Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , , » بیانیه اورمیه ایشچی له ری به مناسبت حماسه دوم بهمن خطاب به تروریسم کور کرود Yazısını okuyorsunuz.

بیانیه اورمیه ایشچی له ری به مناسبت حماسه دوم بهمن خطاب به تروریسم کور کرود

Kategori: , , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, دی ۲۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
 دوم بهمن 1357روزي است كه ملا حسني امام جمعه امروز شهر جرقه جنگ مسلحانه در كشور را زد و براي اولين بار با مهيا كردن نيروي مسلح 50نفره در مقابل تانك هاي ارتش شاهنشاهي قرار گرفت . آزربايجان كه بيشترين صدمه فرهنگي و اقتصادي را از حكومت شوونيست فاشيست پهلوي ديده بود بسيار بيشتر از جاهاي ديگر دشمن پهلوي ها بود. آزربايجان اين را اولين بار در قيام 29بهمن نشان داد . نمود پر رنگ تر اين حركت در اورميه و در دوم بهمن 57اتفاق افتاد.
قسمتي از خاطرات غلامرضا حسني را بخوانيم :
با وانت بار و خودروهای شخصی، شن و ماسه و گونی و آجر آوردند. پشت بام و اطراف مسجد را با گونی های پر از شن سنگربندی کردیم. در خیابانهای اطراف که منتهی به مسجد می شدند درختان و چوبهای بزرگ و سنگینی ریختیم تا مانع از حرکت  و پیشروی تانکها به سوی مسجد شویم و راهها را به روی نیروهای مسلح شاه ببندیم. هرچه امکانات و تجهیزات بود در جهت استحکام پایگاه نظامی مسجد اعظم به کار گرفتیم به تعداد 40-50 نفر افراد مسلح و با حضور انبوه مردم آماده ی نبرد شدیم. ناگهان صدای غرش تانکها از دور به گوش رسید، به دستور من افراد مسلح در پشت سنگرهای خود قرار گرفتند. تانکها درختان و سایر موانع را شکستند و نزدیک محوطه شدند. شش تانک بود با تعداد زیادی نیروهای پیاده نظام ارتش که آنها را اسکورت می کردند. من در پشت بام کنار گنبد قرار گرفته بودم در حالیکه یک کلاشینکف در دستم بود می خواستم ببینم عکس العمل تانکها چه خواهد شد. در همین فکر بودم که ناگهان تانک اولی که در جلو حرکت می کرد، یک توپ به سمت گنبد شلیک کرد، نمی دانم هدف اصلی همان گنبد بود یا می خواست مرا بزند که بدانجا خورد؟ گلوله توپ درست از یک متری بالای سرم عبور کرد و به گنبد اصابت نمود بعد از آنطرف گنبد خارج شد. در این میان عده ای با لباس شخصی به عنوان «شاه دوست» در میان آنها ظاهر شدند و شعار «زنده باد شاه و مرگ بر خمینی » سر دادند. دوستانم از شدت خشم بدنشان می لرزید، اول خیال کردم از ترس اینطور شده اند اما خطاب به من گفتند: حاج آقا چرا دستور تیراندازی نمی دهید. گفتم نیازی به دستور نیست بزنید. سربازها فوری روی تانک و اطراف آنرا خالی کردند. ما تانک را به رگبار بستیم. از پایین چند نفر از دوستان بر روی تانک اولی کوکتل مولوتوف انداختند و تانک بلافاصله آتش گرفت.لوله ی تانک که قبلا به طرف ما و مسجد بود بی اختیار چرخید و به سمت هتل قرار گرفت. تانک دومی از پشت رسید و ما را به رگبار مسلسل بست. من زمینگیر شدم. طرف راست من پسرم رشید بود و در میان ما فقط او یک تفنگ ژ-3 داشت، بقیه دوستان کلاش داشتند. طرف چپم نیز مرحوم حاج موسی بود. به این ها گفتم هردو به طور همزمان به روی تانک ها آتش بریزند و تیراندازی کنند. در چند لحظه، اینها انصافا غوغا کردند، طوفان به پا نمودند. 
 غلامرضا حسني باتجربه حاصل از اين كار بزرگ و  با استفاده از نيروي مردمي اورميه قهرمان توانست در غائله سولدوز (نقده) به كمك مردم ترك آن شهر قهرمان برود و با نيرويي اندك در مقابل هزاران تروريست كورد كه پادگان سويوق بولاق (مهاباد) را غارت كرده بودند و پشتيباني كورد های عراق و چپ هاي وطني را داشتند، بايستد و جلوي اشغال شهر و قتل عام مردم را بگيرد. كاري كه كردها در اوشنو  (اشنویه) ، پيرانشهر (خانا) و سويوق بولاق(مهاباد) بي سرو صدا و به آرامي انجام دادند و اهالي ترك را از خانه هايشان فراري دادند.
امروزه پس از سي سال و امتحان همه راه ها  تروريسم كورد با حركت خزنده و با استفاده از پول كثيف انواع قاچاق ونيز پشتيباني لابي قدرتمند و سياس خويش و مضتظهر به پشتيباني مدياي جهاني و خدمات تبليغاتي ده ها تلوزيون فارسي و اپوزوسيون فاشيستي فارس چشم به آزربايجان غربي و مشخصاً ، شهر اورميه دوخته است و هر روز با پروپاگاندا و تبليغات نا صحيح سعي در شناساندن اورميه به عنوان شهري كوردي دارد. با يادآوري دلاوريهاي فرزندان تورك اين ديار در مناسبت هاي مختلف بايستي به اين تروريست های کورد يادآوري كنيم كه ما فرزندان همان ترك هاي افشار و يكانات و استاجلو و بيات و دنبلي و ... هستيم كه صد سال قبل در جريان جنگ عثماني و روس با فتواي مجتهد ارومي مقابل اردوي روس را در قولونجي و قوشچي قرار  گرفتيم و آن ها را به عقب رانديم . ما همان ملت قهرمان هستيم كه فرزندانمان را در مقابل شهبندري عثماني روس ها حلق آويز كردند و مجاهدانمان را كشتند. ما درس گرفتگان از قتل عام صد سال پيش اورميه و سلماس و سولدوز بدست جيلو و ارمني  و سيميتقوي شيكاك یاغی هستيم . ما فرزندان كاظيم خان  در قيام 2بهمن 57و جنگ نابرابر سولدوز 58هستيم . ما خالقان حماسه سوم خرداد 85هستيم روزي كه عظمت آن باعث شد ماهها مهمانان ناخوانده در شهر پيدايشان نشود. آري 2بهمن ها روزهايي هستند كه بايد به  تروريسم كورد اين روزها را يادآوري نماييم تا حساب كار دستشان بيايد. دوم بهمن ها روزهايي هستند كه بايد مردم عادي كرد آن ها را ببيند و راهشان را از تروريست هاي توسعه طلب جدا كنند و بدانند كه ترك آزربايجاني در تمام زمان ها يك كوراوغلي و قاچاق نبي ، ستارخان ، كاظيم خان  و ... دارد كه در اول صف مقاومت قرار بگيرد و مهاجمان را عقب براند.
 اورمو آزربايجانین دير و آزربايجانین دا قالاجاق.
منبع: http://tinyurl.com/6xzha2b

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya