Ana Sayfa » , , , , , , , , » ایتالیا یکی از اعضای سرشناس سازمان تررویستی حزب کارگران کردستان را آزاد کرد Yazısını okuyorsunuz.

ایتالیا یکی از اعضای سرشناس سازمان تررویستی حزب کارگران کردستان را آزاد کرد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, بهمن ۰۲, ۱۳۸۹ - 0 comments
یکی از دادگاهای کشور ایتالیا از افراد مشهور و سرشناس حزب کارگردان کردستان به نام نیظام الدین توغاچ را آزاد کرد و طلب استرداد این سرکرده تروریست را به کشور ترکیه رد کرد.
دادگاه شهر ونیز ایتالیا درخواستی که از طرف کشور ترکیه مبنی بر استرداد  این سرکرده تروریست منصوب به حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers Party) را خواسته بود رد کرده و این متهم به عضویت در این سازمان مخوف تروریستی را آزاد کرد. طی دادگاهی که دیروز در شهر ونیز ایتالیا برگذار شد قاضی پرونده این تروریست به خواندن تمام پروند این متهم و اعلام نتیجه و رای نهایی دادگاه منجر شد. نتیجه نهایی و رای دادگاه نیز از طرف وکلای ایتالیایی این متهم تایید شد. وکیل ایتالیایی این متهم به تروریسم به نام سالرنی قبلاً نیز جز وکلای رهبر قبلی سازمان تروریستی حزب کارگران یعنی عبدالله اوجالان را بر عهده داشت. قرار بازجویی این متهم به تروریسم تا دیروز و تا قبل از محکمه به اجرا گذاشته شده بود. نیظام الدین توغاچ که 59 ساله می باشد و ساکن یکی از شهرهای ایتالیا می باشد. قبل از این توغاج باید هر روزه به پلیس محل اقامت خود را معرفی می کرده و لی بعد از رای نهایی دادگاه این حکم ملغی شد و توغاج که شهروند کشور هلند می باشد می تواند در کشورهای هلند و یا ایتالیا آزادانه بگردد. توغاج طی حکم محکمه شهر دیاربکر ترکیه مبی بر عضویت و متهم بودن به عضوتی در سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان قرار بازداشت صادر شده بود که توغاج زمانی ک هبرای تعطیلات به ایتالیا سفر کرده بود در تاریخ 18 جولای دستگیر شد. 
توغاج زمانی که در ترکیه ساکن بود در تاریخ 1991 در حزب س.ا.پ(SHP) نمانیده مجلس بود و بعدها یکی از موسئسین ه.ای.پ بود. بعد از بسته شدن این حزب و تبدیل شدن آن د.ای.پ  و بعد از بسته شدن این حزب طی قراری که مبنی بر دشت داشتن در کارها تروریسم مربوط می باشد به کشورهای اروپایی فرار کرده بود. تا سال 1994 به عنوان پناهنده سیاسی و سپس به عنوان تابعیت کشور هلند را کسب کرد. توغاج هم اکنون رئیس محفل کنفدراسیون کردهای اروپا را بر عهده دارد. 
منبع مترجم 
http://tinyurl.com/688srx3    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya