Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » برگزاری مراسم یادبود برای ۱۱ سرباز شهید ترکیه در وان Yazısını okuyorsunuz.

برگزاری مراسم یادبود برای ۱۱ سرباز شهید ترکیه در وان

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, خرداد ۳۰, ۱۳۸۹ - 0 comments
برای یادبود ۱۱ سرباز شهید ترکیه که دیروز در اثر حمله تروریستها به شهادت رسیدند مراسمی در شهر وان برگزار شد.
در این مراسم رجب طیب اردوغان نخست وزیر و ارتشبد ایلکر باشبوغ فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه حضور داشتند.
نخست وزیر ترکیه در این مراسم سخنرانی ای با احساس و مصمم در زمینه مبارزه با ترور انجام داد.
اردوغان با ذکر اینکه "۱۱ شهیدمان را به آرامگاه ابدی شان بدرقه می کنیم"، تأکید کرد: پدیده ترور به هیچ وجه ترکیه ی درحال قدرتیابی را از عزم و مسیرش منحرف نخواهد ساخت."
اردوغان افزود: "دردمان بزرگ و اندوهمان همانند کوه است اما گردنمان خم نخواهد شد. کمرمان تا نخواهد شد. اگر این آتش افروخته ای باشد اندوه را در دلهایمان پنهان خواهیم نمود، اشک هایمان را در درون خواهیم نگهداشت تا خائنین احساس شادی نکنند. آنها چیزی به دست نخواهند آورد. هیچ چیزی... آنها در تاریکی خود محو خواهند شد. از پا نیفتاده ایم و روی پا خواهیم ایستاد. هیچگاه تسلیم [خواسته های بی منطق و شوم] نشده ایم و نخواهیم شد."
وی تأکید کرد اینگونه حملات خونین راه و هدف کشور و ملت را تغییر نخواهد داد و ترکیه را حتی یک میلیمتر از هدف خود مبنی بر تبدیل به یک کشور قوی، رشد یافته و معتبر دور نخواهد ساخت.
نخست وزیر ترکیه تصریح کرد "این حمله تروریستی و حملات مشابه، استقامت کشور و ملتمان را تغییر نخواهد داد. این گونه حملات روحیه، عزم و اراده نیروهای امنیتی ما را برهم نخواهد زد. قهرمان وار از خاکمان دفاع خواهیم کرد. علیرغم ترور و شبکه ها و منابع فساد؛ برادری، وحدت و تمامیت خود را تعالی خواهیم بخشید."
مراسم یاد شده با حضور چشمگیری همراه بود. در این مراسم علاوه بر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، ارتشبد ایلکر باشبوغ فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارتش، وزرا و فرماندهان عالی امنیتی نیز حضور داشتند.
برای اولین بار در مراسم شهدای ترکیه، تعدادی از سفرای کشورهای اروپایی هم حضور داشتند. پیکر شهدا بعد از آئین گرامیداشت، به مناطق محل سکونتشان اعزام شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya