Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » تغییر اسم شهر اورمیه به کردستان شرقی توسط گروههای تندرو و افراطی کرد Yazısını okuyorsunuz.

تغییر اسم شهر اورمیه به کردستان شرقی توسط گروههای تندرو و افراطی کرد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, خرداد ۳۰, ۱۳۸۹ - 0 comments






























همچنان که در عکسی که از گوگل ارث گرفته شده مشاهده می کنید گروههای تندور و افراطیون کرد بر سیاستها و مواضع قبلی خود مبنی بر کرد نشین جلوه دادن شهر اورمیه و دیگر شهرهای غربی آزربایجان تاکید دارند. 
سوال اینجاست که این اعمال کثیف با چه نیتی و با کمک چه دستهای پشت صحنه ای انجام می گیرد؟ برای روشن تر شدن نیات این گروههای کرد تندرو و افراطی قسمتی از مطالب یکی از این سایت ها را با هم مرور می کنیم. در یکی از این سایتها مطلبی با چنین تیتتری مشاهده می شود: از پ.ک.ک متشکریم. در ادامه مطلب چنین می خوانیم:
"پ.ک.ک(PKK) را که می شناسید،حزب کارگران کردستان؛قدرتمندترین اپوزوسیون غیرقانونی موجود در صحنه ی جمهوری ترکیه، و اتفاقاً یک نیروی “غیرترک” که تا به الان علی رغم بسیاری از فشارهای دیپلماتیک و خصوصاً نظامی،به زانو درنیامده است،نقطه ی امید جمعیت 30 الی 35 میلیون نفری کردزبان در کشور ترکیه،و همچنین 3 الی 4 میلیون کردزبان مقیم سوریه،و در نهایت در سال های اخیر نقطه ی تجمع انبوه غرورانگیز احساسات ناسیونالیستی بسیاری از جوانان کردزبان در کشور ایران، چه کرمانجی زبان، چه سورانی زبان، چه کلهری زبان_و البته در چند سال گذشته چه لر زبان، برخلاف بسیاری از احزاب کرد ایرانی و عراقی، PKK از همان آغاز کار از کردستان بزرگ سخن گفته است و نه صرفاً کردستان ترکیه؛ به کردستان بزرگی به پایتختی دیاربکر 2.5 میلیونی می اندیشد."
همانطور که در این قسمت از متن مشاهده می شود جمعیت کردهای ساکن ترکیه با ارقام 30-35 میلیون نفر تعیین شده است، در حالیکه بر طبق آمارهای ملی و رسمی در ترکیه و آمارهای جهانی بی طرف جمیعت کرد ساکن در ترکیه حدود 11 میلیون و جمعیت کرد تمام دنیا(همراه با زازها) در حدود 25 میلیون می باشد(البته ناگفته نماند که جمعیت کرد در ترکیه هر چند نفر باشد ربطی به قضیه مورد نظر ندارد). در متن مشاهده می کنید که اعمال تروریستی (تجارت مواد مخدر، قاچاق کالا، قاچاق انسان، قاچاق اسلحه و ..) سازمان پ.ک.ک تنها هدفی که دارد تشکیل و ایجاد کردستان خیالی بزرگ در خاک کشورهای ترکیه، ایران(آزربایجان غربی و بسیاری از مناطق ترک نشین)، عراق و سوریه می باشد. جای بسی تامل هست که این گروهها تندور کرد تحت حمایت لابی شونیزم فارس در اوروپا و آمریکا و شبکه های تلوزیونی مربوط به این گروهها به راحتی دست به تبلیغ خاکهای آزربایجان غربی و مناطق ترک نشین به عنوان کردستان خیالی بزرگ می پردازند؟ افراطیون کرد به دلیل اینکه کردها در طول تاریخ کشوری ندشاته اند همواره فکر تشکیل کردستان خیالی بزرگ را در سر پرورانده اند و در 100 سال گذشته که روند پان کردیسم افراطی و سوء استفاده از حس ناسیونالیستی  شدت گرفت چه کتابها و تاریخ سازی هایی برای هویت سازی و وصل کردن مردم کرد به اعماق تاریخ صورت نگرفت حتی کار به جایی رفت که در بعضی از کتابها از حضرت آدم نیز سخن به میان آمد.
در جایی دیگر از مطلب چنین نوشته شده است:
" کارنامه ی حزب تحت رهبری اوجالان مملو از موفقیت های خیره کننده و ناشی از برنامه ریزی و صبر طولانی است،نمی توان چشم بر مسائلی به مانند تغییر ترکیب جمعیتی آرام شهر ارومیه فقط در طول سه دهه به راحتی بست 
بله کارنامه سازمان تروریستی پ.ک.ک و اوجالان پر از کشتار و ترورهای افراد نظامی و غیر نظامی و انواع تجارت (مواد مخدر، انسان، اسلحه و ...) می باشد. همانطور که مشاهده می کنید این گروههای افراطی و تندرو کرد نقشه کرد نشین کردن اورمیه را از سالهای متمادی در سر دارند و هم اکنون که با چراغ سبز بعضی از نژادپرستان فارس و پان ایرانیست ها مواجه شده اند  راه را برای اجرای نیات پلید خود مساعد دیده اند. همانطور که شاید بدانید گروههای افراطی و تندور کرد در راستای کرد نشین جلوه دادن شهر های غربی آزربایجان و الخصوص شهر اورمیه در این سالها پروپاگاندای وسیعی را به کار بسته اند طوری که هم اکنون بیش از چند صد سایت و وبلاگ با نام  اورمیه را ثبت کرده و به چندین زبان اخبار اورمیه را هر طور که بخواهند و منافعشان ایجاب کند مخابره می کنند. به طوریکه بارها مشاهده شده است وقتی در اورمیه و دیگر مناطق آزربایجان غربی فرد کردی با هر عنوان اعم از قاچاقچی مواد مخدر، عضو گروهها کرد تروریست(پ.ک.ک و پژاک) و ... توسط دولت ایران دستگیر می شود این گروههای تندور شخص مذکور را فعال کرد به دنیا مخابره کرده ودر مطلب سیگنالهای کرد نشین بودن اورمیه و دیگر مناطق غربی آزربایجان را نیر مخابره می کنند. در این سالها که این گروههای افراطی کرد نقشه ای شوم برای مناطق غربی آزربایجان و شهر اورمیه در سر داشته اند مرتباً هر چند ماهه نقشه های جغرافیایی برای مناطق ترک نشین، کتاب تاریخ برای هویت سازی برای شهرههای ترک نشین، تاریخ سازی برای مردم کرد و ایجاد گروههای در سایتهای اجتماعی(فیسبوک و ...) با نام اورمیه، ...  را آماده کرده و منتشر کرده اند.
داشناکهای ارمنی هم با توجه به نقشه ای که برای خاکهای ملت ترک منطقه در 100 سال گذشته داشتند و این اعمال گروههای تندرو و افراطی کرد را عیناً تکرار کردند که حالا قره باغ را آرتساخ و به چنین سرنوشتی که همه می دانیم؟ دچار شد. بس از تاریخ خودمان برای آینده شهرهایمان باید استفاده کنیم تا تاریخ تکرار نشود.   
حال بجاست که فعالین ترک آزربایجانی اعتراض خود را در این راستا به چنین گروههای تندرو و افراطی برسانند تا شاهد تبدیل شدن اورمیه قلب آزربایجان به قره باغ دوم نباشیم.
منبع مطالبی که از یکی ازسایتهای افراطی کرد گرفته شده است: http://tinyurl.com/2c6l8gj

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya