Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » علت کوتاهی قد کودکان آزربایجان غربی سوء تغذیه می باشد Yazısını okuyorsunuz.

علت کوتاهی قد کودکان آزربایجان غربی سوء تغذیه می باشد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, دی ۱۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
آزربایجان غربی، اورمیه - مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشكی اورمیه در گفتگوئی که با رسانه ها داشته است یکی از علل کوتاه قدی کودکان آزربایجان غربی را سوتغذیه در كودكان زیر شش سال آزربایجان غربی معرفی کرده است.
دكتر سكینه نوری سعیدلو روز شنبه سخنان زیر را ابراز داشته است:
درصد شیوع كوتاه قدی در كودكان زیر شش سال آزربایجان غربی 6/7 درصد است كه خان (پیرانشهر) با 1/34 درصد بالاترین و سولدوز (نقده) با 5/2 درصد پایین ترین میزان را دارا هستند. طبق شاخص های تن سنجی انجام شده در كودكان زیر شش سال آزربایجان غربی شیوع لاغری نیز در 8/6 درصد كودكان و كم وزنی با شیوع 4/6 درصد در این دسته از كودكان مشاهده شده است.
نوری افزود: شاخص كشوری این موضوع ها طبق بررسی های چهار سال گذشته 8/9 درصد كوتاه قدی، 8/8 درصد كم وزنی و هفت درصد لاغری را در كودكان این گروه نشان می دهد.
این متخصص اظهار كرد: دوره سنی زیر شش سال از مهم ترین دوران ها در طول زندگی و رشد كودكان است كه در صورت عدم توجه به آن عوارض سوء تغذیه مناسب از جمله كوتاه قدی، لاغری، كم وزنی و چاقی در دوره های بعدی زندگی را در پی دارد.
وی گفت: توجه به تغذیه كودكان از بدو تولد بخصوص از شش ماهگی به بعد كه تغذیه كمكی آغاز می شود ضروری است.
مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشكی خدمات درمانی و بهداشتی اورمیه افزوده است: تغذیه باید مناسب و متعادل با سن، جنس و فعالیت كودك برنامه ریزی وانجام شود و از تمام گروه های غذایی در آن گنجانده شود.
وی اظهار كرد: استفاده از پنج گروه غذایی نان و غلات، گوشت و حبوبات، انواع مغزها (گردو، بادام ،فندق و...)، شیر و لبنیات و میوه ها و سبزیجات به صورت متعادل و متناسب با هم در حل این مشكل مفید و موثر می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya