Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , , » در مجلس نمایندگان امریکا فیلم قتل عام ترکها توسط ارامنه به نمایش گذاشته شد Yazısını okuyorsunuz.

در مجلس نمایندگان امریکا فیلم قتل عام ترکها توسط ارامنه به نمایش گذاشته شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۰۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
در مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا ، فیلمی بنام شورش ارامنه که طی آن قتل عام ترکها توسط دستجات مسلح ارمنی نشان داده میشود به نمایش گذاشته شد.
با اقدامات مجلس انجمن های دوستی ترکیه و امریکا ، فیلم مستندی بنام The Armenian Revolt در یکی از ساختمانهای جنبی مجلس نمایندگان امریکا نشان داده شد.
در این فیلم مستند به کارگردانی Marty Callaghan ، قتل عام ترکهای مسلمان توسط ارامنه مسلح در آناطولی شرقی و نخجوان با اسناد و مدارک نشان داده میشود.
در این فیلم، حملات گروههای ارمنی مسلح در بنیه ارتش روسیه و فرانسه در شهرها و قصبات و وادار شدن این گروهها به عقب نشینی با خروج نیروهای خارجی از منطقه جلب دقت میکند.
بروس فین حقوقدان امریکائی و مشاور رونالد ریگان یکی از روسای جکهور اسبق امریکا ، طی سخنانی در خلال نمایش فیلم، باذ یاد آوری اینکه در آن زمان صدها هزار ترک معصوم در قصبات و روستاهای خود از سوی ارامنه به قتل رسانیده شدند تاکید ورزید ، اقدام کشورهائی چون فرانسه و سوئیس در جهت انتقاد از ترکیه و منع حتی مباحثه پیرامون حوادث سال ۱۹۱۵ در کشور ، بمعنای پی روی از سیاست یک بام و دو هوا میباشد.
وی با تاکید به لزوم گشایش آرشیو های ارمنستان و بویژه تاشناکها در مورد حوادث سال ۱۹۱۵ بر روی محققین ، دعوت ترکیه در جهت مباحثه پیرامون حادثه در سطح بین المللی را خاطر نشان ساخت.
Marty Callanghan کارگردان فیلم شورش ارامنه، اخیرا با فیلم " خون، شن و نفت " دقت افکار عمومی را بخود جلب کرده بود.
در فیلم مورد بحث، به تلاش کشورهای غربی در خلال جنگ جهانی اول، در جهت سرنگون ساختن امپراطوری عثمانی با استفاده از ملی گرائی قومی در خاورمیانه، شبه جزیره عرب و قفقاز و تاسیس دولتهای جدید در راستای منافع خود، جلب دقت میشود.
فیلم فوق از لینک زیر قابل مشاهده می باشد:
منبع: http://tinyurl.com/323tdow

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya