش دهند که اين امر قطعا باعث تحکيم هرچه بيشتر ارتباط دو طرف مي شود.
سرکنسول ترکيه در اورمو(اورميه) با بيان اين که ايجاد شهرک صنعتي مرزي مشترک ايران و ترکيه در راستاي پروتکل‌هاي همکاري تجاري و اقتصادي دو کشور است، اظهار کرد: احداث اين شهرک مشترک در اقتصاد استان‌هاي همجوار دو طرف تاثيرات خوبي خواهد داشت و باعث رونق اقتصادي اين مناطق مي شود.
وي همچنين اظهار کرد: در خصوص تعيين مکان تاسيس اين شهرک صنعتي، هشت پيشنهاد از سوي مسؤولان ترکيه و 5 پيشنهاد ديگر نيز از سوي مسؤولان و کارشناسان ايران صورت گرفته است که اميدواريم بهترين مکان براي ساخت شهرک فوق در نظر گرفته شود.
اردوغان اوداباش در ادامه با اشاره به اين که علاوه بر ايجاد شهرک مرزي مشترک، همکاري ديگر نيز بين استان‌هاي همجوار ايران و ترکيه برقرار مي شود، افزود: بازگشايي و راه‌اندازي 5 بازارچه مرزي از ديگر تعهداتي است که در جلسات برگزار شده مسؤولان استاني دو کشور انجام شده است.
وي با بيان اين که براي افزايش ارتباطات استان‌هاي مرزي ايران و ترکيه جلساتي در استان وان و شهر اغدير ترکيه برگزار شد، گفت: جلساتي در اين راستا نيز در استان آزربايجان غربي و در شهرستان اورمو(اورميه) با حضور مسؤولان استاني دو کشور برگزار مي شود تا نشست‌ها را براي افزايش ارتباطات در بخش‌هاي مختلف انجام دهند.
وي تصريح کرد: اميدواريم تعهداتي که در جلسات فوق انجام گرفت، در واردات و صادرات دو کشور که قرار است به بيش از 30 ميليارد دلار برسد تاثير گذار باشد.
منبع: http://tinyurl.com/23jcmnf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya