Ana Sayfa » , , , , , , , , , » طرح سرشماری زمستانی پرندگان در تالاب های ساووج بولاق آغاز شد Yazısını okuyorsunuz.

طرح سرشماری زمستانی پرندگان در تالاب های ساووج بولاق آغاز شد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, دی ۲۵, ۱۳۹۰ - 0 comments
ساووج بولاق، آزربایجان عربی: رییس اداره حفاظت محیط زیست ساووج بولاق گفت: طرح سرشماری زمستانی پرندگان در تالاب های این شهرستان آغاز شده است. روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح یك برنامه بلند مدت برای نظارت و پایش جمعیت‌های مختلف پرندگان آبی است كه دفتر بین المللی تالاب ها (  Wetlands International ) آن را سازماندهی می كند.
وی گفت: سرشماری زمستانی پرندگان در تالاب های 'كانی برازان'، 'قوپی باباعلی'، 'گروس'، 'یوسفكند' و 'سد مهاباد' تا دهم بهمن ادامه خواهد داشت.
سخنور، طرح سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر را یك برنامه جهانی اعلام كرد و افزود: این طرح همزمان با تمام مناطق جهان در تمام زیستگاه های حائز اهمیت كشور شامل نواحی ساحلی، خورها، دریاچه ها، رودخانه ها، مصب‌ها ، دشت های غرقابی، سدها و آب بندها اجرا می شود.
وی شناسایی گونه های نادر و بررسی اندازه و جمعیت پرندگان هر یك از مناطق تالابی، مسیرهای مهاجرت آنان، بررسی سلامتی و بیماری های احتمالی و خطر انقراض گونه های مختلف پرندگان، تشریح تغییرات حاصله در تعداد و پراكنش جمعیت‌ پرندگان و ارزیابی اهمیت هر یك از زیستگاه ها را از اهداف این طرح عنوان كرد.
سخنور گفت: در این طرح همچنین مقایسه میزان جمعیت و تنوع پرندگان موجود ، ارزیابی اوضاع زیستگاهی و مشاركت و همكاری بین المللی برای حفاظت از پرندگان مهاجر آبی و زیستگاه های تالابی نیز مورد بررسی كارشناسان قرار می گیرد.
وی اضافه كرد: در شهرستان ساووج بولاق (مهاباد) دو تالاب بین المللی به نام های 'كانی برازان' و 'قوپی باباعلی' وجود دارد كه همه ساله پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر و بومی است.
سخنور یادآوری كرد: پارسال 47 گونه پرنده مهاجر به تعداد 29 هزار قطعه در استان آزربایجان غربی شمارش شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya