سازمان القاعده کوردی و آذربایجان غربی

Kategori: , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, بهمن ۱۸, ۱۳۸۹ - 0 comments
دو روز پیش با مطالعه اخبار خبری در مورد بازداشت اعضای سازمان تروریستی القاعده معروف در یکی از شهرهای آزربایجان غربی ساری داش (سردشت) برخوردم. یادم افتاد که طی ماه جاری نیز وزارت اطلاعات از دستگیری 7 عضو مظنون به عضویت در سازمان تروریستی القاعده خبر داده بودند.
القاعده کجا و غرب آزربایجان کجا؟
سالهاست که در منطقه خاورمیانه چندین گروه و سازمان تروریستی شکل گرفته و اکنون نیز از انواع گروههای رادیکال اسلامی، فاناتیستها، راسیستهای و رادیکالیسم کورد و ... به راه خود ادامه می دهند. مخصوصاً گروههای تروریست و سازمان یافته رادیکال کورد در منطقه بیشینه ای نزدیک به 30 سال دارند و از شناخته ترین این سازمانهای تروریست حزب کارگران کردستان در ترکیه (پ.ک.ک- - Kurdistan Workers Party -  پارتی کرێکارانی کوردستان )، حزب حیات آزاد کوردستان در ایران(پژاک – PJAK - Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê)، ه.پ.گ در عراق، شاهینهای کردستان در عراق و ترکیه، پ.ای.د در سوریه (پارتی دمکراتیک و برابری - Demorkatik Birlik Partisi)، پ.چ.د.ک در عراق (حزب دمکراتیک برطرف کننده مشکلات  کردستان - Kürdistan Demokratik Çözüm Partisi) و ... می باشند. 
در مقاله های قبلی ام به کرات چگونگی و نحوه پیدایش سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پرداخته ام که می توانید از لینک زیر مطالعه فرمایید:
نگاهي به تاريخچه و پيدايش پ. ك. ك و پژاك:
خواسته های حزب کارگران کردستان از حکومت ترکیه:
همین طور دست راست سازمان تروریستی حزب کارگان کردستان در ترکیه، حزب حیاط آزاد کردستان (پارتیا ژیانا ئازادا کوردیستانێ) در ایران می باشد که از نظر اهداف فوق العاده با حزب تروریستی کارگران کردستان در یک زمره قرار گرفته و در حرکت می باشد. 
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در ترکیه دارای شاخه های فراوانی همچون ک.ج.ک و ... می باشد و متاسفانه این سازمان رادیکال و تروریسم در مجلس ترکیه دارای 32 نماینده با نام ب.د.پ (حزب آشتی و دمکراسی) می باشد که فقط مطالب و اهداف سازمان تروریستی حزب کارگان کوردستان را در مجلس می گوید و در تسریع روند دمکراتیزه شدن ترکیه مطابق حقوق شهروندی و ملی هر یک از شهروندان ترکیه با استانداردهای اروپایی قدم خاصی برنمی دارد جز رساندن پیغام این گروههای رادیکال و تروریسم.
تاریخ منطقه خاورمیانه از اختلاط و انفکاک ملل و اقوام متفاوتی شکل گرفته است. این اختلاط و انفکاک چه به مسائل تاریخی، سیاسی و چه به نرم عادی صورت گرفته است. قوم کورد نیز بنا به اینکه دارای تاریخ بسیار تاریک می باشد بسیاری از گروههای رادیکال، تروریسم و نژادپرست کورد از این نقاط تاریک تاریخ! قوم کورد بهره جسته و چه تاریخ سازیهایی که نکرده اند حتی این تلاشها کار به جایی رساند که قوم کورد کنونی را به حضرت آدم وصل کردند و برای منطقه تاریخ سازی هایی شده تا به قوم کورد وجه تاریخی، سیاسی داده شود. 
روند ملت شوندگی در دنیا در منطقه خاورمیانه نیز بی تاثیر نبوده و  طبیعاً قوم کورد نیز بنا به داشته های خود برداشتها و تعاریفی از این روند را داشته و در پیش گرفته است. ولی متاسفانه سیاسیون افراطی و نژادپرست کورد پا را فراتر نهاده و با توجه به عوام بودن عده  کثری از قوم کورد و نحوه زندگی، نوع نگرش، و ... قوم کورد بهره جسته و نیات پلید و رادیکال خود را ترویج می دهند(طبیعاً همه سیاسیون و روشنفکران کورد در این گروه جای نمی گیرند صحبت از رادیکالیسم، تروریسم و  ناسیونالیسم افراطی کورد می باشد، نه قدم برداشتن در رابطه با تحقق حقوق قومی خویش). نمونه بارز این امر هم تعدد گروههای تروریسم کورد در منطقه که به تعداد انگشتان یک دست می باشند می باشند. متاسفانه این گروهها به علت مافیاهایی که در اغلب موارد از جمله قاچاق انواع و اقسام مواد مخدر(با توجه به آمارهای پلیس بین الملل 70% مواد مخدر اروپا از زیر دست این گروههای رادیکال می گذرد)، قاچاق انسان(با توجه به نحوه زندگی ایلی و قبیله ای قوم کورد در مناطق مرزی نهایت استفاده از مرزها و کوردهای طرف ترکیه ای را کرده و اقدام به قاچاق انسان می کنند)، قاچاق انواع مواد سوختی (بنزین، گازوئیل، نفت و ...)، قاچاق انواع کالا ها (پارچه، لوازم الکتریکی و ...) و .. دارند دارای بنه مادی قوی می باشند که در جهت ترویج تروریسم کورد صرف می شود از خرید زمین های مناطق و شهرهای ترک نشین برای تغییر بافت جمعیتی شهرهای ترک نشین گرفته تا نوشتن و نشر کتب جعلی تاریخی برای قوم کورد و منطقه تا به قوم کورد هویت ببخشند. 
فقط در زمینه انواع قاچاق با توجه به امار دولتی (اگر امار را نزدیک به واقعیت بپنداریم) فقط در سه ماه اول سال جاری 965 نفر قاچاقچی دستگیر شده است.بنا به گفته مسئول اطلاع رسانی فرماندهی آذربایجان غربی کشف 500 کیلوگرم مبدل مرفین به هروئین در شهر اورمیه ، 151 هزار و 92 پاکت سیگار و 25 هزار و 942 لیتر مواد سوختی، هزار و 39 گرم هروئین ، 614 گرم تریاک ، 3 هزار و 19 گرم حشیش و 878 گرم سایر مواد مخدر به همراه 9 قبضه سلاح  را از مهمترین فعالیتهای نیروی انتظامی در سه ماهه نخست سال جاری بیان کرده است. البته آمار دولتی بوده و تنها مربوط به سه ماه اول سال جاری می باشد و بی شک رقم سال جاری رقمی دهشتناک خواهد بود.
در مورد قاچاق انواع سوخت هر روزه از طریق مرز اورمیه (ترگور) به شهر وان ترکیه با توجه به مسیر سب العبور و کوهستانی منطقه  گروههای قاچاقچی کورد روازنه با چند صد قاطر که پشت هر یک یک بشکه سوخت می باشد به طرف مرز ترکیه به راه می افتند. مشاهده عبور و مرور این قاچاقچیان کورد در مرز برای اشخاص عادی و لباس شخصی هم مقدور می باشد. روزانه حوالی ساعت 4-5 ظهر قاطرها با افراد مسلح که دست هر یک اسلحه ای برای درگیری احتمالی می باشد وجود دارد قابل مشاهده می باشد.
در مورد قاچاق انسان به تازگی این نوع قاچاق در بین قاچاقچیان کورد منطقه آذربایجان غربی رشد قابل ملاحظه یافته و همه روزه تعداد کثری افغانی و ... در بلوار مدرس شهر اورمیه جمع شده و از طریق قاچاقچیان کورد شب را در ترگور و دیگر روستهای کرد نشین مرز شهر اورمیه سپری کرده و صبح به طرف مرز ترکیه به راه می افتند. البته ناگفته نماند که به نا به امارها و گفته های منابع دولتی چندین مورد بریدن سر و کلاهبرداری از مهاجرین غیر قانونی نیز توسط گروههای قاچاقچی کورد مشاهده و گزارش شده است. 
گروههای رادیکال و تروریسم کورد در 70 ساله گذشته و الخصوص در 30 سال گذشته روند از قبل تعیین شده ای را در جهت توسعه طلبی اراضی و ادعای اراضی و تغییر بافت جمعیتی شهرهای ترک نشین آذربایجان غربی برداشته اند. و متاسفانه با چراغ سبز دول گذشته و گروهها پان فارسیسزم و پان ایرانیسم که از این گروهها به عنوان کارت بازی بر علیه ملت ترک بهره جسته و می جویند مواجه شده و روند رو به رشدی در رابطه با تغییر بافت جمعیتی بسیاری از شهرهای ترک نشین را داشته اند. تا جاییکه اغلب شهرهایی که در تاریخ وجود خود یک کورد بومی به خود ندیده بودند اکنون با جمعیت کثیری مهاجر کورد که اغلب دارای مشاغل کاذب (انواع قاچاق که در بالا ذکر شد) برای اجتماع می باشند مواجه شده و به عنوان مشکل جدی ملت ترک تبدیل شده است. برای نمونه ادعای اراضی گروههای رادیکال و تروریسم کورد در رابطه با شهرهای آزربایجان غربی که در تاریخ خود بعضاً به تعداد انگشتان یک دست کورد به خود دیده اند می باشد که اکنون به عنوان کودرستان بزرگ توسط گروههای رادیکال و تروریسم کورد و در مدیای مشخص این گروهها به ملل منطقه و دنیا تبلیغ می شوند.  
اینکه قوم کورد به مانند دیگر ملل منطقه باید به حقوق ملی و برابر با دیگر ملل حاکم مناطق و کشورها را داشته باشد و برسند موضوع بحث نیست چون این حق طبیعی این قوم می باشد ولی راه رسیدن به این حقوق که با کشتار و تروریسم و رادیکالیسم توسط گروههای رادیکال و مرتجع کورد صورت می گیرد نمی باشد.  
با توجه به بیشینه گروههای رادیکال و تروریست کورد در منطقه با بروز درگیری و یا احتمال آشوب و جنگ در منطقه سر بریدن تک تک دیگر هویت ها از جمله ترکان به دست گروههای رادیکال و تروریسم کورد دور از ذهن نبوده و از هم اکنون سبب دلهره و یادآوری مسائل تاریخی از جمله شیادی های اسماعیل آقا سیمیتقو یاغی، قاسملوهای تروریست، و ... می باشد.     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya